کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی کشور:

سیاست دانشگاه تقویت مراکز موجود است/ فعالیت ۳۷ هزار مدرس در دانشگاه های علمی کاربردی کشور

27 مرداد 1401 ساعت 15:37

حامد باقری گفت: سیاست دانشگاه در حال حاضر توسعه کمی مراکز نیست بلکه تقویت مراکز موجود مد نظر است تا جذب بیشتری داشته باشند.


به گزارش راه آرمان؛ حامد باقری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: موضوع دانش بنیان، مسئله است که در هشت سال اخیر در کشور مورد توجه قرار گرفته است و اقداماتی توسط معاونت علم و فناوری ریاست جمهور و سازمان نخبگان در اسن راستا در حال انجام است تا بتوانیم در کنار درآمدهای سنتی اعم از نفت و معادن، کسب درآمد کنیم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی کشور ادامه داد: اینکه ارزش یک شرکت و فعالیت آن را به ایده، نوآوری و مسائل دانش بنیان تبدیل کنیم، اقدام و حرکت مبارکی است که این رویکرد باید ادامه پیدا کند.

وی ابراز کرد: در دوره اخیر سیاست دانشگاه این است تا با راه اندازی خانه ها خلاق، دانشجویان، فارغ التحصیلان و اساتید در کنار فعالیت های آموزشی نسبت به کاربردی کردن محصولات و تجاری ساختن آنها تجاری سازی کنند.

باقری افزود: مجوز یازده خانه خلاق از معاونت علم و فناوری گرفته شده است که سه مورد از آنها، در حال طی کردن مراحل نهایی هستند؛ بنابراین تا پایان سال سه خانه خلاق راه اندازی خواهد شد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی کشور اظهار کرد: دوره‌های کوتاه مدت به دلیل اینکه می توانند سریعا یک مهارت را منتقل کنند، تخصص‌ها و بهره‌وری نیروی کار را در زمان کوتاه افزایش می‌دهد، در دستور کار این دانشگاه به صورت ویژه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای ترم مهر ماه افزایش شهریه را نخواهیم داشت اما بنا به درخواست مراکز شاید و همانند سایر دانشگاه ها این افزایش را در آینده داشته باشیم، عنوان کرد: هم اکنون ۹۰۰ برنامه درسی مقطع دار و ۸۰۰ برنامه تک درس داریم و در نه ماه فعالیت مدیریت جدید هدف گذاری کوتاه مدت صورت گرفت تا بتوانیم ۱۲۰ برنامه درسی جدید بر اساس نیازآفرینی دوره های جدید متناسب با حوزه های سیاست گذاری کشور طراحی شده است.

باقری تصریح کرد: در سنوات گذشته بیش از ۹۰ هزار کد مدرسی در دانشگاه صادر شده بود که در سال ۹۷، ۶۵ هزار کد مدرسی فعال داشتیم؛ در سال ۹۷ پروسه ای تحت عنوان ساماندهی مدرسان در نظر گرفته شد و همه مدرسان فراخوان داده شد و از ۶۵ هزار مدرس، افرادی که مورد مصاحبه قرار کرفتتد ۳۵ هزار مدرس مجددا تایید شدند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی کشور افزود: هم اکنون ۳۷ هزار مدرس داریم در سطح کشور داریم که می توانند تدریس کنند و در هر نیم سال ۲۰ هزار مدرس سرکلاس می روند.

وی خاطر نشان کرد: سیاست دانشگاه در حال حاضر توسعه کمی مراکز نیست بلکه تقویت مراکز موجود مد نظر است تا جذب بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/م


کد مطلب: 128950

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/128950/سیاست-دانشگاه-تقویت-مراکز-موجود-فعالیت-۳۷-هزار-مدرس-های-علمی-کاربردی-کشور

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir