تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۶
۰
plusresetminus
طرح آبیاری تحت فشار با برخورداری از ۱۲ میلیارد ۹۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولتی در هفتاد و چهار هکتار از باغات پسته روستای خیر اباد بخش مرکزی شهرستان زرند افتتاح شد.
افتتاح طرح 74 هکتاری آبیاری تحت فشار در شهرستان زرند
به گزارش راه آرمان، حسینی نژاد فرماندار زرند در مراسم افتتاح این طرح گفت : این طرح با ۵ میلیارد ۱۸۰ میلیون تومان هزینه اجرا شد که با اجرای آن برای ۳ نفر اشتغالزایی فراهم شد.
 
فرماندار زرند با بیان اینکه این طرح با حضور خانم شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان، دکتر خیراندیش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسئولان اجرایی و محلی افتتاح شد، گفت: کشاورزان زرندی می‌توانند برای اجرای طرح های نوین آبیاری از تسهیلات بلاعوض در هر هکتار۳۰۰ میلیون ریال بهرمند شوند.
 
وی افزود: در حال حاضر از ۳۷ هزار هکتار باغات پسته حدود ۵ هزار هکتار از باغات پسته این شهرستان تحت پوشش آبیاری نوین قرار دارند.
 
رضا محمدی مدیر جهاد کشاورزی زرند نیز گفت: با اجرای این طرح، افزایش راندمان آبیاری حدود ۷۵درصد در باغات تحت پوشش دارد.
 
وی افزایش عملکرد محصول، کاهش رشد علف‌های هرز، کاهش نیروی انسانی را از دیگر مزایای این روش آبیاری عنوان کرد.
 
شریعتی نماینده مردم شهرستانهای زرند و کوهبنان با اشاره به بحران منابع آبی در شهرستان زرند گفت: باید برای مصرف بهینه آب بویژه در بخش کشاورزی به صورت جدی برنامه‌ریزی شود و اجرای طرح‌های آبیاری نوین گامی ارزشمند در عبور از بحران به شمار می‌رود که مشارکت بیش از پیش کشاورزان شهرستان در راستای تجهیز باغات به اجرای آبیاری تحت فشار را خواستار شد.
 
انتهای پیام/قنبرزهی
https://armanekerman.ir/vdcjmhevyuqe8xz.fsfu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما