تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۱
۰
plusresetminus
اکبر نجفی گفت: کمپ ماده ۱۶ در رفسنجان نداریم و امروز یکی از نگرانی های ماست، نیروی انتظامی توان این را دارد تا ظرف ۲۴ ساعت تمام معتادان را جمع آوری کند، خیلی از شهرستان ها پیش قدم شدند و انجام شده است.
کمپ ماده ۱۶ برای معتادان متجاهر در رفسنجان ضروری است/ هیچ فرد و سازمانی حق بکار گیری اتباع غیر مجاز را ندارد
به گزارش راه آرمان؛ سرهنگ اکبر نجفی فرمانده انتظامی رفسنجان امروز در نشست خبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و قدردانی از تلاش های خبرنگاران در همراهی کردن با نیروی انتظامی اظهار کرد: اصول اخلاقی یک خبرنگار می طلبد تا با بررسی دقیق گزارش خود را بدور از جبهه گیری و منصفانه ارائه دهد.

وی افزود: امنیت یک کار جمعی و مشارکتی است، بیش از ۲۳ سازمان در این حوزه دخیل هستند، حفط و نگهداری امنیت وظیفه نیروی انتظامی و تولید امنیت وظیفه سایر سازمان هاست.

سرهنگ نجفی همکاری مردم در برقراری امنیت را ضروری برشمرد و گفت: یک مورد مشهود این بحث سرقت خودرو است که با نصب جی پی اس روی خودرو در کمترین زمان ممکن کشف خواهد شد و این کوچکترین کاری است که متاسفانه انجام نمی شود، اگر مردم همراهی نکنند حتما ما توفیقات نخواهیم داشت.فرمانده انتظامی خاطر نشان کرد: بیش از ۹۰ درصد خودروهای سرقتی امسال توسط پلیس کشف شده اما این خودروها کمترین ایمنی را داشتند حتی یک دزدگیر یا قفل فرمان نداشتند.

وی پایش تصویری در سطح شهرستان رفسنجان را ضروری دانست و گفت: پلیس هوشمند باید تجهیزات هوشمند داشته باشد، جرائم امروز کاملا پیچیده تر از گذشته است، علیرغم جلسات متعدد با طلافروشی ها و دیگر اصناف اما از ۱۸ هزار صنف کمترین تعداد به سیستم های هشداردهنده مجهز نیستند.

سرهنگ نجفی بیان کرد: یکی از سیستم های هوشمند مها نیروی انتظامی است، سیستمی که متصل به مرفوک نیروی انتظامی و آدرس از قبل وارد شده، در صورت سرقت بلافاصله گشت به محل اعزام می شود.فرمانده انتظامی رفسنجان در ادامه از کاهش ۳۹ درصدی سرقت از مغازه نسبت به سال گذشته در شهرستان خبر داد و گفت: ۵۰۰ نقطه در سطح شهر رفسنجان نیاز به دوربین دارد، قول هایی داده شده و در حال انجام است.

وی افزود: در حوزه اماکن دولتی ۳ درصد کاهش، موتور سیکلت شش درصد کاهش سرقت  و در اتومبیل ۱۰ درصد افزایش سرقت را داشتیم و این در حالی است که این خودروها وضعیت ایمنی پایینی داشتند.

سرهنگ نجفی گفت: سال گذشته ۴۹ درصد کاهش سرقت احشام را داشتیم و در مجموع ۲۰ درصد سرقت در سطح شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: در بحث کشفیات مواد مخدر از جمله تریاک، شیشه و هرویین ۶۹ درصد افزایش کشف داشتیم و تنها در یک مورد ۲۲ کیلو کشف شیشه در روز گذشته انجام شده است.

نجفی با بیان اینکه امسال ۳۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان رفسنجان کشف شد تصریح کرد: در تصادفات درون شهری بیش از ۶۵ درصد کاهش مرگ و میر نسبت به سال گذشته را داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: کمپ ماده ۱۶ در رفسنجان نداریم و امروز یکی از نگرانی های ماست، نیروی انتظامی توان این را دارد تا ظرف ۲۴ ساعت تمام معتادان را جمع آوری کند، خیلی از شهرستان ها پیش قدم شدند و انجام شده است.

نجفی خاطرنشان کرد: رفسنجان شهرستان برتر در حوزه خیرین امنیت ساز است، خیرین در این حوزه نیز می توانند دست یاری برسانند و کمک دهند.

وی تصریح کرد: در بحث خرده فروش موارد مخدر امسال ۲۱۵ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده و ۳۹ درصد افزایش دستگیری نسبت به سال گذشته را داشتیم.

فرمانده انتظامی رفسنجان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی انتقادپدیر، پاسخگو و خادم مردم است، باید امید به مردم دهیم این از وظایف ما و رسانه هاست، در همه حوزه اقدامات خوبی انجام شده و باید به مردم منتقل شود.

نجفی گفت: در بحث سیل عوامل نیروی انتظامی بصورت شبانه روزی پای کار آمدند و بیش از ۳۰ گشت خودرویی انجام شد و بوسیله بالگرد ناجا بازدید هوایی انجام شد.

وی با اشاره به نتایج خوب اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح شهرستان خاطر نشان کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی ظرف چند روز آینده برای برخورد با متهمین و محکومین اجرا خواهد شد.

سرهنگ نجفی بیان کرد: نیروی انتظامی هر روز در حال کار و تلاش است، سامانه ۱۹۷ پل ارتباطی بین مردم و پلیس است و بسیار اثر گذار است، هرگونه انتقاد پیشنهاد و درخواست از مجموعه نیروی انتظامی در طول شبانه روز را پاسخگوست.

وی تصریح کرد: تنها سازمانی که امروز در منزل و حضور مردم خدمات رسانی می کند پلیس است، مردم نظاره گر ما هستند.

فرمانده انتظامی رفسنجان خاطر نشان کرد: با وجود افزایش جرایم اینترنتی اما بیش از ۹۱ درصد جرائم اینترنتی توسط پلیس فتا کشف شده است، جامعه هدف ما آموزش مردم است این مهم در حوزه پیشگیری کمک می کند.

وی با بیان اینکه در بحث احتکار و کالای قاچاق بیش از ۳۲۷ میلیارد ریال امسال کالای قاچاق کشف و ضبط شد تصریح کرد: در سال جاری تاکنون ۴۴۷ نفر سارق دستگیر شد که ۱۷ نفر سارق مسلح، ۲۰ نفر سارق به عنف و ۴۸ نفر محتکر بودند.

نجفی خاطر نشان کرد: ۱۷۱ کارگاه ضایعاتی در شهرستان تاکنون منع فعالیت شدند، بیشترین نگرانی و سرقت های خرد ما ناشی از فعالیت های همین کارگاههاست.فرمانده انتظامی رفسنجان در بحث ساماندهی اتباع غیر مجاز نیز بیان کرد: هیچ فرد و سازمانی حق بکار گیری اتباع غیر مجاز را ندارد و در صورت مشاهده فرد سه تا شش ماه حبس دارد.

وی افزود: ساماندهی اتباع شروع شده در همین فرصت اتباع نام نویسی داشتند، ساماندهی یکی از مطالبات جدی استان است.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdca0on6y49nuw1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما