تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۲
۰
plusresetminus
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت:حمایت از استارت آپ ها و تولیدات دانش بنیان در دستور کار داشته باشیم باید ابتدا نگرش مسئولین را درست کنیم و نباید هر کاری را از مردم شروع کرد. فردی که هنوز بلد نیست کلید روشن و خاموش کردن کامپیوتر کدام است.
حمایت از استارت آپ ها و تولیدات دانش بنیان/مسابقه ملی مهارت برای الگوسازی نسل جوان در کرمان برگزار می شود
به گزارش راه آرمان، میثم پاریزی ظهر امروز در جلسه  دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان با عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و ایام اربعین گفت: در بحث ازدواج یکی از معیارها قابل اهمیت است اشتغال جوانان است که باید بیشتر به آن توجه شود و مشکلات در استان رفع شود.

وی توضیح داد: امیدواریم یک هم افزایی توسط مدیران استانی صورت بگیرد تا مشکلات اشتغال در استان حل شود.

پاریزی تصریح کرد: وام های ازدواج یکی از مشکلات ازدواج در استان کرمان است و امیدواریم با اقدامات لازم کرمان را جزو استان های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج شود.


حمایت از استارت آپ ها و تولیدات دانش بنیان در دستور کار داشته باشیم

 رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان با تسلیت ایام اربعین حسینی گفت:جمهوری اسلامی از جامعه صنعتی به سمت جامعه اطلاعاتی سوق یافته و جامعه اطلاعاتی اشتغال خود را می طلبد.

وی  افزود: حمایت از استارت آپ ها و تولیدات دانش بنیان در دستور کار داشته باشیم باید ابتدا نگرش مسئولین را درست کنیم و نباید هر کاری را از مردم شروع کرد. فردی که هنوز بلد نیست کلید روشن و خاموش کردن کامپیوتر کدام است، چگونه می خواهد برای جامعه اطلاعاتی سیاستگذاری کند؟! 

جلالی جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان را مهمتر از ستاد تامین استان دانست و بیان کرد: وقتی مشکل جوانان حل شود، بسیاری از معضلات اجتماع نیز حل خواهد شد و جلسات این ستاد باید هفتگی برگزار شود نه شش ماهی یکبار، مگر شوخی داریم!

وی با بیان اینکه تنها راه نجات کشور، دادن امید است ادامه داد: سبک و سیاق این قرارگاه باید داشبورد محور باشد با ایجاد پایدار و پای کار اوردن فرماندارن روند کار را هر چه سریع تر جلوببریم، ساختار این جلسه باید تغییر پیدا کند.

وی تصریح کرد: بدانید اگر مشکل اشتغال حل شود، بسیاری از مشکلات خود به خود حل خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، بسیاری از مشکلات ما فرهنگی است و دستگاه های فرهنگ ساز در این جلسه  باید حضور داشته باشند چرا در این جلسه حضور ندارند ادامه داد: مگر این افراد مدیر این استان نیستند؟ هیچ مدیری نمی تواند بگوید، نمی آیم ضمن آنکه رسانه ها باید یکی از بازوهای این قرارگاه باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان تاکید کرد: برگزاری جلسات فصلی برای اشتغال جوانان قابل پذیرش نیست و در این قرارگاه باید از موازی کاری دستگاه ها برای ایجاد اشتغال جلوگیری کرد.

وی در پایان گفت: هر مبلغی که برای امنیت هزینه می شود را باید در حوزه جوانان و نشاط اجتماعی سرمایه گذاری کرد.


مسابقه ملی مهارت برای الگوسازی نسل جوان در کرمان برگزار می شود

محمدرضا جهانگیری مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان کرمان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان توضیح داد: در کنکور امسال حدود ۶۷۰ هزار نفر در گروه علوم تجربی و حدود ۱۵۰ هزار نفر در رشته علوم ریاضی و ۱۸۰ هزار نفر در گروه فرهنگ و اقتصاد ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه امسال ۶۷۰ هزار نفر در گروه علوم تجربی برای ۱۵ تا ۲۰ هزار صندلی با یکدیگر رقابت کردند ادامه داد:این مهمترین چالش بحث امروز جوانان  مااست.

جهانگیری تصریح کرد: کارگاه های مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان به سختی ۱۵ داوطلب جذب می کنند و این نشان دهنده پایین بودن فرهنگ مهارتی در استان است.

جهانگیری با تاکید برآنکه مسابقه ملی مهارت برای الگوسازی نسل جوان برگزار می شود، تصریح کرد: ۲۳ مهر مسابقات جهانی مهارت برگزار می شود و نمایندگانی از کرمان نیز در این مسابقات شرکت می کنند و مدال آوران مسابقات جهانی مهارت می توانند الگوی برتری برای جوانان باشند.

او با انتقاد از موازی کاری دستگاه های مختلف در زمینه حرفه آموزی عنوان کرد: از درخواست برگزاری دوره های مهارت آموزی توسط دستگاه های اجرایی استقبال می کنیم.

به اعتقاد مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان کرمان، با توجه به بازار کار خوب ICT اما سرمایه گذاری در رشته های ICT در استان کرمان بسیار پایین است و رشته های جدید در این شاخه ارائه داده اند.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcgny9q7ak9xt4.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین