تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۵
۰
plusresetminus
ابراهیم حمیدی با بیان اینکه تشکیل شورای حل اختلاف ویژه حوزه صنعت و تولید بسیار اثرگذار است، گفت: تشکیل مرکز داوری حوزه صنعت و معدن نیز در استان کرمان پیگیری شده است.
جنگ اقتصادی را باید باور کنیم/ ایجاد مرکز داوری حوزه صنعت و معدن در حال پیگیری است
به گزارش راه آرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست با روسای انجمن های تخصصی همگن استان کرمان با اشاره به این مطلب که اصل حمایت از اقتصاد، اشتغال و صنعت مساله بسیار مهمی است، افزود: در دستگاه قضایی همواره تلاش کرده ایم که حامی صنعتگران و تولید کنندگان باشیم و از این رو در چارچوب وظایف ذاتی و نظارتی خود از اقدامات قانونمند صنعتگران حمایت می نمائیم.

وی اظهارداشت: اقدامات دستگاه قضایی در مبارزه با فساد نیز به نوعی حمایت از تولید محسوب می گردد زیرا اگر فسادی در جایی شکل گیرد،  پایه های تولید و اقتصاد از بین خواهد رفت.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بر اولویت اقدامات پیشگیری از بروز جرم و فساد بر اقدامات برخوردی نیز تاکید و بیان کرد: انتظار می رود که تمامی ظرفیت های واحدهای تولیدی در حوزه خودنظارتی نیز به منظور پیشگیری از فساد به کار گرفته شود.

حجت الاسلام و والمسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که دستگاه قضایی در راستای رسیدگی به پرونده های مربوط به واحدهای تولیدی و صنعتی با نگاه حمایتی اقدام می کند، ادامه داد: قوه قضاییه ورود تمام عیاری به موضوع حمایت از تولید و اشتغال داشته و در کنار مطالبه گری از سایر سازمان ها در حوزه حمایت از تولید و اجرای قوانین این حوزه، تمامی ظرفیت های قضایی را نیز در این مسیر به کار گرفته است و در این راستا باید توجه داشت که در صورت نبود حمایت های قضایی از سرمایه گذاری و تولید در استان، ده ها واحد تولیدی تاکنون ورشکسته و تعطیل شده بودند.

وی به بازدیدهای مستمر خود از واحدهای تولیدی و صنعتی استان نیز اشاره و بیان کرد: در این بازدیدها ضمن بررسی وضعیت عملکرد واحدها و رفع مشکلات آنها، تلاش می شود که ظرفیت های آنها حفظ شده و ظرفیت های بالقوه آنها بالفعل شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه انگیزه و رویکرد حمایت از تولید در قوه قضاییه نهادینه شده است، خاطرنشان کرد: قضات دستگاه قضایی اطلاعات لازم به منظور رسیدگی به پرونده های مربوط به حوزه تولید و اقتصاد را دارند و باید با به روزرسانی و توسعه دانش آنها در این حوزه، زمینه آشنایی بیشتر آنها با مشکلات حوزه صنعت و معدن را فراهم کرده و از این مسیر زبان مشترکی بین دستگاه قضایی و صنعتگران و تولیدکنندگان شکل گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ضمن تاکید بر این مطلب که همه باید باور کنیم که درگیر جنگ اقتصادی هستیم، تصریح کرد: تلاش می شود که تمامی ظرفیت های قانونی را در راستای حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران به کار گیریم تا در این جنگ اقتصادی به موفقیت دست یابیم.

بابک اسماعیلی، رییس خانه صنعت و معدن استان کرمان نیز در سخنانی گفت: در حال حاضر 11 انجمن همگن تخصصی در خانه صنعت و معدن استان شکل گرفته و فعال شده اند.

وی تاکید کرد: حمایت های حاکمیتی از تولیدکنندگان در حوزه های مختلف ضروری است.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcb59b8zrhb5fp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین