تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۲
۰
plusresetminus
حسین سلامی گفت: همه کلانتری‌های شهرستان به زودی مجهز به سیستم برقراری ارتباط الکترونیک با دادسرای عمومی و انقلاب می‌شوند.
تسریع در فرآیند دادرسی با ایجاد ارتباط الکترونیک بین دادسراها و کلانتری‌های جیرفت
به گزارش راه آرمان از جیرفت؛ حسین سلامی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: در راستای اجرای برنامه‌های سند تحوّل قضایی درخصوص استفاده هر چه بیشتر از سیستم‌های الکترونیکی در امور قضایی و با همکاری نیروی انتظامی همه کلانتری‌های شهرستان به زودی مجهز به سیستم برقراری ارتباط الکترونیک با دادسرای عمومی و انقلاب می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت افزود: همه کلانتری‌های شهرستان به زودی مجهز به سیستم برقراری ارتباط الکترونیک با دادسرای عمومی و انقلاب می‌شوند.

سلامی بیان کرد: در همین راستا نسبت به تجهیز کلانتری‌ها به سیستم‌های رایانه‌ای و ایجاد بستر مناسب و آموزش به نیروهای کلانتری‌ها، زیر ساخت‌های لازم را برای برقراری ارتباط الکترونیکی و مکانیزه بین دادسراها و کلانتری‌های شهرستان فراهم خواهد شد.

وی اظهار کرد: تا برقراری کامل این ارتباط از امروز با تعداد ۵ کلانتری مرکز شهر به صورت آزمایشی، ارتباط الکترونیکی برقرار می‌شود و طی روزهای آینده تمامی کلانتری‌ها دارای این ارتباط خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بعد از کلانتری‌ها، دیگر پلیس‌های تخصصی نیز مشمول اجرای این طرح می‌گردند.

سلامی صرفه‌جویی در وقت و نیروی انسانی را از مهمترین مزایای اجرای این طرح برشمرد و افزود: با توجه به کمبود نیروی انسانی، و حضور فیزیکی ارباب رجوع‌ها، مخصوصاً در کلانتری‌ها از این به بعد به جای حضور مستقیم اصحاب دعوا و مأموران در دادسراها این مراحل از طریق سیستم انجام خواهد گرفت و دادیاران می‌توانند با تمرکز و توان بیشتر در خدمت مردم باشند.

وی اضافه کرد: از دیگر مزایای مهم این طرح سرعت در اجرای دستورات قضایی توسط ضابطین بوده که این امر می‌تواند رضایت ارباب رجوع‌ها و شهروندان را در پی داشته باشد.

سلامی اظهار کرد: مقام قضایی بعد از صدور دستور بلافاصله از طریق رایانه آن را به مرجع انتظامی ارسال و مرجع انتظامی بعد از انجام فرآیند اداری، باید نتیجه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به داسرا عودت می‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت افزایش امنیت دستورات قضایی و جلوگیری از جعل و سوء استفاده و یا مفقود شدن دستورات و مکاتبات را از دیگر مزایای برقراری ارتباط سیستمی بین مراجع انتظامی و دادسراها برشمرد.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcbzwb8zrhb59p.uiur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما