کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر طرح «حامیم» در استان کرمان مطرح کرد؛

دانشجویان برای مقابله با هجمه های دشمن توانمند می شوند

1 شهريور 1401 ساعت 14:02

حجت الاسلام مرتضی جمالی گفت: هدف ما ساختن نیروهای توانمند برای جبهه مقاومت در موضوعات اجتماعی فرهنگی سیاسی است که بتوانند در مقابل هجمه های دشمن مقاومت کنند.


به گزارش راه آرمان پیش از ظهر امروز حجت الاسلام مرتضی جمالی مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه ولیعصر رفسنجان در نشست خبری طرح «حامیم» در استان گفت: طرح حامیم برای توانمندسازی فعالین دانشجویی است که در استان کرمان ۵۲۷ نفر سهمیه داشتیم و تاکنون۴۵۰ نفر ثبت نام کردند.

دبیر طرح «حامیم» با اشاره به اینکه استان کرمان استان مقاومت و مکتب حاج قاسم است تصریح کرد: هدف ما ساختن نیروهای توانمند برای جبهه مقاومت در موضوعات اجتماعی فرهنگی سیاسی است که بتوانند در مقابل هجمه های دشمن مقاومت کنند.

دانشجویان برای مقابله با هجمه های دشمن توانمند می شوند

وی افزود: دانشجویان با کارگاههای رسانه ای توانمند می شوند تا بر هجمه های دشمن غلبه پیدا کنند.

حجت الاسلام جمالی با بیان اینکه از دیگر اهداف این طرح تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است گفت: رهبر انقلاب بیانیه گام دوم را ارائه کردند لازم است حلقه های میانی و کنشگران فعال بتوانند این بیانیه را به مرحله عمل برسانند.

دبیر طرح «حامیم» با تاکید بر اینکه حلقه های میانی یعنی رابطان بین مسئولین و مردم تشریح کرد: گاهی اطلاع رسانی به مردم کم است گاهی مردم درد دلهایی دارند این دانشجویان به عنوان نیروهای فعال اجتماعی این ارتباط را ایجاد می کنند و از مسئولان مطالبه گری می کنند.

وی ادامه داد: این طرح با میزبانی دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار می شود با کلاسهای آموزشی و برنامه های محتوایی و فرهنگی شامل نشست های جهاد تبیین، دشمن شناسی و حکمرانی برگزار می شود.

جمالی خاطرنشان کرد: کارگروههای از قبیل اقناع اندیشه، تفکر سیستمی، شبکه سازی، فضای مجازی و رسانه و همچنین حضور مسئولین استان در بین دانشجویان برای پاسخگویی از دیگر برنامه ها است.

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان ضمن برشمردن برنامه های طرح «حامیم» در استان اظهار کرد: کرسی های آزاداندیشی، تور گردشگری دستاوردهای انقلاب با بازدید از مراکز دانش بنیان و دانشگاهی برای افزایش اعتماد به نفس ملی؛ همچنین هیات دانشجویی و زیارت قبر شهید حاج قاسم و نشست با مسئولین تشکلها و روسای دانشگاهها از برنامه های دوره است.

وی در پایان عنوان کرد: افتتاحیه برنامه شنبه ساعت۱۰ صبح در پردیس دانشگاه فرهنگیان و اختتامیه روز جمعه در گلزار شهدای کرمان برگزار می شود.

در ادامه حجت الاسلام میرشفیعی مسئول کمیته رسانه طرح «حامیم» گفت: کمیته رسانه مسئولیتهای مختلفی دارد؛ پوشش رسانه ای دوره در همه محیط های مجازی و حقیقی، تولید محتوا، پادکست، شناسایی و برندسازی برنامه در طول دوره و بعد از دوره برخی از این برنامه ها است.

شبکه سازی کنشگران فعال فضای مجازی از اهداف دوره است

وی عنوان کرد: از این فرصت طلایی برای شبکه سازی کنشگران فعال فضای مجازی که افسران جوان جنگ نرم هستند استفاده می کنیم و گروههای دانشجویی فعال در این زمینه حمایت، تقویت و هدایت می شوند.

سپس دکتر حسین عربنژاد مسئول آموزش طرح با بیان اینکه در این دوره از پنجم تا یازدهم در یک هفته ۱۱ جلسه آموزشی ۱/۵ ساعته داریم گفت: شرکت کنندگان در این دوره از تطبیق دو واحد درسی گروه معارف اسلامی بهره مند می شوند.

وی توضیح داد: کلاس اندیشه اسلامی با محوریت ایمان و توحید، تاریخ امام شناسی و موضوع خط امام و انقلاب اسلامی از سرفصل های دوره است که در پایان هم ارزیابی و آزمون برگزار می شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 129047

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/129047/دانشجویان-مقابله-هجمه-های-دشمن-توانمند-می-شوند

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir