تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۷
۰
plusresetminus
مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان و آزاده جنگ تحمیلی:

استان کرمان یک هزار و 350 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است

مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان و آزاده جنگ تحمیلی در مراسم صبحگاه مشترک اداری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: استان کرمان یک هزار و 350 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.
استان کرمان یک هزار و 350 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است
به گزارش راه آرمان؛  محمدرضا حسنی سعدی مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان ضمن شرح زندگی نامه مختصری از شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهید باهنر انسانی باخدا و بااخلاص و از شاگردان حضرت امام خمینی (ره) و آیات عظام دیگر بود.

وی افزود: شهید رجایی هم زندگی بسیار ساده ای داشت و بسیار خوش اخلاق و خوش برخورد بود تا حدی که زمانی که در کودکی و نوجوانی در مغازه دایی اش کار می کرد با برخورد خوب باعث چند برابر شدن تعداد مشتری های مغازه شده بود.

مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان اظهار داشت: 26 مرداد اولین گروه از آزادگان در سال 1369 از اسارت برگشتند که همگی افتخار آفریدند، در استان 1350 اسیر داشتیم که شهید محمد شهسواری که از افتخارات آموزش و پرورش بود با دست های بسته بین نیروهای بعثی شعار مرگ بر صدام ضد اسلام سر می داد.

حسنی سعدی همچنین به ذکر خاطراتی از آزادگان پرداخت و گفت: آزاده سرافراز امیر هوشنگ شاهپسندی هم از نمونه های بارز صبوری و شهامت در اسارتگاه های عراق بود که 3 و نیم ساعت ضربه کابل و شکنجه را تحمل کرد.

وی یادآور شد: 18 نفر از 23 آزاده نوجوان جنگ تحمیلی کرمانی بودند که نامشان تا همیشه در تاریخ این سرزمین ماندگار است.

بر پایه این گزارش، در مراسم صبحگاه مشترک اداری اداره کل که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، سردار حسنی سعدی مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران و از آزادگان استان به شرح زندگی نامه مختصری از شهیدان رجایی و باهنر و ذکر خاطراتی از آزادگان استان پرداخت.

شایان ذکر است، این مراسم با تجلیل جمعی از آزادگان شاغل در اداره کل آموزش و پرورش استان همراه بود.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcceoqse2bqis8.ala2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین