تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۲
۰
plusresetminus
معاون سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان:

چهار مجلس تعزیه در کرمان برگزار می شود

همزمان با دهه سوم ماه محرم 4 مجلس تعزیه در شهرک ولایت کرمان برگزار می شود
چهار مجلس تعزیه در کرمان برگزار می شود
به گزارش راه آرمان؛ محمد ایلاقی معاون سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان اظهار داشت: به مناسبت ایام عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) چهار مجلس تعزیه در شهر کرمان اجرای عمومی می شود.

وی با بیان اینکه این مجالس تعزیه توسط گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار برگزار می شود گفت: آیین سنتی مذهبی تعزیه خوانی در ترویج معارف عاشورایی و انتقال مفاهیم اسلامی و ارزشی نقش مهم و اثرگذاری دارد.

معاون سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان با بیان اینکه در این ایام مجالس تعزیه شهادت حضرت حر بن یزید ریاحی نسب، حضرت علی اکبر (ع) ، حضرت مسلم بن عقیل (ع) و حضرت عباس (ع) شبیه خوانی می شود افزود: این مراسم از سه شنبه یکم شهریور ماه تا جمعه چهارم شهریور ماه هر عصر از ساعت 17 در محوطه باز شهرک ولایت کرمان مقابل مهدیه نور ولایت برگزار می شود.

وی با تقدیر از اعضای گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار گفت: کار آماده سازی محل برگزاری تعزیه از حدود یک هفته پیش با همکاری نیروهای شهرداری منطقه یک و اعضای گروه تعزیه ده زیار در حال انجام است که جای تقدیر دارد.

ایلاقی تصریح کرد: شهرداری کرمان از فعالیتهای فرهنگی مذهبی و هنری که در راستای انتقال و ترویج مفاهیم عاشورایی و سبک زندگی اسلامی باشد حمایت می کند.

معاون سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان از ابتدای ماه محرم نیز به مدت ۱۰ شب در پارک مطهری و  پارک مادر برنامه تعزیه و نمایش مذهبی برگزار کرده است خاطرنشان کرد: برپایی تمام موکب های سطح شهر به منظور پذیرایی از عاشقان حسینی با حمایت این سازمان بوده است.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcb89b88rhb5gp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین