کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

پیش بینی تحصیل حدود ۱۲ هزار دانش آموز در مدارس عشایری استان کرمان

8 شهريور 1401 ساعت 13:28

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در جمع کارکنان حوزه ستادی آموزش و پرورش استان کرمان آموزش و پرورش و پرورش عشایری را میدان کار جهادی و انقلابی دانست و افزود: پیش بینی می شود در سال تحصیلی آینده حدود ۱۲ هزار دانش آموز در مدارس عشایری استان تحصیل کنند.


به گزارش راه آرمان؛  رضا رضایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش عشایری مصداق عینی عدالت آموزشی و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت مدارس به ویژه مدارس عشایری در دورترین نقاط استان به اهتزاز درآمده و معلم تنها نماینده دولت در مناطق دوردست عشایری است.

رضایی از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک انسان تمام ساحتی و پرورش یافته مدارس عشایری نام برد و افزود: دانش آموزان مدارس عشایری شهید سلیمانی را الگوی خود قرار دهند و مدارس نیز نسبت به ترویج مکتب این شهید بزرگوار اقدام کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به حضور موثر عشایر در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و دفاعی گفت: آموزش و پرورش عشایری میدان کار جهادی است و در آموزش و پرورش استان هیچ تفاوتی بین دانش آموزان مدارس عشایری و سایر دانش آموزان  وجود ندارد.

رضا رضایی عدالت محوری و نصیب برابر آموزشی را از مهمترین راهبرد های آموزش و پرورش استان دانست و افزود: ارتقا کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی را در تمام مدارس مناطق استان در قالب قرارگاه جهادی عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی دنبال می کنیم.

وی از اجرای پروژه مهر به عنوان مهمترین برنامه آموزش و پرورش نام برد و بر ساماندهی بهینه امکانات و تجهیزات آموزشی و ساماندهی واقعی نیروی انسانی تاکید کرد.

رضایی با اشاره جذب بیش از ۴۰ میلیارد تومان جهت بازسازی و ساخت سرویس های بهداشتی مدارس گفت: تجهیز و زیباسازی مدارس در قالب پروژه مهر جهت کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی و تسهیل فرآیند یاددهی یادگیری ضروری است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان استفاده از بخاری نفتی در مدارس را ممنوع اعلام کرد و گفت: آمادگی جایگزینی بخاری نفتی با بخاری های استاندارد را داریم و اما در درصورت مشاهده از بخاری نفتی در مدارس با متخلفان برخورد می شود.

رضا رضایی با اشاره به درخواست حدود شش هزار فرهنگی استان در سامانه نقل و انتقالات در تابستان سال جاری گفت: عدالت محوری مهمترین راهبرد ما در زمینه نقل و انتقال فرهنگیان است و با نقل و انتقال بیش ۵۰ درصد این افراد موافقت شده است.

انتهای پیام/ط


کد مطلب: 129212

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/129212/پیش-بینی-تحصیل-حدود-۱۲-هزار-دانش-آموز-مدارس-عشایری-استان-کرمان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir