تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۶
۰
plusresetminus
سخنگوی دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمان مطرح کرد؛

حضور رابط های بهداشتی در کاروان ها و موکب های زائران اربعین

سعید صحبتی گفت: رابطهای بهداشتی در کاروان‌ها و موکب ها حضور دارند که هم زیارت و هم پیاده روی شان را انجام می دهند و هم خدمات بهداشتی را به مردم ارائه می دهند.
حضور رابط های بهداشتی در کاروان ها و موکب های زائران اربعین
دکتر سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با راه آرمان در رابطه با پیاده روی اربعین گفت: امیدواریم در سال جاری مراسم راهپیمایی اربعین خیلی باشکوه برگزار شود، با محدویت دو ساله خیلی‌ از مردم مشتاق به پیاده روی هستند،  امسال قرار است جمعیتی حدود ۵تا۶ میلیون نفر از ایران وارد مراسم شوند.

وی با اشاره اینکه خیلی افراد از کشورهای همسایه در این راهپیمایی باشکوه شرکت می کنند که باید از کرمان عبور کنند ادامه داد: یکسری خدمات اولیه و مواد اولیه بهداشتی در اختیار زائران قرار می گیرد و خدمات پزشکی هم به صورت ۲۴ ساعته در حوزه درمان ارائه می شود و در این بین خدمات دیگری همچون ارائه  تغذیه سالم و محل اسکان در نظر گرفته شده است.

صحبتی با بیان اینکه امسال یکی از دغدغه های جدی ما این است که بتوانیم مراسم را با سلامت پشت سر بگذاریم توضیح داد: امیدواریم بیماری واگیرداری وارد کشور نشود و اگر هم شد بتوانیم سریع شناسایی و جدا سازی کنیم و از طرف کشور عراق هم که مردم از سفر باز می گردنند مراقبت های بهداشتی از آنها داشته باشیم این یکی از بحث‌های اصلی ما در این بازه زمانی است. 

 صحبتی در مورد پیاده روی اربعین این طور بیان کرد: یک ستاد بزرگداشت اربعین در استانداری داریم و ما هم به عنوان نمایندگان بهداشت در کمیته‌ها حضور داریم که هم جلسات آموزشی برای موکب داران برگزار کردیم و هم رابطهای بهداشتی در کاروان‌ها و موکب ها حضور دارند  که هم زیارت و هم پیاده روی شان را انجام می دهند و هم خدمات بهداشتی را به مردم ارائه می دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در موکب ماهان هم تمام زائرانی که از کشورهای دیگر از جمله هند، پاکستان و افغانستان می آیند بیماریابی می شوند و در این موکب ۲۴ ساعته پزشک و مراقب سلامت مستقر است اگر مورد مشکوکی باشد چه کرونا، چه وبا، چه سرخک و تمام بیماری هایی که ما تحت پوشش داریم سریع شناسایی می کنیم و از تست فوری استفاده می کنیم چون نمی‌توانیم زائری را ۴۸ ساعت نگه داریم تا ببینیم که جواب تست چه می شود باید در عرض چند دقیقه تکلیفش را مشخص کنیم.

صحبتی اظهار کرد: در بحث اطلاع‌رسانی هم پوستر و سی دی در اختیار موکب ها و اتوبوس هایی که زائران را به مرز می برند قرار دادیم که موضوعات بهداشتی را آموزش می دهد؛ معمولاً  اتوبوس ها مانیتور دارند برای پخش سی دی که می توانند در طول سفر چند دفعه این سی دی را نشان بدهند تا مهارت های بهداشتی در طول سفر آموزش داده شود.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcevo8zejh8wxi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین