تاریخ انتشار :شنبه ۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۳
۰
plusresetminus
اجرای طرح کدینگ کارت های سوخت در جنوب کرمان موجب فراوانی بنزین،بسته شدن دست قاچاقچیان سوخت و برچیدن صف های طولانی شد.
اجرای طرح کدینگ؛ صف های طولانی بنزین جنوب کرمان را برچید
به گزارش خبرنگار راه آرمان از رودبارجنوب؛ دستگاه های دست اندر کار پس از ماهها کار مطالعاتی و بررسی های میدانی برای جلوگیری از قاچاق سوخت و ساماندهی صف های طولانی طرح کدینگ را از هفته گذشته در جنوب استان کرمان به اجرا در آوردند.

به گفته برخی از مردم و مسئولان بعد از اجرایی شدن طرح کدینگ دیگر شاهد کمبود سوخت و تشکیل صف های طولانی در شهرستانهای جنوب کرمان نیستیم.

ناگفته نمانند شمار زیادی از قاچاقچیان و سودجویان، تشکیل دهندگان و عاملان اصلی صف‌های طولانی در مقابل جایگاههای سوخت بودند، زیرا با پرداخت پول و استفاده از کارت های مهاجر مقادیر زیادی بنزین را از پمپ های بنزین تحویل گرفته و به عوامل دیگر می فروشند و در این میان مردم عادی بویژه کارگران و کارمندان باید ساعت ها از وقتشان را در این صف ها هدر دهند.

حضور تعداد زیادی خریدار بنزین آزاد در کنار جایگاه‌های سوخت خود عاملی است که هر فردی را برای فروش سهمیه بنزین خود وسوسه می کند.

قاچاقچیان سوخت حال با برداشتن صندلی عقب ماشین های سواری و قرار دادن مشک های بزرگ پلاستیکی در قسمت صندلی عقب ماشین اقدام به قاچاق سوخت می کنند و بعنوان یک بمب متحرک به دل جاده ها می زنند چه جوانانی که در راه قاچاق سوخت خاکستر شدند.

می توانیم به آخرین مورد آن که طی هفته گذشته در شهرستان رودبارجنوب رخ داد اشاره کنیم، زن باردار بر اثر آتش گرفتن خودروی سمند سوخت کش دچار سوختگی شدید و پس چند روز جان باخت.

شایان ذکراست که اول هرماه مشکل صف های طولانی در برخی جایگاه های سوخت جنوب کرمان وجود داشت و بنزین به خاطرقاچاق زود تمام می شد؛ اما اکنون دست قاچاقچیان با اجرای طرح کدینگ بسته شده است.

طی روزهای گذشته عده ای  موضع گیری های را علیه این طرح داشتند که البته این موضع گیری دو علت دارد یا توجیه نیستند ویا منفعتشان به خطر افتاده است.


انتهای پیام/پ https://armanekerman.ir/vdcfm1dy0w6d0ya.igiw.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما