کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان خبر داد:

نجات جان ٩٩ نفر توسط آتش‌نشانان کرمانی در مردادماه

6 شهريور 1401 ساعت 21:25

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: آتش‌نشانان شهرداری کرمان، طی ٣۵١ عملیات در مردادماه سال‌جاری، ٩٩ نفر از شهروندان را در حوادث مختلف نجات دادند.



به گزارش "راه آرمان " ابراهیم بابایی، با اشاره به اینکه در مردادماه سال‌جاری ١٣٢ عملیات اطفای حریق و ٢١٩ عملیات امداد و نجات در حوادثی که به‌دلیل بی‌احتیاطی و عدم رعایت مسایل ایمنی در شهر کرمان اتفاق افتاد، انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ١٣٢ حادثۀ آتش‌سوزی در ماه گذشته، ۵٩ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ٢۴ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ٢١ مورد مربوط به منازل مسکونی، ١١ مورد مربوط به مراکز تجاری، ١۴ مورد مربوط به جنگل و درختان، یک مورد مربوط اماکن دولتی و دو مورد مربوط به تجهیزات شهری بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان افزود: از مجموع ٢١٩ عملیات امداد و نجات در مدت یاد‌شده، ۴١ مورد زنده‌گیری حیوانات خطرناک و آزاردهنده، ۶٣ مورد زنده‌گیری مارهای سمی و غیرسمی، ٢٩ مورد چیدن حلقه و قفل، ١٨ مورد امداد آسانسور، شش مورد امداد تصادفات خودرویی، چهار مورد امداد و نجات از کوه و بلندی و مابقی آنها مربوط به سایر موارد بوده است.

بابایی خاطرنشان کرد: در مجموع این عملیات‌ها ٩٩ نفر از شهروندان نجات یافتند و ١٨ نفر نیز در حوادثی از قبیل تصادف و سقوط از بلندی، مجروح شدند که تعداد مصدومان حوادث مردادماه نسبت به ماه گذشته ۴٢ درصد کاهش داشته است.

وی، از ارائه آموزش‌های پیشگیری و آتش‌نشانی به ١١٠ نفر از کارکنان ادارات و شهروندان توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در مردادماه خبر داد و افزود: در مدت یادشده، ٩٢ مورد، مشاورۀ ایمنی و ۴۵ مورد بازدید ایمنی نیز بنا به درخواست شهروندان انجام شده است.

انتهای پیام/ طهماسبی


کد مطلب: 129177

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/129177/نجات-جان-٩٩-نفر-توسط-آتش-نشانان-کرمانی-مردادماه

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir