تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۵:۳۰
۰
plusresetminus
شهریار سیاری گفت: دام از مهمترین عامل بقا و حیات عشایر استان محسوب می شود بنابراین در این راستا سم پاشی و گند زدایی مراکز نگهداری ۵۴۷ دام، برگزاری ۱۳۰ کلاس آموزش و بهره وری دام برای عشایر، ارائه خدمات کشاورزی، مشاوره و توزیع سم به تعداد ۱۷ مورد، واکسیناسیون ۷ هزار و ۸۳۰ دام سبک و سنگین نیز صورت گرفت.
پایان رزمایش دلدادگی برای غیور مردان و زنانی که دل به نظام بسته اند/ ۴۹  گروه جهادی به خدمت عشایر استان کرمان شتافتند
شهریار سیاری مسئول بسیج عشایری استان کرمان در خصوص برگزاری رزمایش تابستانی خدمات رسانی به مناطق عشایری در گفتگو با "راه آرمان" عنوان کرد: این رزمایش با شعار خدمت بی منت در کنار عشایر از تاریخ ۲۵ مردادماه به مدت ۱۰ روز در مناطق عشایری بر گزار شد که مهمترین هدف این رزمایش بسیج کردن آحاد و اقشار مختلف مردم و دستگاه های اجرایی  برای خدمت رسانی به عشایر غیور استان بود.

وی تاکید کرد: در این رزمایش ۴۹ گروه جهادی برای عشایر فراخوان ،سازماندهی ،اعزام و بکار گیری صورت گرفت که در کنار آنها گروه های جهادی تخصصی اقشار، سازمان بسیج کشاورزی و سازمان بسیج ادرات استان هم در مناطق عشایری حضور جدی یافتند.

سیاری با بیان اینکه حمایت های فرماندهی محترم سپاه ثارالله استان کرمان سردار نظری، نسبت به محرومیت زدایی از مناطق عشایری بی نظیر است، گفت: در این رزمایش با مساعدت سازمان‌های بسیج اقشار استان ،بسیج سازندگی ،ادارات عشایری و برخی از دستگاه های اجرایی و به همت گروه های جهادی عشایر در راستای  ۲۶ عنوان برنامه ای که پیش بینی شده بود، اقدامات خوبی صورت گرفت.

مسئول بسیج عشایری استان اذعان کرد: در حوزه معیشتی اقدامات همچون، طبخ و توزیع غذای گرم به تعداد ۳۷۰۰ پرس، توزیع آرد به تعداد ۹۸۰ کیسه، توزیع مرغ گرم به میزان۵.۸ تن، قربانی ۱۰ راس گوسفند و توزیع ۴ هزا رو ۳۰۷ بسته معشتی در بین عشایران محروم صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در راستای رفع موانع اسکان و مسیرهای عشایری تعداد ۳ عدد سیل بند احداث شد، ۲۳ چاه و قنوات و  ۱۸ دهانه پل ارتباطی مناطق عشایری لایه روبی، ساخت و تکمیل ۵۸ عدد سرویس بهداشتی و حمام نیز در این رزمایش تابستانه انجام شد.

سیاری اذعان کرد: دام از مهمترین عامل بقا و حیات عشایر استان محسوب می شود بنابراین در این راستا سم پاشی و گند زدایی  مراکز نگهداری ۵۴۷ دام، برگزاری ۱۳۰ کلاس اموزش و بهره وری دام برای عشایر،ارائه خدمات کشاورزی و مشاوره و توزیع سم  به تعداد ۱۷ مورد، واکسیناسیون ۷ هزار و ۸۳۰ دام سبک و سنگین نیز صورت گرفت.

مسئول بسیج عشایری استان عنوان کرد: با توجه به حضور تیم تخصصی پزشکی در این رزمایش تابستانه ۲ هزار و ۹۵ نفر مورد ویزیت و درمان رایگان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در این رزمایش میز های خدمت متفاوتی برقرار بود، گفت: ۱۷میز خدمت متعلق به گروه های جهادی، ۱۷ میز خدمت به مشاوره حقوقی پرداخت و برای ۱۳۰ دانش آموز نیز کلاس اموزشی و تقویتی برگزار و ۱۵۰ بسته فرهنگی نیز بین عشایر توزیع شد.

سیاری اذعان کرد: رساندن آب آشامیدنی سالم از دیگر برنامه های بسیج عشایری در این رزمایش بود که در این مدت ۱۰ روزه ۲۴ کیلومتر لوله گذاری و تعداد ۱۶ تانکر آب نیز به صورت سیار در اختیار عشایر قرار گرفت؛ و برای سهولت در پروژه آب رسانی نیز هزار و ۲۵۵ متر نیز از راه های مواصلاتی عشایری مرمت و تیغ زنی شد.


مسئول بسیج عشایری استان تاکید کرد:  با توجه مشکلات زیادی در مناطق عشایری وجود دارد، گرچه خدماتی صورت گرفت اما با وضعیت مطلوب فاصله داریم که بایستی همه ی دستگاه های اجرایی به کمک سازمان بسیج عشایری و ادارات عشایری استان بشتابند تا بتوانیم چهره فقر را از مناطق عشایری بزداییم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما در سازمان بسیج عشایری آماده هرنوع کمک برای رفع محرومیت از مناطق عشایری استان هستیم و خدمات رسانی به مناطق عشایری به صورت مستمر در حال پیگیری و اجرا است اما این امر نیازمند عزم جهادی دستگاه های اجرایی نیز هست.

انتهای پیام/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcjahevvuqe88z.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین