کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنگوی فرماندهی انتظامی استان کرمان:

تمدید اعتبار گذر نامه هایی که تاریخ صدور آنها از ۱۰ سال قبل منقضی شده است

7 شهريور 1401 ساعت 19:12

سخنگوی فرماندهی انتظامی استان کرمان در تشریح جزئیات این خبر گفت: امکان تمدید اعتبار گذرنامه هایی که تاریخ صدور آن ها از 10 سال قبل منقضی شده وجود دارد که البته تاریخ صدور گذرنامه افرادی که برای تمدید گذرنامه خود اقدام می کنند حتما باید از مورخه اول شهریور 1391 به این طرف باشد.


به گزارش راه آرمان: سرهنگ "امین غفوری"سخنگوی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: برابر اعلام پلیس امنیت عمومی فراجا با توجه به تقاضای زیاد زائران برای پیاده روی اربعین و جهت تسهیل در امر دریافت گذرنامه تمهدیداتی اندیشیده شده که در این زمینه متقاضیان می توانند از روز شنبه پنجم شهریور ماه با در دست داشتن گذرنامه خود به ادارات گذرنامه سراسر استان مراجعه و نسبت به تمدید گذرنامه خود اقدام کنند که شرط تمدید، سالم بودن گذرنامه و تاریخ صدور آن ها از 01/06/91 باشد و درخواست گذرنامه جدید در دفاتر پلیس + 10 نداده باشند که مهلت این تمدید اعتبار 6 ماه و تنها برای کشور عراق خواهد بود.

وی افزود: افرادی که گذرنامه قابل تمدید ندارند می توانند به دفاتر پلیس +10 مراجعه و نسبت به صدور برگ تردد ویژه اربعین اقدام کنند.

سرهنگ "غفوری" بیان کرد: بانوان و فرزندان زیر سن 18 سال بایستی قبل از مراجعه به ادارات گذرنامه به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و نسبت به کسب رضایت محضری از همسر اقدام کنند.

وی توضیح داد: افرادی که دارای معافیت تحصیلی بوده مانند طلاب، دانشجویان و دانش آموزان بایستی از طریق سامانه سخا نسبت به ثبت نام و اخذ مجوز تردد به کشور عراق اقدام کنند.

وی عنوان کرد: جهت تکریم ارباب رجوع و کاهش تردد به مرکز استان در تمامی شهرستان ها نیز این امکان به وجود آمده و مراجعین می توانند به پلیس امنیت عمومی شهرستان خود مراجعه و گذرنامه خود را جهت تمدید تحویل نمایند.

سرهنگ "غفوری" گفت: افرادی که هنوز برای صدور گذرنامه اقدام و درخواستی نداشته اند می توانند برای سفر اربعین با مراجعه به دفاتر پلیس به اضافه 10 درخواست برگ تردد نمایند.

وی تصریح کرد: برای کسانی که درخواست گذرنامه داده اند اما هنوز چاپ و تحویل صورت نگرفته یک پیامک با پیشنهاد اینکه آیا برگ تردد می خواهند یا خیر برایشان ارسال می شود که اگر تائید کنند برگ تردد برای آن ها صادر می شود و گذرنامه آن ها بعدا به دستشان خواهد رسید. 

سخنگوی فرماندهی انتظامی استان کرمان در پایان افزود: افرادی که درخواست گذرنامه داده اند بهتر است تا رسیدن گذرنامه صبور باشند و کد رهگیری و بارکد پستی خود را از دفاتر پلیس به اضافه 10 اخذ کنند.

انتهای پیام/ط


کد مطلب: 129196

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/129196/تمدید-اعتبار-گذر-نامه-هایی-تاریخ-صدور-۱۰-سال-قبل-منقضی-شده

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir