تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۶
۱
۱
plusresetminus
مسئول موکب خاتم الانبیاء رفسنجان از پذیرایی از زائران اربعین حسینی با روزانه ۳۵ هزار پرس غذا و ۱۵ هزار لیوان شربت و چای توسط خادمان این موکب خبر داد.
سفره خالصانه موکب خاتم الانبیاء رفسنجان برای زائران حسینی باز هم گسترانیده شد
به گزارش راه آرمان؛ موکب خاتم الانبیاء رفسنجان یکی از ۱۰ موکب اربعینی است که از شهرستان رفسنجان عازم کربلا شده اند تا در ثواب پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام در ایام اربعین شریک باشند.
 
این موکب برای ششمین سال متوالی سفره خالصانه خود را در جوار صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) کربلا گسترانیده و روزانه با ارائه خدمات متعدد از زوار حسینی پذیرایی می کند.
علی میربابایی مسئول موکب خاتم الانبیاء رفسنجان در تشریح خدمات این موکب در امسال اظهار کرد: موکب خاتم الانبیا رفسنجان در محرم ۱۴۰۱ همچون سنوات قبل در جوار صحن عقیله بنی هاشم در کربلای معلی ایستگاه پذیرایی از زائران اربعین حسینی را برپا نموده است، ۳۹۹ خادم امسال موکب خاتم الانبیا را همراهی کردند و در چند نقطه در خیابان قزوینی و مقابل خیمه گاه و در بخش های مختلف خدمات رسانی می کنند.وی افزود: در بخش آشپزخانه بین ۳۰ تا ۳۵ هزار پرس غذا روزانه توزیع می شود و درمانگاه موکب با حضور ۴۸ پزشک و پرستار از زائران عزیز استقبال می کند.
بابایی گفت: نانوایی موکب در خیابان قزوینی با فاصله ۵۰۰ متری از موکب واقع شده و با کمک خیریه خبازان رفسنجان روزانه ۱۰ هزار قرص نان را طبخ می کند.
مدیر موکب خاتم الانبیاء رفسنجان بیان کرد: در بخش یخ ساز روزانه ۱۲۰ قالب یخ تولید و در اختبار مواکب قرار می گیرد و چایخانه موکب را خادمانی از شهر جوادیه فلاح نوق اداره می کنند و روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ هزار لیوان شربت و چای در آن تهیه و توزیع می شود.
وی بیان کرد: قنادان رفسنجان نیز امسال با همراهی کردن با موکب روزانه با پخت ۸ تا ۱۰ هزار کیک یزدی از زائران حسینی پذیرایی می کنند.
 
میربابایی گفت: محصولات کارخانه های تیتک و نگین رفسنجان نیز بصورت میان وعده میان زائران و میهمانان توزیع می شود.
وی خاطر نشان کرد: در بحث اسکان باتوجه به شرایط ویژه و ازدحام جمعیت پیگیری های زیادی انجام شده و چند فضا را در جاهای مختلف صحن توانستیم در اختیار بگیریم، در بخش رخت‌شو خانه موکب شهید آذرباد فعالیت دارند و در بخش فرهنگی نیز نوحه سرایی، نماز، روضه خوانی و طرح نائب الشهید انجام میگیرد.

مسئول موکب خاتم الانبیاء رفسنجان گفت: از مردم رفسنجان ویژه تشکر میکنم که همیشه یاری رسان بوده‌اند و به ما کمک کرده‌اند و توانسته ایم یک کار خوب در حد نام رفسنجان در اینجا برپا کنیم و ان شاءالله بتوانیم به نیابت از مردم رفسنجان یک کار خوب را ارائه دهیم و امانت دار خوبی برای مردم رفسنجان باشیم.
میربابایی یادآور شد: موکب خاتم الانبیاء تا ۳ روز بعد از اربعین پذیرای زائرین اربعین در کربلا خواهد بود.
 
https://armanekerman.ir/vdciq3az3t1ar52.cbct.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

حمید قاسمی
دوست دارم به آقا خدمت کنم