تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۱
۰
plusresetminus
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان؛

راه‌اندازی کاروان ترویجی ارتقاء بهره‌وری کشاورزی در جنوب کرمان

فریدون افشارمنش گفت: افزایش بهره‌وری کشاورزی و تولید پایدار با حرکت دانش محور امکان‌پذیر است.
راه‌اندازی کاروان ترویجی ارتقاء بهره‌وری کشاورزی در جنوب کرمان
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ فریدون افشارمنش مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: دهمین کاروان ترویجی ارتقاء بهره‌وری کشاورزی با حضور گروه‌های تخصصی در عرصه‌های تولیدی باغات زیتون در شهرستان جیرفت برگزار شد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: این کاروان ترویجی با هدف ارتقاء بهره‌وری کشاورزی در بخش جبالبارز شهرستان جیرفت به میزبانی مددکار ترویجی اجراء شد.

افشارمنش بیان کرد: افزایش بهره‌وری کشاورزی و تولید پایدار فقط با حرکت از سمت کشاورزی منبع محور به کشاورزی دانش محور امکان‌پذیر است.

وی اظهار کرد: در همین راستا مدیریت هماهنگی ترویج با به کارگیری و انتقال دانش بومی و فناوری‌های نو به تولیدکنندگان به صورت علمی و عملی آموزش خواهد داد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مطرح کرد: با همکاری محققان و کارشناسان تخصصی و بهره‌گیری از ظرفیت مروجان مسئول پهنه‌های تولیدی و با هدف ایجاد تعامل خوب بین بهره‌برداران و محققان و مسؤلان اجرایی، این برنامه به صورت مداوم در تمام نقاط کشاورز خیز شهرستان جیرفت اجراء می‌شود.

افشارمنش ابراز کرد: در این برنامه با احصاء مشکلات باغداران، توصیه‌های فنی توسط محققین مرکز تحقیقات جنوب کرمان و کارشناسان مدیریت‌های تخصصی باغبانی و حفظ نباتات در زمینه‌های تغذیه، آفات، هرس، پیوند سرشاخه زیتون و سیستم‌های نوین آبیاری ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: تداوم این برنامه برای کاربردی شدن دانش در جوامع روستایی مورد نظر است که ثمره آن تحقق تولید دانش بنیان در روستاها است.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcevo8zxjh8wei.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما