کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس کل دادگستری استان کرمان:

حساسیت ویژه قضات کرمانی بر مسائل حوزه محیط زیست/ توسعه صنعتی همراه با حفاظت از محیط زیست محقق شود

12 شهريور 1401 ساعت 8:28

ابراهیم حمیدی با اشاره به این مطلب که قضات این استان بر روی مسائل محیط زیست به خوبی اشراف داشته و با حساسیت ویژه در این زمینه اقدام می کنند، گفت: توسعه صنعتی از نیازهای امروز جامعه است که باید در چارچوب حفظ و حراست از منابع طبیعی محقق شود.


به گزارش راه آرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با مدیرکل محیط زیست استان کرمان گفت: اصل حفظ محیط زیست یک اصل اساسی و مستقیما مرتبط با موضوعات حقوق عامه است زیرا همه مردم از این موضوع نفع می برند و در برابر حفظ آن مسئولیت دارند.

وی ادامه داد: حفظ محیط زیست موضوع مهمی است زیرا اگر خللی به این حوزه وارد شود، همه افراد به نحوی متضرر می شوند و این ضرر به نسل های بعدی نیز منتقل می شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر توجه ویژه به حفظ پارک های ملی نیز تاکید کرد و افزود: در جاهایی که به منظور توسعه صنعتی چاره ای جز تخریب محیط زیست وجود ندارد، باید به ترمیم آن توجه لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، اعمال مجازات های بازدارنده برای افرادی که به محیط زیست آسیب وارد می کنند را نیازمند اصلاح بخش هایی از قوانین و تدوین قوانین جدید دانست و تاکید کرد: سازمان محیط زیست باید پیگیری های لازم در این زمینه را انجام دهد.

وی یادآور شد: دستگاه قضایی استان آماده پشتیبانی از اقدامات حوزه حفظ محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمان نیز ضمن قدردانی از همراهی و همکاری دستگاه قضایی با مجموعه محیط زیست استان، گفت:: امروزه نقش و جایگاه قوه قضائیه برای داشتن محیط زیست مطلوب بر کسی پوشیده نیست.

طالب خالوئی تصریح کرد: حمایت همه جانبه مراجع قضایی در حل مسائل زیست محیطی غیر قابل انکار است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه محیط زیست معتقدیم توسعه باید همراه بارعایت حقوق مردم باشد.

انتهای پیام/م


کد مطلب: 129283

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/129283/حساسیت-ویژه-قضات-کرمانی-مسائل-حوزه-محیط-زیست-توسعه-صنعتی-همراه-حفاظت-محقق-شود

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir