کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

لزوم اقناع فکری دانش آموزان درباره حجاب

28 شهريور 1401 ساعت 10:06

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست تخصصی عفاف و حجاب مدارس استان گفت: برنامه‌ریزی در راستای اقناع فکری دانش آموزان برای پذیرش قلبی و درونی ‫عفاف و حجاب و عمل به آن مهمترین وظیفه مدیران مدارس است.


به گزارش "راه آرمان" رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان افراط در این نشست که با حضور فرماندهان سپاه ثارالله و نیروی انتظامی استان برگزار شد خاطر نشان کرد: نظام تعلیم و تربیت، تربیت کودکان از صفر تا ۱۸ سالگی را بر عهده دارد که  بر اساس سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش در  مسیر ترویج «حجاب و عفاف» قدم بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه اهمیت و جایگاه عفاف و حجاب در آموزه‌های دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی، منویات بنیانگذار انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و فرهنگ و آداب و رسوم ملی ایرانی، جایگاه رفیعی دارد و جامعه ایرانی همواره از مروجان این فرهنگ بوده است گفت: عفاف و حجاب نماد دینی ارزشی و ملی فرهنگ ایرانی و یک نماد انقلابی‌گری است؛ بنابراین دشمنان ارزش‌های الهی، دینی و انقلاب به لحاظ جایگاه بسیار مهم عفاف و حجاب سعی دارند به عناوین مختلف این نماد را کمرنگ یا از بین ببرند و این اقتدار را بشکند.

رضایی جلب مشارکت سازنده و اثربخش خانواده‌ها در حفظ، تعمیق و اشاعه حیا، عفاف و پوشش دانش آموزان را بر اساس سند تحول بنیادین ضروری دانست و افزود: برنامه‌ریزی در راستای اقناع فکری دانش آموزان برای پذیرش قلبی و درونی ‫عفاف و حجاب و عمل به آن مهمترین وظیفه مدیران مدارس است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان افراط و تفریط را سم فعالیت های تربیتی دانست و خاطر نشان کرد: باید با معرفی الگوهای و ارزش های اسلامی دانش آموزان را به سمت حجاب و عفاف هدایت کنیم.

رضا رضایی از هفته دفاع مقدس به عنوان نماد مقاومت ایرانی اسلامی نام برد و بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توجه به هفته دفاع مقدس در آغاز سال تحصیلی جدید تاکید کرد.

وی از شهدا به عنوان الگویی اثربخش و دارایی ارزنده برای تربیت نسل جوان و نوجوان نام برد و بر معرفی و  بیان وصیت نامه شهدا در مدارس به صورت هفتگی و ماهیانه تاکید کرد.

 نشست تخصصی حجاب و عفاف در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با حضور مدیر کل ارشاد اسلامی استان و فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه ثارالله به صورت مجازی با مدیران ادارات آموزش و پرورش و مدیران مدارس سراسر استان برگزار شد.

انتهای پیام/ط


کد مطلب: 129560

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/129560/لزوم-اقناع-فکری-دانش-آموزان-درباره-حجاب

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir