تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۶
۰
plusresetminus
مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان خبر داد؛

تولید خودروی بومی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید

محمد رضا شه بخش مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان گفت: امسال در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم ۱۰۰ هزار خودرو تولید خواهد شد.
به گزارش راه آرمان محمدرضا شه بخش امروز ۲۲ شهریورماه در مراسم معارفه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم گفت: افق آینده منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم تا سال ۲۰۲۵ تولید ۳۵۰ هزار خودرو است تا بتوانیم حداقل ۲۵ درصد خودروی کشور را در این منطقه تولید کنیم.

مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان از بومی سازی خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید خبر داد و افزود: هم اکنون در حال ساخت قطعات خودرو و طراحی و بومی کردن خودرو در منطقه ویژه اقتصادی هستیم.

شه بخش بیان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۵ خودروی کاملا بومی با سطح ساخت داخل بالای ۸۵ درصد در حوزه کرمان خودرو تولید خواهیم کرد.
وی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی توسط سرمایه گذاران راه اندازی شده و بزرگترین کاری که انجام داده پشتیبانی از فعالین اقتصادی بوده است.
مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان با اشاره به حمایت و پشتیبانی دولت از فعالین اقتصادی ادامه‌داد: به پشتوانه حمایت دولت، حجم سرمایه گذاری که در منطقه ایجاد شده در مقایسه با سرمایه گذاری‌های سنگینی که دولت در پروژه‌های دولتی انجام داده رقم بسیار بالایی است.

وی تاکیدکرد: پروسه صنعت برای توسعه و پیشرفت زمان‌بر است و طرح بعدی ما صادرات و عرضه حداقل ۱۵ درصد تولیدات این منطقه به بازارهای همجوار است.

شه بخش اظهار کرد: گام سوم ما رسیدن به تولید سالانه ۵۰۰ هزار خودرو است که این امر به معنای ایجاد حداقل ۵۰ هزار اشتغال است.

به گفته وی با تولید سالانه ۵۰۰ هزار خودرو درآمد ناخالص منطقه با فرض ثبات در قیمت‌ها، بالغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود که اگر یک درصد آن هم داخل منطقه سرریز شود افق خوب و مناسبی برای فعالیت و زندگی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید خواهد بود.

شه بخش بیان کرد: در مرحله حساسی قرار داریم و اگر همگی کمک کنیم افق روشنی برای بم خواهیم داشت اما اگر به دنبال تفرقه و ایراد غیرمعقول از همدیگر باشیم فرصت‌ها را از دست خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه امسال در این منطقه ۱۰۰ هزار خودرو تولید خواهد شد افزود: یکی از شاخصه‌های فعالیت‌های اقتصادی درآمد ناخالص آن‌هاست و در ارگ جدید اگر درسال جاری ۱۰۰ هزار خودرو تولید کنیم درآمد ناخالص منطقه بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان اضافه کرد: یکی از راه‌های توسعه اقتصادی بسیاری از نقاط، توسعه فعالیت‌های صنعتی است زیرا اگر صنعت توسعه یابد با فاصله کوتاهی بیشترین اشتغال را در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید خواهد داشت.

در ادامه هادی شهسوارپور مدیرعامل جدید منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم گفت: دولت اگر تنها نقش حمایتی برای سرمایه گذار و بخش خصوصی داشته باشد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و در صورت حمایت از سرمایه گذار، کار تولیدی صورت می‌گیرد و در نهایت خروجی کار، تولید ثروت و اشتغال است .

وی افزود: یکی از سیاست‌های دولت تسهیل‌گری است تا سرمایه گذار بتواند در این مسیر به درستی حرکت کند و به جایگاه خودش برسد اما گاهی اوقات در کشور ما این اتفاق به درستی صورت نمی‌گیرد و راه هموار نمی‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم بیان کرد: یکی از اهداف و سیاست های ما حل مشکلات منطقه اقتصادی و شهرک ارگ جدید برای افراد ساکن در این منطقه است .

شهسوارپور اضافه کرد: امکانات و زیرساخت‌های لازم برای ورود سرمایه گذار بومی و غیربومی وجود دارد زیرا مشکلاتی که شاید سرمایه گذار در بیرون از این منطقه با آن مواجه شود، در این منطقه وجود ندارد .

وی همچنین از الحاق ۲۰۰۰ هکتار اراضی به منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خبر داد و افزود: این الحاق مصوبه هیئت دولت را دارد که پیگیری ‌های لازم را انجام خواهیم داد.

بنابراین گزارش، مسعود فاضل مدیرعامل پیشین منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم ۲۹ سال این مسئولیت را برعهده داشت.

انتهای پیام / د.طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcaaon6o49nuy1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین