تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۹
۰
plusresetminus
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از اجرای پنج هزار طرح نیروگاه خورشیدی برای مددجویان استان کرمان خبر داد و گفت: به‌زودی کلنگ احداث این نیروگاه‌ها به زمین زده خواهد شد.
5 هزار نیروگاه خورشیدی برای مددجویان استان کرمان اجرا می‌شود
به گزارش راه آرمان :ناصر عسکری نژاد در دیدار با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از رسالت‌های کمیته امداد در راستای جهاد تبیین تعامل با مسئولان و ارائه گزارش از خدمات و برنامه‌های این نهاد در حوزه‌های مختلف است.

وی بابیان اینکه 120 هزار خانوار با جمعیتی بالغ‌بر 286 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند افزود: این آمار مددجویی 11.4 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهاد در حوزه‌های مختلف تأکید کرد: اولویت اصلی ما در کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است.

وی از اهداء 3703 سری جهیزیه به ارزش 355 میلیارد ریال طی سال گذشته به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان خبر داد و افزود: هم‌اکنون نیز 1290 سری جهیزیه به ارزش 284 میلیارد ریال در حال توزیع بین زوج‌های تحت حمایت است.

عسکری نژاد خاطرنشان کرد: در بحث تأمین لوازم ضروری منزل نیز سال گذشته به هفت هزار مددجو وسایل ضروری منزل به ارزش 261 میلیارد ریال اهداء شده است که طی شش‌ماهه امسال نیز 4309 سری لوازم ضروری منزل به ارزش 189 میلیارد ریال به مددجویان و اقشار نیازمند اهداء شده است.

وی به اقدامات انجام‌شده برای توانمندسازی مددجویان نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود 500 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به کمیته امداد استان کرمان اختصاص داده شد که امسال این مبلغ به 1250 میلیارد تومان برای ایجاد  25 هزار فرصت شغلی در استان افزایش‌یافته است.

وی از جذب بالای 100 درصدی تسهیلات اشتغال در سال گذشته توسط کمیته امداد استان کرمان خبر داد و افزود: کمیته امداد استان کرمان سال گذشته رتبه برتر اشتغال رابین ادارات کمیته امداد سراسر کشور کسب کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان خاطرنشان کرد: طی شش‌ماهه امسال 3560 طرح اشتغال توسط کمیته امداد استان کرمان اجراشده که با اجرای این طرح‌های اشتغال حدود 5 هزار فرصت شغلی در استان ایجادشده است که 236 درصد ازنظر تعداد و 628 درصد ازلحاظ مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

عسکری نژاد افزود: سال گذشته جشن خودکفایی پنج هزار خانواده تحت حمایت که طی پنج سال گذشته به خودکفایی رسیده بودند در کرمان برگزار شد.

وی با اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت اشاره و بیان کرد: استان کرمان یکی از استان‌های پیشرو در اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی است که تاکنون هزار نیروگاه خورشیدی برای مددجویان استان اجراشده است.

عسکری نژاد از اختصاص سهمیه اجرای پنج هزار نیروگاه خورشیدی به کمیته امداد استان کرمان در سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون 3200 نفر از مددجویان جهت اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی به ادارات برق شمال و جنوب استان معرفی‌شده‌اند که ان‌شاءالله به‌زودی کلنگ احداث این نیروگاه‌ها در استان به زمین زده خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به موضوع بیمه‌های اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته 225 میلیارد ریال پرداخت حق بیمه‌های تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار را داشتیم که سال گذشته 400 نفر از محل پرداخت حق بیمه‌های اجتماعی مددجویان بازنشست شده‌اند.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcezo8z7jh8wei.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین