تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۸
۰
plusresetminus
جوانی که تجارتش پسته و اهل رفسنجان است، یازده ماه از سال کار می کند تا درآمد بالای دو میلیاردی اش را خرج زوار آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام کند بلکه یکی از زوار دعای کوچک برای او و دیگر خادمان کند، معتقد است با این دعای هرچند کوچک معجزه می شود و بار و توشه آخرت مان به نیکی بسته می شود.
چشم امید به دعای معجزه گر زوّار دارد
به گزارش راه آرمان؛ محمد احمدیان مسئول موکب بی بی شهربانو که ۱۹ سال در کربلای معلی خدمتگزاری زائران اباعبدالله الحسین (ع) را دارد در این خصوص اظهار کرد: کار ما دلی است و برای امام حسین (ع) جانم را هم فدا می کنم اگر چه در زمان عاشورای ۱۴۰۰ سال پیش در جنگ با دشمن حضور نداشتم که یار امام حسین (ع) باشم اما خاک پای زائرانش‌ را می بوسم.
 
وی که تاجر پسته و از صادرکنندگان رفسنجانی است افزود: ۱۱ ماه از سال را تلاش، کار و فعالیت دارم و درآمد کسب می کنم که بتوانم یک ماه از محرم در اربعین حسینی در کربلا خرج زوّارش کنم امید که مورد قبول خدا و حضرت اباعبدالله (ع) شود.
 
رقابت خادمان امام حسین در کربلا برای زوار
 
 
احمدیان تصریح کرد: موسم اربعین رقابت بس شیرین خادمان و مواکب است اگر حتی یک زائر به امام حسین (ع) رو بزند و برای ما دعایی هر چند کوچک کند آخرت مان را خریدیم.
 
وی خاطرنشان کرد: موکب بی‌بی‌شهربانو از ۱۹ سال پیش فعالیت خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام را در کربلا آغاز کرد، در این موکب خادمان از اراک، کرمان و دیگر شهرستان‌های کشور و نیز یک نفر از رفسنجان از ۱۹ سال پیش تا سال ۹۶ حضور داشته و مشغول بودند.
 
 
مقام معظم رهبری: چه خوب می شود که موکب های دیگر از ایران به غیر از بی بی شهربانو در کربلا خدمت رسانی کنند.
 
احمدیان توضیح داد: سال‌های اول از همه جای ایران بودند و با چای، آب و شربت از زائران پذیرایی می‌کردند بعد از حدود چهار سال ابتدای استقرار این موکب در کربلا، رهبر معظم انقلاب اسلامی که از حضور این موکب اطلاع یافتند فرمودند « یکی از موکب های ایران به نام‌ بی بی شهربانو از رفسنجان، در ایام محرم و موسم اربعین در کربلا و نیز در ایران در ایام شهادت امام هشتم، به زائران امام رضا علیه‌السلام در مشهد مقدس خدمت‌رسانی می‌کند؛ چه خوب است که موکب‌های دیگری نیز از ایران در ایام دهه محرم به خدمت‌رسانی در عراق بپردازند ».
 
در ادامه گزارش آقای کلانتری از اعضا و خادمان این موکب هم گفت: هر سال خدمات موکب گسترده و فراتر می شود تا زائران زیادی بتوانند از این نعمت ها در زمان زیارت برخوردار شوند.
 
وی افزود: دو نانوایی لواش و فانتزی در موکب راه اندازی شده و علاوه بر آن پخت شیرینی های دونات و پیراشکی و توزیع روزانه ۲۰ هزار از این شیرینی و تولید و توزیع بستنی هم در این موکب فراهم شده است.
 
کلانتری ادامه داد: درمورد ناهار و شام هم با وجود دو دستگاه کباب پز روزانه بیش از ده هزار و در روز اربعین بیش از ۳۵ هزار پرس غذا طبخ و توزیع می کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین تا ۲۰ هزار عدد بستنی هم توزیع می‌کنیم ضمن اینکه دو دستگاه یخ ساز هم داریم که از چهاردهم شهریور در کربلا مستقر شده و به زائران که یخ نیاز دارند اعطا می شود.
 
کلانتری گفت: ۷۰ درصد هزینه های موکب توسط خیّر آقای محمد احمدیان که خود نیز خادم این موکب است فراهم و واگذار شده است، البته کل هزینه ها در این موسم اربعین بالغ بر ۴ میلیارد تومان است.
 
گزارش از: مریم رضایی
 
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcg3y9quak9xt4.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما