کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تأکید کرد؛

اعتبارات ناچیز راهداری کفاف خرابی راه‌های رفسنجان و انار را نمی‌دهد/ دستور رئیس‌جمهور در خصوص واریز حقوق دولتی معادن اجرایی شود

2 شهريور 1401 ساعت 18:09

حسین جلالی گفت: خرابی راه‌های روستایی شهرستان‌های رفسنجان و انار در اثر سیل دوچندان شده است و بودجه‌های ناچیز راهداری کفاف این راه‌ها را نمی‌دهد.


به گزارش راه آرمان؛ حجت‌لاسلام حسین جلالی در جلسه ای با حضور مدیرکل راهداری استان کرمان در مجلس به وضعیت راه‌های شهرستان‌های رفسنجان و انار اشاره و اظهار کرد: متأسفانه وضعیت راه‌های دو شهرستان خیلی خراب است و با توجه به سیل اخیر بر مشکل راه‌ها افزوده شده است.

وی عنوان کرد: ۵۸۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته و ۷۴۰ کیلومتر راه روستایی خاکی در شهرستان رفسنجان داریم و خیلی از راه‌های روستایی آسفالت‌شان مربوط به اوایل انقلاب است که بسیار وضعیت بدی دارند.

حجت‌الاسلام جلالی افزود: مسیر هرمزآباد_ همت‌آباد تا کشکوئیه و از کشکوئیه تا لطف‌آباد و جاده شاهم‌آباد به بیاض بعضی مناطق راه‌ها خیلی خراب است که هم نیاز به بازسازی و هم باند دوم دارد.

محور خنامان به دره‌در آماده آسفالت است/ روکش جاده شمس‌آباد-سیریز هرچه زودتر اجرایی شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تصریح کرد: مسیر کشکوئیه به صفائیه نوق تقریبا ۱۴ کیلومتر است که هشت کیلومتر آن در حال زیرسازی است و آماده آسفالت می‌شود و جاده خنامان زیرسازی انجام شده و سه کیلومتر اول از سمت رفسنجان آماده آسفالت است که به‌زودی آسفالت خواهد شد.

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به اینکه پیمانکار جاده شمس‌آباد به سیریز انتخاب شده و هرچه زودتر باید کار روکش این محور پرخطر اجرا گردد، از بودجه کم راهداری گلایه کرد و گفت: اینکه اعتبار یک استان کم برخوردار را به مناطق دیگر کشور بدهند اشتباه است، چراکه مبلغ ناچیزی به رفسنجان تعلق گرفته است و کفاف ۵۸۰ کیلومتر راه روستایی را نمی‌دهد و از سازمان برنامه و بودجه درخواست داریم نسبت به این اعتراض رسیدگی و در تخصیص اعتبارات به رفسنجان و انار تجدید نظر کند.

وی از دستور رئیس‌جمهور مبنی بر واریز حقوق دولتی معادن به استان‌ها و شهرهای معدنی یاد و تأکید کرد: این مهم باید هرچه سریع‌تر اجرایی گردد تا بتوانیم گرهی از مشکلات حوزه انتخابیه به‌ویژه در حوزه راه‌های روستایی باز کنیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 129075

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/129075/اعتبارات-ناچیز-راهداری-کفاف-خرابی-راه-های-رفسنجان-انار-نمی-دهد-دستور-رئیس-جمهور-خصوص-واریز-حقوق-دولتی-معادن-اجرایی-شود

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir