کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در هشتمین جلسه ستاد اربعین استان کرمان عنوان شد؛

بازگشت بیش از ۷ هزار زائر اربعین به کرمان/ فعالیت ۹۶ موکب در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین از حرم تا حرم/ کم کاری شرکت های هواپیمایی در اعزام زائران

23 شهريور 1401 ساعت 9:53

صبح امروز هشتمین جلسه ستاد اربعین استان کرمان در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد.


به گزارش راه آرمان؛ هشتمین جلسه ستاد اربعین استان کرمان صبح امروز با حضور اعضای این ستاد در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی جلالی با اشاره به برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین در نقاط مختلف استان و با بیان اینکه مبدا و یا مقصد پیاده روی امام زادگان هستند، گفت: درخواست داریم به منظور امنیت زائران و بقاع تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمان ادامه داد: در این مدت ۱۱۰ هزار عدد آب معدنی،  ۱۶۰۰ کیسه آرد معادل ۴ تن آرد،  ۲۰ هزار کیلو برنج و سه هزار کیلو شکر اقلام تامین و توزیع شده است.

وی افزود: به موکب ماهان ۵۰ میلیون تومان وجه نقد و برخی اقلام داده شده است و همچنین دو موکب در خارج از استان در دو مرز میرجاوه و ایرانشهر فعال هستند.

احسان عراقی زاده اظهار کرد: تاکنون ۷۵۰ دستگاه اتوبوس به مرزها تاکنون اعزام شده اند که تعداد ۲۵ هزار و ۱۰۰ مسافر را جا به جا کرده اند و تا روز گذشته با ۲۱۰ دستگاه اتوبوس تعداد ۷ هزار و ۲۰۰ نفر زائر را وارد استان کرده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان ابراز کرد: ۵۰ پرسنل در قالب ۸ تیم راهداری به مرزهای مهران و شلمچه اعزام شده اند، از کرمان ۱۵ دستگاه وانت هایلوکس و ۱۰ تریلی کمپرسی فرستاده ایم تا در مرزهای مهران و شلمچه خدمات ارائه شود و گفتنی است امکانات استان کرمان در مرز شلمچه خوب است و بهتر است کرمانی ها این مرز را برای بازگشت انتخاب کنند.

سید محمد صابری با بیان اینکه نیروهای ما در مرزهای شلمچه و خسروی فعال هستند، گفت: یک مورد وبا گزارش شده است که این فرد در بیمارستان زرند بستری است.

رئیس اورژانس کرمان افزود: مراسم جاماندگان پیاده روی اربعین در مسیر کرمان به جوپار برگزار می شود و به همین دلیل باید بستری امن برای تردد زائران و وسائل امدادی در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: با توجه به شلوغی مراسم و گرمای هوا، احتمال گرمازدگی وجود دارد، مواکب آب معدنی و محلی برای استراحت زائران در نظر بگیرند و یا استراحتگاه هایی به این منظور ایجاد شود؛ همچنین گندزدایی سرویس های بهداشتی مد نظر قرار گیرد.

صابری تأکید کرد: با توجه به شرایط آب و هوا و طولانی بودن مسیر سالمندان، کودکان، افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند از حضور خودداری کنند.

علی جزینی زاده با تأکید بر اینکه آمادگی فرودگاه های استان را برای اعزام زائرین اربعین به دستگاه ها و شرکت های مربوطه اعلام کردیم، گفت: مقرر شده شرکت های هواپیمایی ماهان و معراج برنامه هایی درخصوص اعزام زائرین اربعین در استان داشته باشند که متاسفانه هر دو شرکت به دلیل نقص فنی و عدم آمادگی ناوگان این پروازها را برقرار نکردند.

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان ضمن اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: در حالی است که در استان های دیگر این پروازها انجام شده و مراتب اعتراض را به شرکت هواپیمایی ماهان اعلام شده است.

بهادر معاون سازمان حج و زیارت استان کرمان گفت: تاکنون 142 هزار نفر از استان کرمان در سامانه سماح ثبت نام کرده که از این تعداد 113 هزار نفر ثبت نام خود را تکمیل کرده اند و بقیه افراد لازم است نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: استان کرمان در ثبت نام در سامانه سماح رتبه هفتم کشوری را دارد.

فتحی مسئول کمیته مشارکت های مردمی در ستاد اربعین استان کرمان گفت: یک میلیون و نیم کیلو گرم کالاهای اساسی را برای مواکب از مرزها ارسال داشته ایم و در تلاش هستیم که مواکب تا ایام شهادت امام رضا علیه السلام فعالیت کنند و پیش بینی برگشت مواکب هفته اول مهر ماه است.

علی بابایی فرماندار کرمان با اشاره به برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین در سطح شهر کرمان اظهار کرد: این پیاده روی از حرم شهدای گمنام دانشگاه آزاد تا حرم امام زادگان جوپار برگزار می شود و ۹۶ موکب برای حضور در مسیر راهپیمایی، اعلام آمادگی کرده اند.

وی بیان کرد: تمامی مواکب تانکر ذخیره آب دارد و پلیس راهور نیز طرح ترافیکی را تهیه کرده است؛ همچنی در شهر کرمان از امامزاده محمد تا گلزار شهدا که قرار است پیاده روی انجام شود، مواکب از پل شهید جمالی تا گلزار شهدیا کرمان خدمات ارائه می دهند.

انتهای پیام/م


کد مطلب: 129473

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/129473/بازگشت-بیش-۷-هزار-زائر-اربعین-کرمان-فعالیت-۹۶-موکب-مسیر-پیاده-روی-جاماندگان-حرم-کم-کاری-شرکت-های-هواپیمایی-اعزام-زائران

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir