تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۱
۰
plusresetminus
در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح شد؛

۴۱ درصد اعتبارات تخصیص یافته در سال ۱۴۰۱ جذب شده است

جعفر رودری مدیر سازمان برنامه ریزی و توسعه استان گفت : در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۲۳۱ میلیارد تومان در ۳۱ دستگاه جذب شده و تا کنون ۴۱ درصد اعتبارات تخصیص یافته است و موافقتنامه ۲۵۸ طرح هم مبادله شده است.
۴۱ درصد اعتبارات تخصیص یافته  در سال ۱۴۰۱ جذب شده است
ظهر امروز جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان با حضور استاندار معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد

این شورا با سه دستور کار، بررسی وضعیت گمرکات استان، برنامه های توسعه ای اتاق بازرگانی و بررسی جذب اسناد تخصیص اعتبار تبصره ۱۸ توسط دستگاه های اجرایی برگزار شد.

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان از آمادگی استان جهت مذاکره با سفرای کشورهای مختلف در راستای تبادلات تجاری با آن کشورها خبر داد و گفت: متاسفانه همچنان شاهد هستیم برخی از شرکت ها از همه امکانات استان استفاده می کنند اما تجهیزات مورد نیاز خود را از استان های دیگر تامین می کنند.


نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید رویکرد استان کرمان، حمایت از صادرات باشد و همه دستگاه های مربوطه بایستی پای کار بیایند و دستگاه های که در این زمینه مشکل ایجاد می کنند به چالش کشیده شوند.

در ادامه صادق سلطانی مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان در این جلسه از انعقاد قرار دادهای دستگاه های اجرایی خبر داد و گفت: ۸۲ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ منعقد شده اند که ۷۲ درصد آن پرداخت شده است.

او ادامه داد: در سال گذشته ۱۲۱۷ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ مصوب شده است و دستگاه های که می توانند از سهمیه کشوری استفاده کنند، بنابر این هرچه سریعتر لازم است تا  از این  فرصت بهره بگیرند.

جعفر رودری مدیر کل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به رقم اختصاص یافته در تبصره ۱۶ اشاره کرد و گفت: ۲ هزارو ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه به تسهیلات تبصره ۱۶ اختصاص یافته است که ۲ هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان برای کرمان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای جذب بودجه سال گذشته تنها ۴ روز مهلت باقتی مانده است که اگر نهادی توانایی دارد سریعا نسبت به اخذ این بودجه برای اختصاص به پروژه ها اسناد جذب را ارسال کند.

رودری اذعان کرد: ۳۴ میلیارد تومان متعلق به ۳۳ دستگاه در سطح استان است که هنوز اعتبارات اختصاص یافته را جذب نکرده اند البته ۱۰ دستگاه هم به طور کامل اعتبارات خود را جذب کرده اند.

مدیر کل سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکید کرد: در سال گذشته نزدیک به ۲۶۲ نفر در مرحله بازنشستگی قرار گرفته بودند که مبلغ پاداش و هزینه بازنشستگی آنها به علت نبود بودجه اختصاص نیافته بود بنابر این ۵۱ میلیارد از اعتبارات جدید برای این امر اختصاص داده شده است که هر نهادی بر اساس زمان بازنشستگی اقدام به تسویه حساب این افراد به طور کامل، انجام دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ۴۰ دستگاه موافقتنامه های مالی خود را برای ما ارسال کرده اند که در بودجه سال جاری مرود توجه قرار خواهند گرفت.

جعفر رودری در پایان خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۲۳۱ میلیارد تومان در ۳۱ دستگاه جذب شده است و تا کنون ۴۱ درصد اعتبارات تخصیص یافته است و موافقتنامه ۲۵۸ طرح هم مبادله شده است.



  https://armanekerman.ir/vdcfj1dyew6d0ta.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین