تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۵
۰
plusresetminus
اگر برنامه سفر به مشهد را دارید، در این نوشته می‌خواهیم پنج تا از جاهای تفریحی مشهد را به شما معرفی کنیم. خیالتان هم راحت باشد که در این نوشته همه سلیقه‌ها و سن و سال‌ها را در نظر گرفته‌ایم.
۵ تا از جاهای تفریحی مشهد که نباید از دستشان بدهید
به گزارش راه آرمان اگر برنامه سفر به مشهد را دارید، در این نوشته می‌خواهیم پنج تا از جاهای تفریحی مشهد را به شما معرفی کنیم. خیالتان هم راحت باشد که در این نوشته همه سلیقه‌ها و سن و سال‌ها را در نظر گرفته‌ایم.
 

هم سیاحت و هم زیارت در سفر مشهد

بدون شک اولین چیزی که موقع شنیدن اسم مشهد مقدس  به یادمان می‌افتد، حرم امام رضاست. این شهر همیشه و از قدیم به خاطر حرم یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران بوده و حالا هم به خاطر وجود کلی مکان تفریحی و دیدنی، توریستی‌تر از قبل هم شده است.
ممکن است کمی درباره محل اقامتتان نگران باشید. همین اول خیالتان را راحت کنیم. برای مقایسه و رزرو بهترین اقامتگاه‌های گلچین شده مشهد، می‌توانید به سایت پینورست سر بزنید.
 

تزریق هیجان با سرزمین موج‌های آبی

بزرگ‌ترین پارک آبی ایران و بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده در خاورمیانه، در مشهد قرار دارد. اینجا شبیه یک شهرک کوچک است که همه‌چیز دارد. از رستوران و کافه گرفته تا حمام ترکی.
توی این شهرک هر جور سرسره آبی پیدا می‌شود. از سرسره‌های پیچ‌درپیچ و تند گرفته تا سرسره‌های آرام و آهسته.
خوبی سرزمین موج‌های آبی این است که دو ساختمان کاملا مجزا دارد که در کنار هم قرار گرفته‌اند؛ یکی برای خانم‌ها و یکی هم برای آقایان.
 

سفر با چرخ‌وفلک به آسمون در پارک ملت

پارک ملت قدیم‌ترین پارک مشهد است و تقریبا همه مشهدی‌ها با آن خاطره دارند. این پارک یک فضای خیلی بزرگ سرسبز دارد که جان می‌دهد برای پیک‌نیک و گردش. یک دریاچه مصنوعی هم در وسط پارک است که حتما کنارش قدم بزنید. 
قدیمی‌ترین پارک مشهد، پارک ملت است و همه مشهدی‌ها با آن خاطره دارند. این پارک یک فضای خیلی بزرگ و بسیار سرسبز هم دارد که در کنار دریاچه مصنوعی است و برای همین می‌توانید موقع پیک نیک روی آن حساب کنید.

اخلمد؛ بزن بریم روستاگردی

قدمت منطقه اخلمد باستانی است و در دره‌ای میان کوه‌های بینالود قرار گرفته است. آب و هوای خوب و تمیز، درختان سر به فلک کشیده، آبشارهای زیبا و چشمه‌ها باعث شده که طبیعت‌گردان به سراغ این روستا بیایند.
آبشار این روستا نیز یکی از جاذبه‌های اصلی آن به شمار می‌رود. این آبشار حدود ۸۵ متر ارتفاع دارد.
 

از کوه‌سنگی کل شهر را ببین

یکی دیگر از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین جاهای دیدنی مشهد، پارک کوه‌سنگی است. سفرتان به مشهد بدون دیدن کوه‌سنگی ناقص می‌ماند.
این پارک روی دو کوه سنگی مشرف به شهر قرار گرفته است. اصلا به همین دلیل است که اسمش را کوه‌سنگی گذاشته‌اند. در کنار دریاچه یک مسیر وجود دارد که به بالای کوه و بالاترین نقطه پارک می‌رسد. از این نقطه می‌توانید کل شهر مشهد را زیر پاهایتان ببینید. اگر هم شب باشد و چراغ‌های روشن شود، منظره زیبایی به وجود می‌آید.
داخل کوه‌سنگی می‌توانید أنواع زیبایی‌های طبیعی مثل گل و درخت و کوه و دریاچه را ببینید. رستوران‌ها و مغازه‌های خوراکی‌فروشی هم در این پارک قرار دارد.
 

هفت حوض؛ سفر به دل کوهستان

خیلی از مشهدی‌ها معتقدند اینجا زیباترین جاذبه طبیعی شهرشان است. مخصوصا اگر از شلوغی‌های شهر کلافه شده باشید و دلتان کمی آرامش بخواهد، اینجا بهترین گزینه است.
حالا چرا نام اینجا هفت حوض است؟ در بین کوه‌های خلج و رودخانه طرق، حوضچه‌هایی به وجود آمده که هزاران سال است در آن آب جریان دارد. ۷ تا از این حوضچه‌ها به گونه‌ای است که می‌توانید در آن‌ها شنا و آب‌تنی کنید. در فصل بهار، این منطقه با گل‌های شقایق پر می‌شود و بسیار دیدنی است.
این پارک برای تفریح بسیار مناسب است و راحت‌ترین کاری که می‌توانید در آن بکنید پیک نیک و طبیعت‌گردی است. اگر هم هوا خوب بود که چه بهتر؛ چون می‌توانید تنی به آب بزنید. برای صعود به بالای کوه هم اینجا مناسب است و می‌توانید کوه‌نوردی و صخره‌نوردی کنید.
 

چرا برای اجاره اقامتگاه به پینورست‌ اعتماد کنیم؟

انتخاب اقامتگاه ممکن است سخت به نظر برسد. چون به این محدود نمی‌شود که وارد یک سایت شوید و یک اقامت را انتخاب کنید و تمام. به خصوص اگر مشکل‌پسند باشید یا قرار باشد برای جمعی این کار را بکنید سخت می‌شود.
چرا ما برای اجاره اقامتگاه در مشهد پینورست‌ را پیشنهاد می‌‌کنیم؟ دلیلش این است که پینورست‌ تمام اقامتگاه‌ها را بازرسی می‌کند تا از صحت و درستی امکانات و کیفیت اطمینان داشته باشد. به همین دلیل هر تصویری که ببینید و امکانات و توضیحاتی که بخوانید، تایید شده است. به این ترتیب موقع تحویل گرفتن ویلا با متعجب و ناامید نمی‌شوید.
پس با خیال راحت برای اجاره آپارتمان و سوئیت مشهد به پینورست سر بزنید. 
 
  https://armanekerman.ir/vdchk6nz-23niwd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین