تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۰
۰
plusresetminus
با حضور اعضای ستاد اربعین استان کرمان، ششمین جلسه این ستاد در محل استانداری کرمان برگزار شد.
سامانه ۱۴۱؛ پل ارتباطی برای اعلام شکایات مردمی در خصوص هزینه بلیط اربعین/ تاکنون ۵۵ اتوبوس برای پیاده روی اربعین به مرزها اعزام شده است
به گزارش راه آرمان؛ ششمین جلسه ستاد اربعین استان کرمان پیش از ظهر امروز با حضور اعضای این ستاد در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد.
 
حمید شمس الدینی ضمن ابراز خرسندی از باز شدن مرزهای زمینی برای تردد زائران به کشور عراق گفت: اکثر کمیته ها تشکیل جلسه داده اند و مهمترین بحث ما، بحث حمل و نقل است.
 
دبیر ستاد اربعین استان کرمان ادامه داد: مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به صورت شبانه روز در حال کار هستند؛ خلف وعده ای که شرکت های معدنی در سیستم حمل و نقل کرده اند، ما را در این زمینه دچار مشکل کرده است.
 
وی افزود: برای حمل و نقل زائران بازار سیاه شکل گرفته و دلالان حضور دارند که این مهم باید مد نظر قرار گیرد.
 
احسان عراقی زاده با اشاره به اینکه ده جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت را برگزار کرده ایم، اظهار کرد: بیش از نود درصد زائران متقاضی جا به جایی به صورت زمینی هستند که نرخ پایه ۵۵۰ هزار تومان برای اتوبوس عادی و ۸۵۰ هزار تومان برای اتوبوس های vip در نظر گرفته شده است.
 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: یک ماه است که صورت وضعیت برای ماشین های دربستی صادر نشده است و هم اکنون بلیط به صورت تک فروشی در حال فروش است که تاکنون چهل و سه دستگاه اتوبوس به مرز مهران، ۹ اتوبوس به اهواز و سه دستگاه اتوبوس به مرز شلمچه رفته که در مجموع هزار و ۸۱۵ نفر در قالب ۵۵ اتوبوس اعزام شده اند.
 
وی بیان کرد: هر اتوبوس که از مبدا کرمان وارد استان فارس می شود در مرز خیر آباد، تیمی را برای چک کردن صورت وضعیت های اتوبوس ها، مستقر کرده ایم و همچنین تیم پنج نفره ای در پایانه مسافربری کرمان مستقر است و سامانه به شماره ۱۴۱ وجود دارد که سه نفر به صورت شبانه روزی در حال فعالیت و دریافت مطالب هستند که مردم می توانند شکایات و نارضایتی خود از هزینه حمل و نقل را اطلاع رسانی کنند.
 
عراقی زاده تصریح کرد: در مرز میرجاوه نیز از تاریخ یکم تا هشتم شهریور ماه، ۲۹ دستگاه اتوبوس با تعداد زائر هزار و 286  وارد کشور شده است و چهار هزار و 440  نفر پیاده وارد مرز میرجاوه شده اند.
 
حمید شمس الدینی  مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان گفت: زائرینی که گذرنامه های آنها تا ۲۶ مهر ماه اعتبار دارد، می توانند به راحتی برای اعزام اقدام کنند و منعی برای حضور ندارند، افرادی که تاریخ صدور گذرنامه آنها ششم شهریور ماه سال 1391 و اعتبار ندارند به شهرستان محل زندگی خود و در کرمان به اداره گذرنامه پلیس مراجعه کنند که برای آنها گذر موقت صرفا برای ورود به عراق صادر می شود.

علی بابایی در این جلسه ابراز کرد: برای انجام اقدامات موکب ماهان تاکنون با حضور دستگاه های مختلف بیست و نه جلسه را برگزار کرده ایم و با توجه به پیگیری های انجام شده، روشنایی محوطه تأمین شده است و پایه های روشنایی نصب شده اند و فردا شب روشنایی انجام می شود و تا چند روز آینده سالن ها نیز به روشنایی مجهز می شوند.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه اولین گروه از زائران جمعه مهمان موکب ماهان خواهند بود، ادامه داد: در جهت تأمین آب شرب و تجهیز مخازن اقدام شده است، هفتاد چشمه سرویس بهداشتی به مجموعه اضافه می شود، زمینی برای سوخت آماده شده و نصب دکل BTS انجام خواهد شد و همچنی تأمین گاز برای موکب انجام شده است و پانزده سیسیم گرمایشی با شرایط ایمن در صورت لزوم در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام سازندگی با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، برنامه های فرهنگی خاصی را مد نظر قرار داده است، گفت: همایش اربعین و سربازان مقاومت سال آینده برگزار می شود که هجدهم شهریور ماه پیش همایش، این همایش در کربلا با حضور شانزده نفر در کرمان برگزار خواهد شد.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان کرمان ادامه داد: برگزاری همایش اربعین و اصحاب رسانه عصر امروز با حضور سه متخصص برگزار می شود.

سید محمد صابری با اشاره به اینکه برای پیاده روی اربعین ۲۰۰ دستگاه اعزام می شود که از این تعداد،  ۱۴ دستگاه از کرمان به مرزها اعزام می شوند، گفت: افزایش و بهسازی چشمه های بهداشتی در موکب مستقر برای زائران پاکستانی و همچنین گندزدایی سطوح و سرویس های بهداشتی باید مد نظر قرار گیرد.

فتحی مسئول کمیته مشارکت های مردمی در ستاد اربعین استان کرمان اظهار کرد: فعالیت ۵۶ از استان کرمان در پیاده روی اربعین قطعی شده است که از این تعداد هفت موکب در مسیر نجف به کربلا، یک موکب در سامرا و مابقی موکب ها در کربلا فعالیت خواهند داشت.
 
قاسم زاده مدیر فرودگاه های استان کرمان گفت: از دو ماه گذشته در استان ۲۷ پرواز برای کرمان تقاضا داشته ایم که البته در هفته سه پرواز روتین وجود دارد.

وی در خصوص قیمت پرواز به کشور عراق اظهار کرد: پرواز رفت و برگشت از تهران ۶ میلیون و از سایر استان ها ۷میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که این قیمت در بازه زمانی پنج روز قبل اربعین و پنج روز بعد از اربعین است.

انتهای پیام/م
https://armanekerman.ir/vdccioqso2bqii8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین