کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارگاه تخصصی تولید نمایش خیابانی در کرمان برگزار شد

2 شهريور 1401 ساعت 13:14

نخستین کارگاه تخصصی تولید نمایش خیابانی با موضوع آسیب‌های اجتماعی در کرمان برگزار شد.


به گزارش راه آرمان؛  هدی بذرافشان، رئیس انجمن نمایش استان کرمان در حاشیه این مراسم بیان کرد: کار گروه تئاتر خیابانی انجمن هنری‌های نمایشی استان در راستای توسعه تئاتر خیابانی با همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزاری یک کارگاه روند تولید را طراحی کرده است که اولین جلسه آن امروز با حضور کارشناسان آسیب‌های اجتماعی از مراکز معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان، کارشناس کانون اصلاح و تربیت، کارشناسان آسیب‌های اجتماعی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و مسئولان خیریه‌ها و سمن‌های مردم نهادی که در حاشیه شهر کار می‌کنند برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این کارگاه، کارشناسان سوژه‌های ویژه آسیب‌های اجتماعی را مطرح کرده و هنرمندان بر اساس سوژه‌هایی که مطرح می‌شود ایده‌های نمایش خیابانی را تولید می‌کنند، گفت: در کارگاه تخصصی که هفته آینده برگزار می‌شود روند تبدیل این ایده‌ها به فرم اجرایی پیگیری می‌شود.

بذرافشان از برگزاری مرحله دوم این کارگاه‌ها در شهریورماه خبر داد و گفت: در دومین مرحله، جلسه خاطره‌گویی با موضوع دفاع مقدس با حضور همرزمان و نزدیکان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود. در این کارگاه نیز موضوعاتی در خصوص خانواده و سیره رفتاری شهید سلیمانی توسط هنرمندان پیشنهاد می‌شود که این ایده‌ها در یک کارگاه تخصصی به یک فرم اجرایی تبدیل می‌شود.

رئیس انجمن نمایش استان با بیان اینکه در نظر داریم در یک بازه زمانی از مهرماه تا بهمن‌ماه سال جاری به مدت پنج ماه بتوانیم ۲۰۰ اجرای اخیابانی در سطح استان برگزار کنیم، گفت: کارگاه امروز باحضور هنرمندانی از زرند، سیرجان، کرمان و شهربابک برگزار شد.

انتهای پیام/ط


کد مطلب: 129069

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/129069/کارگاه-تخصصی-تولید-نمایش-خیابانی-کرمان-برگزار

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir