کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خبر داد؛

عملکرد صفر راه و شهرسازی جنوب کرمان در ثبت تعهدات شغلی/ انجام ۷۰ درصدی تعهدات شغلی در بسیج سازندگی استان

27 مرداد 1401 ساعت 7:57

مجتبی مصباح گفت: بسیج سازندگی تعهدات شغلی خود به استان را به خوبی انجام داده است و بالاترین عملکرد را دارد با ثبت ۲۰۷ عدد و کسب انجام ۷۰ درصدی تعهدات در جایگاه خوبی قرار دارد که جای تقدیر دارد.


مجتبی مصباح در خصوص آخرین عملکرد کارگروه اشتغال استان در مقوله ثبت در سامانه رصد به "راه آرمان" گفت: ما در سامانه رصد از لحاظ ایجاد فرصت شغلی رتبه ۴ اما از لحاظ ثبت در سامانه رتبه ۱۲ ام هستیم از ماه گذشته تا کنون سامانه از درسترس خارج بوده است که طبق پیگیری هایی که با وزارت خانه داشته ایم مشخص شده است که یک  تغییر و اصلاحی در خود سامانه در حال انجام بوده به همین علت سامانه در این فاصله قطعی هایی را داشته است.

عملکرد قابل قبول صمت استان در ثبت تعهدات شغلی

وی با بیان اینکه ثبتی های ما در طی یک ماهه گذشته حدود ۲۰۰ مورد جدید بوده است گفت:  اگراختلالی در سامانه نبود، قطعا این عدد بیشتر بود، تعهد استان در سامانه رصد ۶۰هزار و  ۳۷۷تعهد شغلی است که  تا این لحظه  ۱۷ هزار ۳۷۷ مورد به ثبت رسیده که سازمان صنعت معدن تجارت با ثبت ۴۴۴۷ تا از ۱۲ هزار و ۶۳۴ تا با ۳۵ درصد عملکرد قابل قبولی داشته است.

مصباح تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۸۳۸ عدد و ۱۱ درصد، کمیته امداد  ۲ هزار و ۳۰۲ عدد با ۳۳ درصد، بهزیستی ۱۹۴۲ با ۳۸ درصد، صنعت معدن جنوب ۱۵۲۱ و ۳۲ درصد و آموزش و پرورش نیمه دوم بیشتر است ۱۱۳ مورد با ۳ درصد و سازمان جهاد کشاورزی استان ۱۶۷۱ و ۴۳ درصد عملکرد بسیار خوبی داشته اند.

وی به عملکرد  جنوب استان اشاره کرد و گفت: تا کنون  ۵۵۶ عدد با ۲۶ درصد از کل تعهدات در سامانه برای جنوب به ثبت رسیده است که شامل ادارات میراث با  ۶۸۳ عدد و ۳۳ درصد، تعاون و کار و رفاه اجتماعی ۷۶۴ عدد با ۳۹ درصد، علوم پزشکی  ۱۸۶ عدد با ۲۰ درصد، باغداری ۱۴۸ عدد با ۱۹ درصد، اداره  کل راه و شهرسازی ۲۸۰ تا ۳۶ درصد و منطقه ۲۱ بم ۱۰۲عدد و۱۳ درصد و علوم پزشکی بم ۱۰۴ عدد و۱۷ درصد و منطقه ۲۱ سيرجان ۱۲۸ عدد و ۲۰ درصد، بنیاد شهید ۲۰۳ عدد و ۳۴ درصد و آب و فاضلاب ۱۵۷ تا ۲۷ درصد و آب منطقه ای استان هم با ۲۰۷ عدد و ۴۹ درصد تقریبا نصف تعهد خود را انجام دادند.

عملکرد صفر راه و شهرسازی در ثبت تعهدات شغلی

مصباح ضعیف ترین نهادها در ثبت تعهدات شغلی در سامانه رصد را، راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده ای جنوب نام برد و گفت:  متاسفانه با گذشت ۶ ماه از سال هنوز عملکرد این نهادها صفر است که باید مکاتبه ی مجزایی را با این نهاد ها داشته باشیم، تا معلوم شود چرا هنوز صفر هستند.

مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: بسیج سازندگی  تعهدات شغلی خود به استان را به خوبی انجام داده است و بالاترین عملکرد را دارد با ثبت ۲۰۷ عدد و کسب انجام ۷۰ درصدی تعهدات در جایگاه خوبی قرار دارد که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: منطقه ی ویژه ی رفسنجان ۷ تا ۳ درصد پارک علم و فناوری ۷۷ مورد با ۳۲درصد و علوم پزشکی رفسنجان  ۱۷ مورد با ۸ درصد و دام پزشکی ۶۲  مورد با ۳۰ درصد و ورزش و جوانان ۶۰ مورد با۳۲ درصد و علوم پزشکی سيرجان ۶۲ مورد با ۳۴ درصد و شرکت گاز ۶۵ مورد با ۳۹ درصد و فرهنگ و ارشاد ۴۲ مورد با۳۰ درصد ثبت در سامانه رصد داشته اند.

وی تاکید کرد : در بین شهرستان ها نیز بالاترین عملکرد را شهرستان بافت دارد با ۵۱ درصد تحقق اشتغال که تعداد تعهدات ۱۴۵۲  بوده و ۷۴۵ مورد تا این لحظه ثبت شده و بعد از آن بردسیر، انار، فهرج، سيرجان، ریگان و رابر در رتبه هفتم با ثبت ۳۷ درصدی، کوهبنان، زرند، رفسنجان، نرماشیر، راور، قلعه گنج، ارزویه، شهرستان کرمان، جیرفت، منوجان، شهر بابک، بم، کهنوج ، رودبار جنوب، عنبرآباد و فاریاب کمترین عملکرد را دارند که امیدواریم سامانه اشکالاتش برطرف شود و این شهرستان ها نیز در جایگاه خوبی قرار بگیرند.

اجرای طرح اشتغال شهید سلیمانی با محوریت اشتغال روستایی

وی به طرح مورد بحث در کارگروه اشتغال استان اشاره کرد و گفت: طرح اشتغال شهید سلیمانی با محوریت ایجاد اشتغال روستایی در سه شهرستان بافت، رابر و ارزوییه قرار است اجرایی شود و در عرصه پنل های خورشیدی و تبدیل به نیروگاه خورشیدی فعالیت کند.

مصباح تاکید کرد: بسیج سازندگی به عنوان مجری و محور طرح در جلسه  کارگروه اشتغال روز گذشته معرفی و مصوب شد تا تمامی تسهیلات در قالب تبصره 16 در اختیار ادارات برای اجرای این طرح قرار گرفت.

مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در طرح شهید سلیمانی به دنبال این هستیم که یک دبیرخانه را در فرمانداری مستقر کنیم و یک کارشناس ماهر و دلسوز که پیگیر کار باشد در این مکان ها مستقر شود تا متقاضیان را ساماندهی، پالایش و دسته‌بندی کند و در چارچوب های مختلف اخذ تسهیلات از جمله روستایی و غیره مشمول تبصره ۱۶ و ۱۸ است، قرار دهند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 128934

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/128934/عملکرد-صفر-راه-شهرسازی-جنوب-کرمان-ثبت-تعهدات-شغلی-انجام-۷۰-درصدی-بسیج-سازندگی-استان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir