تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۸
۰
plusresetminus
محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در چهارمین جلسه ستاد اربعین استان کرمان با اشاره به حضور زائران اربعین دیگر کشورها در استان کرمان گفت: موکب باغین برای اسکان و پذیرایی زائران اتباع افغانستانی راه‌اندازی شود.
آماده سازی اردوگاه اهواز در حال انجام است/ ۸۵ هزار زائر کرمانی، متقاضی اعزام زمینی به کربلا هستند/ موکب باغین برای اسکان زائران اتباع افغانستانی راه‌اندازی شود
به گزارش راه آرمان؛ محمد مهدی فداکار صبح امروز در چهارمین جلسه ستاد اربعین استان کرمان با تأکید بر اینکه جلسات ستاد اربعین باید به صورت هفتگی برگزار شود، گفت:مشکل اصلی استان کرمان حمل و نقل و جابه‌جایی زائران است.

استاندار کرمان عنوان کرد: قیمت بلیت‌ها باید اعلام و اطلاع‌رسانی شده تا از ایجاد بازار سیاه جلوگیری شود؛ بنابراین اطلاع‌رسانی از محل استقرار موکب‌ها نیز باید انجام شود تا زائران دقیق بدانند که کجا باید اسکان داشته باشند و برای آن برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به حضور زائران اربعین دیگر کشورها در استان کرمان خاطر نشان کرد: موکب باغین برای اسکان و پذیرایی زائران اتباع افغانستانی راه‌اندازی شود.

۸۵ هزار زائر کرمانی، متقاضی اعزام زمینی به کربلا هستند

سید محمد صابری با بیان اینکه اورژانس متمرکز با وزارت بهداشت کار انجام می دهد، گفت: در مسیرهای عبوری نیاز به همکاری بیشتری داریم و به منظور نظارت خواهشمندیم لیست موکب ها را در اختیارمان قرار گیرد.

رئیس اورژانس کرمان با تأکید بر اینکه آموزش های لازم باید به شهروندان ارائه شود، ادامه داد: برخی از مکان ها موکب نیستند اما طبخ غذا در آنجا انجام می شود که این امکان باید شناسایی شوند.

سید مصطفی ایت اللهی موسوی با اشاره به اینکه ۸۵ هزار نفر متقاضی اعزام زمینی به کربلا در ایام اربعین حسینی هستند، اظهار کرد: حداقل باید  ۵ هزار نفر از طریق خطوط ریلی جابجا کنیم.

حمل و نقل عمومی جاده ای زائران، مستقیما از کرمان به مرز شلمچه انجام شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه مذاکراتی با شرکت هواپیمایی ماهان صورت خواهد گرفت تا جابجایی زائران کرمانی را با نرخ حدود ۷ میلیون تومان صورت دهند، عنوان کرد: حمل و نقل عمومی جاده ای زائران به صورت مستقیم از کرمان به مرز شلمچه انجام شود.

وی ابراز کرد: تعدادی اتوبوس در پارکینگ مواد مخدر وجود دارد که از آنها می توان استفاده کرد و در همین زمینه مذاکراتی برای دریافت مجوزهای بهره گیری از آنها با وزیر کشور صورت گرفته است.

محمدرضا مهدلو گفت: یک موکب در داخل شهر کرمان در خیابان 24 آذر داریم که اعزام اتباع از آن مکان انجام می شود و پیشنهاد برپایی یک موکب هم در ورودی باغین نیز داده شده است.

آماده سازی اردوگاه اهواز در حال انجام است

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان بیان کرد: در نظر داریم ۳۰ نفر از بین اتباع بین ۱۸ تا ۲۴ سال با هزینه اداره کل اتباع استان کرمان به کشور عراق اعزام کنیم.

ناصر بهروز با بیان اینکه اقدامات مربوط به نواقص موکب ماهان را پیگیری خواهیم کرد، اظهار کرد: خدمات دهی به زائران پاکستانی ممکن است روزانه به پنج هزار نفر برسد و قرار است در ارگ جدید، موکبی راه اندازی شود که در این صورت به ما کمک خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه اداره اوقاف پشتیبانی از موکب ماهان را از هم اکنون در اولویت کار خود قرار دهد، خاطر نشان کرد: کار در اردوگاه اهواز را آغاز کرده ایم و در حال آماده سازی سالن ها، تأمین آب شر و دیگر اقدامات هستیم.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdccs4qs02bqio8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین