کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی در کرمان:

مراکز نیکو کاری مسجد محور اعتماد عمومی را افزایش داده اند/ جشنوراه زکات امروز در مصلی امام علی (ع) برگزار می شود

27 مرداد 1401 ساعت 9:00

ناصر عسکری نژاد گفت: ۲۸۶ مورد از مراکز نیکوکاری ما در مساجد مستقر هستند و بسیار خوب عمل کرده اند، از لحاظ این که مسجد به عنوان یک پایگاه مذهبی و فرهنگی نقش خود را عمل می‌کند و عمل کرده ، این امر به به افزایش اعتماد عمومی نیز کمک شایانی داشته است.


به گزارش " راه آرمان" ناصر عسکری نژاد مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان گفت: در استان کرمان ۳میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت  در قالب ۹۲۰ هزار خانوار ساکن هستند که از این تعداد ۱۲۰ هزار خانوار با ۲۸۶هزار و ۹۶۰ نفر تحت حمایت هستند و از خدمات امداد استفاده می کنند.

وی ادامه داد:  ۱۰۶۸ نیرو در سطح استان شاغل هستند و در حوزه های مختلف و شهرستان های مختلف در قالب ۳۷ اداره و ۴ مرکز مددکاری در حوزه ی مشارکت های مردمی خدمت رسانی می کنند .

 مدیر کل کمیته امداد اذعان کرد: سال گذشته در مجموع در بحث صدقات حدود ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون در آمد داشتیم در بحث مبتنی بر نیاز ۲۳۹ میلیارد تومان و در بحث شبکه های ۳۶۵ میلیارد تومان و اکرام ۱۲۲ میلیارد تومان  و در زکات حدود ۱۰۰ میلیارد تومان که نسبت به سال قبل یعنی سال ۱۳۹۹ رشد چشمگیری داشته ایم.

وی ادامه داد: در همه ی حوزه های امداد درآمده های حاصله یعنی در بحث صدقات حدود ۲۵ درصد و مبتی بر نیاز ۱۹ درصد و شبکه ها ۱۵۳ درصد و اکرام ۴۱ درصد و زکات ۵۰ درصد رشد بوده است.

عسکری نژاد اذعان کرد: ما ۴۳۱ مرکز نیکوکاری داریم که ۳۱۷ عدد در مرکز شهر هستند و ۱۱۴ شعبه روستایی و در مجموعه مراکز عمومی ۲۸۸ مورد هستند و  در حوزه های تخصصی ۱۴۳ واحد داریم که ۵۴ مورد زکات،  ۴۶ تااشتغال، ۲۹ تا فرهنگی و ۹ مورد بهداشت درمان و ۲ عدد هم حوزه مسکن است و در حوزه جهیزیه و ازدواج نیز  ۳ عدد و ایجاد مرکز تخصصی ناباروری بشرا است و حمایت از خانواده های کورنوزاد که در کشور منحصر به فرد بوده و اقدامات خوبی انجام شده است.

وی به حوزه  مراکز نیکوکاری مسجد محور اشاره کرد و گفت: ۲۸۶ مورد از مراکز نیکوکاری ما در مساجد مستقر هستند و بسیار خوب عمل کرده اند، از لحاظ این که مسجد به عنوان یک پایگاه مذهبی و فرهنگی  نقش خود را عمل می‌کند و عمل کرده و این امر به به افزایش اعتماد عمومی نیز کمک شایانی می‌کند .

ناصر عسکری به برگزاری جشنوراه زکات اشاره کرده و گفت: حداقل دو ماه درگیر این مراسم بودیم که امروز ماحصل آن را خواهیم دید.

انتهای پیام / طهماسبی


کد مطلب: 128940

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/128940/مراکز-نیکو-کاری-مسجد-محور-اعتماد-عمومی-افزایش-داده-اند-جشنوراه-زکات-امروز-مصلی-امام-علی-ع-برگزار-می-شود

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir