تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۶
۰
plusresetminus
رئیس پلیس راهور استان با اشاره به اینکه44 درصد کل تصادفات شب ها روی می دهند بر توجه بیشتر و کیفی تر به روشنایی معابر برای کاهش وقوع تصادفات تاکید کرد.
مسئولان مربوطه به نقش روشنایی معابر در کاهش تصادفات توجه ویژه داشته باشند
به گزارش راه آرمان؛  سرهنگ"اسماعیل خوشوقت" رئیس پلیس راهور استان کرمان  در خصوص روشنایی معابر گفت: شب ها دید راننده به یک ششم کاهش پیدا می کند یعنی می بایست راننده 15 کیلومتر سرعت خود را نسبت به روز کاهش دهد تا در مواجهه با خطرات بتواند عکس العمل مناسب و خوبی را انجام دهد.

وی عنوان کرد: در خصوص معابر شهری که هر لحظه امکان تردد عابر پیاده وجود دارد بحث دیدن و دیده شدن برای ما بسیار مهم است و در تاریکی شب ها، روشنایی معابر اهمیت بیشتری پیدا می کند .

رئیس پلیس راهور استان ابراز داشت: 48درصد کل تصادف در شب ها روی می دهند البته 25 درصد از آنها از ساعت 20تا24 صورت می پذیرد و از اینرو اهمیت روشنایی معابر برای دیدن و دیده شدن زیاد است و باید معابر را روشن نگه داریم تا بتوانیم از بروز تصادفات جلوگیری کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تصریح کرد: در بررسی های انجام شده مشخص شد عابران پیاده تمایل کمتری در استفاده از پل های عابر پیاده به ویژه در شب ها به علت نبود روشنایی دارند که در این رابطه تامین روشنایی پل های عابر پیاده به منظور ارتقاء ایمنی و ترغیب عابران به استفاده از پل های عابر پیاده برای کاهش تصادفات با هماهنگی شهرداری کرمان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ط
  https://armanekerman.ir/vdcjihevyuqe8iz.fsfu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین