تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۹
۰
plusresetminus
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان مطرح کرد؛

سند راهبردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تدوین شد

بهرام مسلمی مهنی گفت: احیای فرهنگ‌های بومی منطقه در تدوین سند راهبردی دیده می‌شود.
سند راهبردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تدوین شد
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ بهرام مسلمی مهنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: ششمین نشست تدوین سند راهبردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: در تدوین سند راهبردی فرصت‌ها و تهدیدات فرهنگی بررسی خواهد شد که در این خصوص می‌تواند مؤثر باشد.

وی بیان کرد: مردم جنوب کرمان با روحیه جوانمردی و آداب و رسوم مختلفی در این منطقه زندگی می‌کنند که باید در این طرح از تمام این ظرفیت‌ها یاد شود.

مسلمی مهنی با تأکید بر این که باید برای رفع چالش‌های فرهنگی برنامه‌ریزی شود، تصریح کرد: تحصیلات عالی حوزوی و دانشگاهی در این منطقه اندک است و این مهم یکی از چالش‌های جنوب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: به هر میزان که تحصیلات دانشگاهی بالا برود قطعاً چالش‌ها کمتر می‌شود.

مسلمی مهنی گفت: متأسفانه در حال حاضر در سطح شهرستان ۱۰ هزار نفر جا مانده از تحصیل وجود دارد که این مهم چالش بزرگی برای منطقه خواهد بود.

وی افزود: هنرمندان این منطقه ظرفیت بسیار خوبی برای رفع چالش‌ها هستند که باید از ظرفیت آنها استفاده شود.

مسلمی مهنی تأکید کرد: صدا و سیمای جنوب کرمان باید مستقل شود تا برنامه‌های با گویش‌های اصیل منطقه تولید و پخش شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به اینکه روحیه کار و تلاش در جنوب کرمان بسیار زیاد است، عنوان کرد: نخبگان زیادی از این منطقه در سراسر کشور در حال خدمت هستند که می‌توان برای رفع چالش‌ها از ظرفیت آنها نیز استفاده کرد.

مسلمی مهنی خاطرنشان کرد: ما امروز قصد داریم یک سند مدیریت راهبردی پنج ساله را تدوین کنیم که برای تحقق این مهم چالش‌ها و فرصت‌های هر شهرستان از زبان هنرمندان و مسئولان منطقه بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: احیای فرهنگ‌های بومی منطقه اتفاق خیلی خوبی است که باید در تدوین این سند راهبردی دیده شود.

مسلمی مهنی با اشاره به این که همگرایی و هم‌افزایی در جنوب کرمان وجود دارد، اظهار کرد: اگر نقاط ضعف و قوّت گفته نشود، مشکلی حل نخواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه فرصت‌ها باید بیان شود، خاطرنشان کرد: در تدوین سند تحوّل راهبردی جنوب کرمان سعی شد از هنرمندان و نخبگان صاحب نظر هر شهر استفاده شود.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcb99b8wrhb5sp.uiur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما