تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۶
۰
plusresetminus
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مطرح کرد؛

مسافران بازگشته از سفر اربعین علایم بیماری را جدی بگیرند

علی اصغر خیرخواه گفت: زائران کربلا معلّی توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.
مسافران بازگشته از سفر اربعین علایم بیماری را جدی بگیرند
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ علی اصغر خیرخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: زائران عزیز تا ۳ هفته بعد از بازگشت از سفر زیارتی داخلی و یا خارجی به هر علتی دچار علائم گوارشی از جمله اسهال شدید و علائم تنفسی شدند، بلافاصله به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی (ع) و آرزوی سلامت برای همه زائران افزود: زیارت اربعین نتایج بزرگی در پی دارد خداوند را شاکریم که علیرغم همه نگرانی‌هایی که قبل از برگزاری این مراسم عظیم ایجاد می‌شد این آئین با عظمت و شکوهی بیشتر از سال‌های گذشته برگزار شد، یک سفر استثنایی که به عظمت امام حسین علیه السلام با این حجم زائر به خوبی برگزار شد.

وی ضمن آرزوی قبولی زیارت با اشاره به توصیه‌های بهداشتی به زائران اربعین بیان کرد: زائران عزیز تا ۳ هفته بعد از بازگشت از سفر زیارتی داخلی و یا خارجی به هر علتی دچار علائم گوارشی شدند، بلافاصله به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

خیرخواه تصریح کرد: هر بیمار با علائم ذکر شده در مراکز بهداشتی و درمانی جدی گرفته شود، موارد سرپائی زیاد است که می‌تواند وبا، کرونا و یا یک بیماری ویروسی باشد، همّت همه جانبه مراکز بهداشتی و درمانی درگیر این موضوع است تا برای مردم منطقه مشکلی پیش نیاید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مطرح کرد: در چند رده سنی واکسیناسیون کووید جزو دانشگاه‌های برتر کشور هستیم که نتایج این تلاش‌ها کاهش ۸۲ درصدی بیماران بستری و سرپایی در منطقه است و مرگ و میر ناشی از کرونا نیز ۹۲ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه سایر واکسیناسیون‌ها در جنوب کرمان نیز به روز هستند، خاطرنشان کرد: با اینکه همکاران ۲ سال درگیر کووید بودند و در بخش‌هایی از واکسیناسیون روتین آسیب‌پذیر بودیم اما همکاران در کنار تزریق حجم یک میلیون و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا واکسیناسیون روتین را به روز کردند و در حال حاضر در اغلب واکسیناسیون‌ها پوشش بالای ۹۷ درصد در منطقه وجود دارد که در مرحله کاملاً اطمینان بخشی است.

خیرخواه افزود: با توجه به قرار داشتن در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بر تکمیل واکسیناسیون و رعایت استانداردهای بهداشتی در مراکز آموزشی تأکید است که کارشناسان بهداشت در این راستا نظارت جدی خواهند داشت تا کمک شود دانش آموزان در فضای مناسبی تحصیل را آغاز کنند.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdciv3azqt1arw2.cbct.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما