تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۵
۰
plusresetminus
مسلم کاربخش گفت: آموزش کمک های اولیه به مردم بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است.
آموزش کمک های اولیه به مردم بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است
به گزارش راه آرمان؛ مسلم کاربخش رئیس دادگستری راور گفت: در راستای احیا و حفظ حقوق عامه و جهت کمک به مصدومین، کمک های اولیه باید به مردم آموزش داده شود و این امر بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است.

مسلم کاربخش گفت: با توجه به وقوع تصادفات در سطح شهر و جاده ها و حضور مردم، باید اقدامات و کمکهای اولیه پزشکی به مردم آموزش داده شود، چرا که در بسیاری از موارد ممکن است یک اقدام موثر جان فرد را نجات دهد.

وی با اشاره به ماده ۲ قانون مجازات اسلامی بیان کرد: مطابق با مفاد این ماده هرگونه فعل و ترک فعلی که قانون برای آن مجازات تعیین نموده است جرم محسوب می شود و رسیدگی به جرائم از جمله وظایف اصلی دستگاه قضایی است.

کاربخش با اشاره به قصور برخی دستگاه های اجرایی در راستای ایجاد ساز و کارهای متناسب با حقوق شهروندی و احیای حقوق عامه گفت: هدف این است که کلیه امور پیشگیری ازهر نوع بزه قبل از وقوع آن صورت پذیرد و همه مسئولین باید به امور و وظایف قانونی خود واقف باشند تا برای دستگاه قضایی ضرورت ورود به این گونه جرائم و رسیدگی قضایی ایجاد نگردد.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد: در حال حاضر آگاهی مردم نسبت به حقوق خویش افزایش یافته است و پس از وقوع صدمه بدنی یا مالی که ناشی از قصور مسئولین می باشد، نسبت به طرح دعوای حقوقی و یا کیفری اقدام می نمایند و دادگستری ناگزیر از ورود و رسیدگی قضایی است.

وی در ادامه صحبت های خود افزود: طبق اعلام پلیس راهور قریب ۷ درصد از کل بودجه کشور صرف تصادفات می شود و این رقم قابل توجهی است و بنابر آمار سالانه تصادف کشوری در ردیف پنجم جهانی قرار گرفته ایم که این مساله نیازمند تعامل و پیشگیری اساسی است.

کاربخش روشنایی معابر و رفع مشکلات و محدودیتهای تردد شهری و بین شهری را از جمله حقوق عامه مردم دانست و افزود: کلیه مسئولین موظفند در راستای انجام وظایف قانونی خویش به درستی اقدام نمایند.

انتهای پیام/راور https://armanekerman.ir/vdcawon6049nuy1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما