تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۴۹
۰
plusresetminus
همه ساله از ابتدا تا بیستمین روز از ماه صفر، مردم از گوشه گوشه جهان به عشق حسین بن علی راهی کربلا می شوند اما دشمنان این حرکت  عظیم  را بر نمی تابند زیرا اگر آن را در رسانه های خود پوشش دهند دیگر دلیلی برای تفرقه افکنی باقی نمی ماند و مردم با حقیقت آشنا می شوند و اسلام هراسی دیگر رنگ و بویی ندارد.
نمایش جامعه مهدوی در سیاسی ترین پیاده روی دنیا/ خدمت خالصانه به زائرانی که تکه ای از بهشت را قدم زده اند
به گزارش "راه آرمان"؛ اربعین حرکتی است که از دل شیعه به بیرون تراوش کرده است و همه ساله عراق میزبان مردم جهان است در حرکتی که مختص شیعیان است و  مارکسیست ها و کمونیست ها و لیبرال ها از این منبع عظیم انرژی که با گذشت 1400 سال هنوز 20 میلیون مردم را در روز اربعین به خیابان ها می آورد دچار تردید و تعجب کرده است.

همه ساله از ابتدای صفر تا بیستمین روز از  آن مردم از گوشه گوشه جهان به عشق حسین بن علی راهی کربلا می شوند اما دشمنان این حرکت  عظیم  را بر نمی تابند زیرا اگر آن را در رسانه های خود پوشش دهند دیگر دلیلی برای تفرقه افکنی باقی نمی ماند و مردم با حقیقت آشنا می شوند و اسلام هراسی دیگر رنگ و بویی ندارد.



حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقد است؛ راهپیمایی اربعین سیاسی ترین راهپیمایی جهان است و معنای آن را شاید ما متوجه نباشیم اما کل دنیا این را می داند و می فهمد، زیرا اگر سیاسی نبود بایکوت رسانه ای و خبری نمی شد، تصور کنید یک بیستم جمعیت یک میلیونی  صد کیلومتر هم نه بلکه بیست کیلومتر راه بیافتد و در یک مسیری به هر دلیلی حرکت کند، تمام رسانه های جهان به آن می پردازند و از آن به بهترین شکل یاد کرده و لحظه به لحظه آن را پوشش می دهند.

اربعین سیاسی ترین راهپیمایی جهان که بایکوت رسانه ای است


وی تاکید می کند: چطور ممکن است، حرکتی به این عظمت در عراق رخ دهد و تا مرز بیست میلیون نفری حرکت کنند بعد هم هیچ رسانه ای این حرکت را پوشش ندهد و کاملا بایکوت باشد؟؟ پس این راهپیمایی سیاسی ترین حرکت شیعه است.

غالب قدیری استاد معارف و حقوق اسلامی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان که از ابتدای ماه صفر در نقطه صفر مرزی شلمچه با حضور دیگر اساتید و برخی از خادمیاران امام رضا علیه السلام در خدمت زوار اربعین است در گفتگو با "راه آرمان" در خصوص حرکت بزرگ اربعین و نقش آن بر تاریخ اسلام گفت: خوشبختانه در این ایام عزیز که دلدادگان محبین اهل بیت مشتاق تشرف به مراسم اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام هستند اندک اندک به مرز شلمچه می رسند و حجم زائران نسبت به سال گذشته چندین برابر شده است .


وی با بیان اینکه تاریخ اسلام هرگز شاهد چنین تجمع بزرگی از شیعیان و دوستداران اهل بین به خصوص حسین بن علی(ع) نبوده است، ادامه داد: حجم بالای زوار سبب شده است که ترافیک زیادی در شهر و ورودی مرز شلمچه ایجاد شود اما از نظم خاصی برخوردار بوده و به نسبت حرکت روان است، دو شهر شلمچه و مهران نیز تبدیل به پارکینگ شده بود که بر طبق نظر ستاد اربعین ماشین های رها شده به پارکینگ های مجاور انتقال داده شده اند.

استاد دانشگاه ولیعصر رفسنجان ادامه داد: در رابطه با تمهیدات و امکاناتی که در مرز ایران است شاهد کمبودی نبوده ایم و امکانات مورد نیاز زوار فراهم است و تنها مشکلی که وجود دارد گرمای شدید هواست که اکثر زوار ممکن است، دچار مشکل شوند که بعضا اینجا مورد درمان و استراحت قرار می گیرند اما خود زائران باید برای رفع گرما زدگی تمهیداتی را اندیشیده باشند.

مرز ایران در شلمچه مملو از امکانات رفاهی و موکب های خدمات رسان است

قدیری ضمن اشاره به خدمات خالصانه موکب داران به زوار گفت: در مرز موکب های زیادی برپا شده و تقسیم وظایف خوبی از جمله پذیرایی، اسکان، مراقبت های بهداشتی، سیستم اینترنتی و خطوط ارتباطی، درمانی و ..... صورت گرفته است، مشکلی برای زوار وجود ندارد و وعده های سه گانه نیز در حال طبخ و توزیع است.

استاد دانشگاه ولیعصر عج رفسنجان  ادامه داد: کسانی که بنا را بر خدمت گذاری به زوار  گذاشته اند با اخلاص برای حل هر چند مشکلی کوچک و ارائه یک خدمت تلاش می کنند و بارها به زوار تاکید شده است حرکت اربعین را به گونه ای آغاز کنند که در این مسیر به گرمای طاقت فرسای خوزستان و عراق نرسند و شب هنگام در هوای خنک از مرز عبور و به سمت نجف حرکت کنند که در طول روز به صحن امام علی(ع) و موکب های اطراف آن رسیده  و لختی استراحت کنند، اما زوار زمانبندی مناسب را رعایت نمی کنند و دچار گرما زدگی می شوند.


قدیری ادامه داد: گرچه گرمای زمینی وجود دارد اما گرمای دلدادگی تشرف و لحظه های ورود به عراق و شرکت در پیاده روی سختی گرمای زمین را می پوشاند و تحمل سختی را بر زائران آسان می کند اما به هر جهت لازم است تمهیدات لازم را نیز خود زائر بر اساس شرایط جسمی و بدنی خود داشته باشد و بعضا در پایانه مرزی شلمچه ما شاهد هستیم که برخی سالمندان و کم توانان، جوان وار قدم می زنند و از مرز رد می شوند که این امر نشان دهنده قدرت عشق و رسم عاشقی است که آنان را با چشم دل به سوی محبوب حرکت می دهد.

امکانات در عراق  بعد از مرز تا نجف محدود است

وی در خصوص خدمات دهی  کشور عراق نیز عنوان کرد: بعد از گذر از مرز و تا رسیدن به نجف اشرف اندکی ناملایمات وجود دارد که این امر به علت نبود زیر ساخت های کافی کشوری است که به تازگی مستقل شده است اما از نجف تا کربلا مشکلی وجود ندارد و مردم عراق این حرکت جهانی را مدیریت می کنند و دولت کمتر نقشی در اجرای آن دارد.

استاد دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان با بیان اینکه حرکت جهانی اربعین بی شک جهاد مردمی هم لازم دارد، گفت: در این راهپیمایی کاملا مشهود است که مسیر نجف تا کربلا بیش از هزار و چهار صد عمود به فاصله هر عمود 50 متر که به مسافت 80 کیلومتر می رسد ،است که تمام طول این مسیر فقط و فقط توسط مردم و موکب های مردمی مدیریت می شود که هر کدام آنها سرگذشت و زندگی جالبی دارند.

قدیری با بیان اینکه همان گونه که انقلاب ایران با پای برهنه و دست خالی مستضعفان به نتیجه رسید، حرکت جهانی اربعین که دشمن بسیار به آن چشم دوخته تا کمرنگ شود، نیز به دست مردمی که ذخیره یک سال خود را برای خدمت در اربعین جمع آوری می کنند نیز رقم خورده است و هر کجا مردم پای کار بوده اند آن کار به بهترین وجه اجرایی شده است.


وی ادامه داد: در مسیر کربلا تا نجف کمبودی وجود ندارد و اکثر زائران اذعان به میهمان نوازی برادران و خواهران عراقی خود دارند اما حجم زایران بسیار زیاد است و در این بین نیز کسانی که این حرکت جهانی را تاب نمی آورند، موکب هایی زده و برای تفرقه افکنی تلاش می کنند.

 استاد دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان تاکید کرد: در مسیر پیاده روی  در برخی از نقاط هم مزدوران منافقین و تشیع انگلیسی نیز موکب هایی را ایجاد کرده اند تا حرکت بزرگ مردمی عراق را به حاشیه بکشانند اما هوشیاری زائران سبب شده است که نه تنها موکب های آنان بی رونق باشند بلکه اثر جنبی حرکت آنها نیز مانند نور کبریت در برابر آتش شعله ور خود را نشان می دهد.

ترویج تشیع انگلیسی، به دنبال نفوذ جریان انحراف در عمق خدمت خالصانه مردمی عراق


قدیری با بیان اینکه سال هاست قمه زنی از نظر مراجع عظام و تقلید مقبوح و مذموم نامیده شده است و  رهبر انقلاب نظر قطعی خود را  در وضعیت فعلی حرام اعلام کرده اند، گفت:تشیع انگلیسی که در باطن عزادار ملکه خونخوارشان  و در ظاهر برای حسین بن علی(ع)  مراسم سوگواری راه انداخته اند، در یکی از موکب ها در مسیر کربلا اقدام به قمه زنی می کنند که این امر مورد ناراحتی شیعیان و زوار اباعبدالله است، زیرا ما نسلی هستیم که بعد از خون حسین(ع) طاقت دیدن ریختن خون هیچ بنی بشری را نداریم.



قدیری در تحلیل رویداد جهانی اربعین  گفت: این حرکت مردمی و با دلخواستگی مردم رخ  داده و دولت ها تنها نقش تسهیل گری را دارند که الحق و الانصاف بهترین خدمات را در اربعین امسال شامل ممهور شدن فوری گذرنامه ها، برگ تردد ویژه اربعین، سهولت عبور از مرزها ، حتی ارسال اتوبوس از ایران به بعد از  مرز، بعد از بسته شدن مرز به علت نبود امکانات در کشور عراق نشان از مدیریت صحیح دو دولت عراق و ایران دارد.

نیمه خورده مومن شفاء، اعتقاد دینی خادمان مردمی عراق

محمد طهماسبی زائر پیاده اربعین نیز از میهمان نوازی برادرانه مردم کربلا و کشور عراق  تشکر کرده و به خبرنگار ما گفت: خوشبختانه مردم عراق خدمت به زائر را مقدس می دانند و هرچه دارند را در طبق اخلاص می گذارند و حتی ما را شرمنده محبت بیش از اندازه خود می کنند.


وی ادامه داد: خداراشاکریم که مردم عراق زائران را هرگز از خود نا امیده نکرده اند و با تمام وجود تلاش می کنند حدمت هرچند خیلی کوچک برای زائران انجام دهند.

طهماسبی تاکید کرد: در مسیر پیاده روی در اوج گرمای ظهر به جایی رسیدم که موکب ها جا نداشتند و نمی توانستیم استراحت کنیم که ناگهان مردی درشت هیکل روبه رویمان ظاهر شد و مرتب فریاد می زد، الصلاة الصلاة ما هم که به دنبال مکانی برای اقامه نماز بودیم به او نزدیک شدیم گرچه زبانش را نمی دانستیم اما محبت در صورتش موج می زد.

این زائر اباعبدالله اذعان کرد: به خوشرویی به خانه اش وارد شدیم بسیار تمیز و کوچک بود که برای وضو و نماز جایی فراهم شده بود؛ هم خنک بود و هم حس امنیت در آن موج می زد بنابر این وضو ساخته به نماز ایستادیم.

زنانی که غذایشان طعم عشق به حسین بن علی می دهد

وی با بیان اینکه ناگهان درب های منزل بسته و قفل شدند، گفت: رکعت آخر بودیم که متوجه حرکات عجیب ارباب خانه و اهل خانه اش شدیم اما نماز را به اتمام رسانده به پشت سر برگشتیم که با صحنه ای جالب روبه رو شدیم.

ظهماسبی تاکید کرد: سفره ای پهن شده بود و سینی های غذا در وسط سفره رخ می نمود با اینکه قصد خوردن نهار نداشتیم و تنها هدفمان خواندن نماز بود اما درب های بسته و سفره ای که از عشق پهن شده بود و نگاه زن خانه که با عشق به امام حسین آن را طبخ کرده بود مانع از رفتن شد،  نتوانستیم از این سفره  و امید عیال آن که ساعت ها زحمت کشیده بود، بگذریم.


این روز ها عراق همه عشق است و مردمش برای زوار حاضرند جان بدهند این است رسم عاشقی.

انتهای پیام / طهماسبی 






  https://armanekerman.ir/vdcjvheviuqe8xz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین