کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان مطرح کرد؛

با رفع موانع زیرساختی، جنوب کرمان به قطب صنعتی و معدنی تبدیل خواهد شد

29 شهريور 1401 ساعت 11:59

مسلم مروجی‌فرد گفت: با تسهیل و رفع موانع تولید واحدهای صنعتی در جنوب کرمان زیرساخت‌ها تقویت می‌شود.


به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ مسلم مروجی‌فرد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: سیزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب کرمان در سال جاری برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با اشاره به وضعیت ۲ کارخانه مس کاوان اطلس کارمانیا و کارخانه فرآوری آهن جنگا افزود: این دو کارخانه که می‌توانند در زمینه پیشرفت جنوب کرمان نقش مهمی ایفاء نمایند در حال حاضر و علیرغم سرمایه‌گذاری عظیم توسط سرمایه گذاران، با مشکل تأمین برق مواجه هستند.

مروجی‌فرد با بیان اینکه سیزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب کرمان برای حل مشکل این دو کارخانه برگزار شد، بیان کرد: در دولت مردمی آیت الله رئیسی که توجه ویژه‌ای به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته دارد؛ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید توانسته بسیاری از موانع تولید در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و ... را در این منطقه رفع نماید و گام‌های مؤثری برای رفع محرومیت جنوب کرمان بردارد.

وی اظهار کرد: در این جلسه در رابطه با تأمین برق این واحدهای تولیدی تصمیم‌های خوبی اتخاذ گردید که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت جنوب کرمان به ویژه بخش ساردوئیه باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط رهبر معظّم انقلاب اسلامی مدظله العالی به عنوان سال «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» افزود: در این سال باید زمینه را برای کمک به افزایش تولید و اشتغال‌زایی بیشتر فراهم نمود.

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل و تأمین زیرساخت‌های واحدهای صنعتی و معدنی نظیر برق، جاده و ...، جنوب کرمان به قطب صنعتی و معدنی تبدیل خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در جنوب کرمان اظهار کرد: باید در چارچوب قانون و از طریق بسته‌های تشویقی باعث ترغیب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری بیشتر در منطقه شد.

مروجی‌فرد افزود: جنوب کرمان دارای پتانسیل و استعدادهای بی‌شماری است که با همکاری، تعامل و تلاش می‌توان این استعدادها را شکوفا کرد.

وی اظهار کرد: در جنوب کرمان در حوزه برق علاوه بر مشکلاتی مانند مشکل این دو کارخانه مهم، کمبودها و مشکلات دیگری نظیر عدم روشنایی گلزار شهداء در شهرهای مختلف جنوب کرمان وجود دارد که می‌طلبد شرکت توزیع برق جنوب کرمان به این موارد نیز توجه جدی نماید.

انتهای پیام/


کد مطلب: 129595

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/129595/رفع-موانع-زیرساختی-جنوب-کرمان-قطب-صنعتی-معدنی-تبدیل-خواهد

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir