تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۸
۰
plusresetminus
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مطرح کرد؛

پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰ تُن پسته تَر از باغات جنوب استان کرمان

صادق حسین‌زاده گفت: ۲۰۰ تُن پسته تَر از باغات جنوب استان کرمان برداشت می‌شود.
پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰ تُن پسته تَر از باغات جنوب استان کرمان
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ صادق حسین‌زاده مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با توجه به تغییرات گسترده اقلیمی و بحران خشکسالی یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی کشت و پرورش ارقام اقتصادی با نیاز آبی کم است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: در این راستا درخت پسته یکی از درختان متحمل به شوری و مقاوم به کم آبی است که در جنوب کرمان با کیفیت مطلوب برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به مطالعات صورت گرفته، منطقه اسفندقه از شرایط اقلیمی مناسبی جهت توسعه باغات پسته برخوردار است.

حسین‌زاده بیان کرد: در سال‌های اخیر کشاورزان توجه ویژه‌ای به کشت و پرورش این محصول داشته‌اند و هر سال شاهد افزایش سطح کشت این محصول در منطقه می‌باشیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در حال حاضر تنها منطقه کشت و پرورش پسته در جنوب استان کرمان، بخش اسفندقه از توابع شهرستان جیرفت است که از این حیث این شهرستان قطب تولید محصول پسته شناخته شده است.

حسین‌زاده با اشاره به حدود ۵۹۷ هکتار سطح کشت باغات پسته در جنوب استان کرمان اظهار کرد: از این سطح ۲۹۱ هکتار نابارور و ۳۰۶ هکتار بارور است.

وی زمان برداشت پسته در جنوب استان کرمان را اوایل شهریورماه تا پایان شهریورماه اعلام کرد.

مدیر باغبانی سازمان عنوان کرد: از هر هکتار باغ پسته بارور به طور متوسط حدود ۱۳۸۰ کیلوگرم محصول خشک برداشت می‌گردد امّا متأسفانه به دلیل سرمای دیررس بهاره حدود ۵۰ درصد محصول امسال از بین رفته است.

دی بیان کرد: پیش بینی می‌شود از سطوح بارور پسته حدود ۲۱۰ تُن محصول تَر برداشت گردد که محصول برداشت شده بلافاصله به ترمینال‌های ضبط پسته واقع در اسفندقه و در سطح استان منتقل و پس از پوست گیری، خشک کردن و درجه بندی حدود ۷۰ تُن محصول خشک بدست می‌آید که در بازارهای داخل و خارج از کشور به فروش می‌رسد.

حسین‌زاده با اشاره به ارقام پسته منطقه گفت: عمده ارقام پسته کشت شده در منطقه؛ ارقام احمد آقایی، اکبری و کله قوچی هستند که با توجه به اقلیم خاص منطقه اسفندقه و خاک حاصلخیز، محصولی با مغز سبز و کیفیت بسیار عالی بدست می‌آید.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcgqy9qqak9xn4.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما