کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی استان مطرح شد؛

فرو منگنز مس، قابلیتی اشتغال زا اما مغفول مانده

27 مرداد 1401 ساعت 11:06

حسین مهرابی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه ذخایر عظیم مس در سطح استان داریم اما رشته دانشگاهی آن را نداریم، گفت: درحوزه معدن و صنایع پایین دستی مس هنوز رشته دانشگاهی وجود ندارد، با توجه به اینکه صنعت مس یک صنعت روبه رو شد است، باید این رشته دانشگاهی در مراکزی راه اندازی شود.


به گزارش راه آرمان؛ ظهر امروز  آئیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان برگزار شد.

در این مراسم از محسن شمسی تکریم و  مسعود ایرانمنش به عنوان سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان در محل موسسه علمی کاربردی ماهان کرمان معرفی شد.

حجت الاسلام مهدی عربپور خطیب جمعه استان کرمان در این همایش عنوان کرد: دانشگاه علمی و کاربردی باید نیروهایی تربیت کند که ضمن مهارت افزایی امانت داران نظام در دوران های بعدی باشند و همه ی مسئولان نیز در تمام دوران باید از این مسیر امانت داری، حراست کرده و  آن را الگوی خود قراردهند.

حسین مهرابی سرپرست معاونت اقتصادی استاندار کرمان در ادامه این مراسم گفت: پذیرش سمت های علمی در دانشگاه ها سخت ترین مسئولیت هاست، بنابر این باید به محسن شمسی بابت برداشته شدن بار این مسئولیت سخت از روی شانه هایش تبریک گفت؛ زیرا سال هاست دراین مسیر ، بسیار سخت تلاش کرده و موفق بوده است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه ها باید بر مهارت های کاربردی تمرکز داشته باشند، گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار مهم است، گرچه سخت است که تقاضای اجتماعی برای مدرک را کاهش بدهید و به سمت مهارت سوق دهید و برای رسیدن به رشد راه درازی را در این عرصه باید طی کرد، بنابر این باید علم و کاربرد علم را با هم پیوند، بزنیم کاری که در صنعت ایساکو و ایران خودرو ، طراحی و دوخت و غیره  پیوند خورد و موفق بود، در عرصه مهارت های علمی و کاربرد آن ها تلاش های خوبی صورت گرفته است.

مهرابی تاکید کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی می تواند نقش موثری را در واسطه با علم و صنعت ایفا کند، در این راستا به دنبال تلفیق سازمان های مهارتی از جمله مراکز آموزش  و دانشگاه فنی و حرفه ای با  دانشگاه علمی کاربردی بودیم اما موفقیتی حاصل نشد.

وی ادامه داد: در استان کرمان، در حوزه صنعت کمبود نیروی کار ماهر داریم و کاملا مشخص است که ارتباط دانشگاه و صنعت خوب و موثر نبوده است که باید یک بازنگری در این مسیر صورت گیرد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان ابراز کرد: درحوزه معدن و صنایع پایین دستی مس هنوز رشته دانشگاهی وجود ندارد، با توجه به اینکه صنعت مس یک صنعت روبه رو شد است، باید این رشته دانشگاهی در مراکزی راه اندازی شود و شرکت ملی مس هم  آمادگی لازم را  جهت حمایت این مراکز را اعلام کرده است تا توسعه مس و صنایع پاییین دستی مس در کرمان  رخ دهد.

 وی به عنصر فرو منگنز مس اشاره کرد و گفت: این عنصر مس بسیار پر کاربرد است که می تواند زمینه های اشتغال بسیاری را ایجاد کند، بنابر این درخواست ما از معاونت اداری مالی این نهاد در کشور این است که  جذب تعدادی نیروی قرار دادی برای دانشگاه را هم در دستور کار قرار دهید تا به صورت متمرکز در این عرصه تلاش و کار صورت گیرد.

انتهای پیام / طهماسبی


کد مطلب: 128942

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/128942/فرو-منگنز-مس-قابلیتی-اشتغال-زا-اما-مغفول-مانده

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir