کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در بازدید اصحاب رسانه از کارگاه تولید آهن اسفنجی گهر زمین در بردسیر مطرح شد؛

اشتغال 23هزار نفری با اجرای پروژه دو خط آهن اسفنجی گهر زمین در بردسیر

29 شهريور 1401 ساعت 10:41

محمود آبادی گفت:ا اجرای این طرح عددی بالغ بر 5 هزار نفر مشغول به کار خواهند شد و به صورت غیر مستقیم نیز برای  18 هزار نفر اشتغال زایی ایجاد خواهند کرد، ضمن اینکه  اصل اجرای طرح بر جذب نیروهای بومی این منطقه گذاشته شده است، حتی انتخاب  نیروهای کارگری در حوزه کارگاهی از نیرو های واجد شرایط کارگری در شهرستان بردسیر بوده است. 


به گزارش راه آرمان؛  محمد محمود آبادی مدیر پروژه های توسعه شرکت گهر زمین در منطقه بردسیر در جمع اصحاب رسانه گفت: کارگاه تولید آهن اسفنجی در مناطق جانبی و صنعتی شهرستان بردسیر قرار گرفته است و ما در جایگاهی هستیم که طبق آخرین اصلاحات طرح جامع شهری، اجرای طرح های صنعتی در آن بلا مانع است. 

وی تاکید کرد: سنگ آهن گهر زمین در جهت سرمایه گذاری هایی که در استان کرمان داشت طبق نظر سهامداران و هیئت مدیره تصمیم بر سرمایه گذاری جدید در شهر بردسیر گرفت زیرا سیرجان ظرفیت احداث کارخانه جدید به علت کمبود زیر ساخت ها ندارد. 

محمو ابادی گفت: به دو دلیل هم به علت رقم  بالای سرمایه گذاری، اشتغال و ایجاد توازن سرمایه گذاری شهرستان بردسیر انتخاب شده است. 

وی اذعان کرد: گهر زمین دو نیم میلیارد یورو در این منطقه سرمایه گذاری کرده است و مجوز دو خط تولید آهن اسفنجی توسط شرکت فکور صنعت اخذ شده و برای تولید 3 میلیون تن گندله در آینده نیز در خواست مجوز داده ایم. 

مدیر پشتیبانی طرح های توسعه ای گهر زمین اذعان کرد: با اجرای این طرح عددی بالغ بر 5 هزار نفر مشغول به کار خواهند شد و به صورت غیر مستقیم نیز برای  18 هزار نفر اشتغال زایی ایجاد خواهند کرد، ضمن اینکه  اصل اجرای طرح بر جذب نیروهای بومی این منطقه گذاشته شده است، حتی انتخاب  نیروهای کارگری در حوزه کارگاهی از نیرو های واجد شرایط کارگری در شهرستان بردسیر بوده است. 

محمود آبادی اذعان کرد: مجوز ها ی صادر شده، طی تفاهم نامه ای بین سازمان صنعت و معدن  شمال و شرکت  گهر زمین در جهت سرمایه گذاری صورت گرفته است. 

وی تاکید کرد: در خواست ما برای اجرای طرح آهن اسفنجی بردسیر  3 و نیم هزار هکتاری در جهت احداث دو نیروگاه 500‪ مگاواتی و برخی کارخانجات جنبی و شهرک مسکونی برای کارکنان بود، که نتوانستیم این مقدار زمین را اخذ کنیم. 

وی ادامه داد:در حال حاضر طرح در مساحتی به میزان 214‪ هکتار به مرحله اجرا در آمده که قبلا این زمین در اختیار طرحی دیگر بود که سرمایه گذاری  در مدت زمان مشخص شده اجرایی نشده بود، بنابر این با اخذ مجوزات قانونی این زمین در اختیار گهر زمین قرار گرفت. 

محمود ابادی تاکید کرد: برای تامین زیر ساخت های طرح نیز اقداماتی صورت گرفته است، اجرای خط لوله گاز 24 اینچی برای سوخت کارگاه و تامین آب از خط یک خلیج فارس که به رفسنجان رسیده است و یک خط لوله 102‪ کیلومتری به صورت انحرافی به بردسیر داده خواهد شد ضمن اینکه در حال حاضر چاه مورد نیاز برای تامین آب کارگاه داریم. 

وی به برق اصلی این کارگاه اشاره کرد و گفت: ما د راصل  دو کارخانه 500‪ مگاواتی  برای تامین برق خواهیم داشت اما تا زمان ایجاد این نیروگاه ها یک انشعاب 7 مگاواتی از شرکت توزیع گرفته شده است،. 

وی علت اصلی اجرای طرح در بردسیر را محرومیت زدایی و اشتغال  عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح  توازنی در عرصه سرمایه گذاری در سطح استان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/طهماسبی


کد مطلب: 129599

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/129599/اشتغال-23هزار-نفری-اجرای-پروژه-دو-خط-آهن-اسفنجی-گهر-زمین-بردسیر

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir