تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۷
۰
plusresetminus
محمود مهدی فرد گفت: در هفته دفاع مقدس مراسم استقبال از سه شهید گمنام در مرکز استان کرمان خواهیم داشت که این شهدای گرانقدر در دو شهرستان کرمان و زرند تشییع و تدفین خواهند شد.
اجرای ۴۲ برنامه محوری در هفته دفاع مقدس در کرمان/ استان کرمان؛ میزبان سه شهید گمنام در هفته دفاع مقدس است
به گزارش راه آرمان؛ محمود مهدی فرد ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس ضمن عرض تسلیت ایام عزای سیدالشهدا علیه السلام گفت: به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید ستادهایی به عنوان ستاد هفتع دفاع مقدس تشکیل می دادیم که در سطح استان این ستاد با محوریت استاندار و دبیری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تشکیل شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان ادامه داد: تاکنون چهار جلسه را در راستای برنامه های هفته دفاع مقدس تشکیل شده و البته در سطح شهرستان ها نیز این ستادها با محوریت فرماندار و فرمانده هان سپاه هر شهرستان برگزار شده است.

وی بیان کرد: 42 برنامه محوری برای چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس مشخص شده است که زیر مجموعه این محورها بیش از 420 برنامه است و احتمال افزایش برنامه ها نیز وجود دارد.

مهدوی فرد با اشاره به اینکه شعار هفته دفاع مقدس امسال«ما مقاوم هستیم» است، عنوان کرد: برنامه های این هفته با محوریت جهاد تبیین، روشنگری و روایتگری است و مجموعه های مختلف ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در این زمینه روایتگری آماده کرده اند و همچنین ما همکاری مشترکی با بسیج به منظور حضور در مجموعه های مختلف در راستای روایتگری انجام خواهیم داد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با تأکید بر اینکه در سطح مدارس استان روایتگری پیشکسوتان دفاع مقدس انجام می شود، اظهار کرد: محوریت برنامه های امسال تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس است که طبق روال سال های قبل اصلی ترین برنامه، سخنرانی مقام معظم رهبری است که این برنامه در تاریخ سی ام شهریور ماه ساعت 9:30 صبح در گلزار شهدای کرمان در جوار مزار شهدای دفاع مقدس و شهید سلیمانی برگزار می شود.

وی افزود: در شهرستان ها نیز این برنامه اجرا می شود و در حاشیه اجرا این برنامه تجلیل از پیشکسوتان و رونمایی از کتب و تولیدات مختلف انجام خواهد شد و گفتنی است که تاکنون توانسته ایم 70 عنوان کتاب را در خصوص شهدای گرانقدرمان به چاپ برسانیم.

مهدوی فرد با اشاره به پخش برنامه در زمینه دفاع مقدس از شبکه استانی با حضور فرمانده هان نظامی، انتظامی، خانواده شهدا، روایتگران و غیره در هفته دفاع مقدس تصریح کرد: روز پنجشنبه مراسم رژه نیروهای مسلح با همکاری قرارگاه منطقه ای جنوبشرق برگزار می شود و عصر پنجشنبه نیز عطر افشانی و غبارروبی گلزار شهدا در سطح استان انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه هفته دفاع مقدس یکی از فرمانده هان و پیشکسوتان دفاع مقدس در سراسر استان خواهد بود، گفت: در این هفته مراسم استقبال از سه شهید گمنام در مرکز استان خواهیم داشت که این شهدای گرانقدر در دو شهرستان کرمان و زرند تشییع و تدفین خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: در سطح استان 122 گلزار شهدای گمنام و 299 شهید گمنام داریم و پیگیر هستیم که بتوانیم تعداد بیشتری از شهدای گمنام را در مکان هایی که مشخص شده است در استان داشته باشیم.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcdon0fkyt0xk6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین