تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۷
۰
plusresetminus
حسینی نژاد افزود:  در حال حاضر برای تولید ١١ میلیون تن آهن اسفنجی مجوزات لازم صادر شده است و هنوز تا رقم ١٧ میلیون تن، باید برای تولید ۶ میلیون تن نیز مجوز صادر شود که پروسه ای سخت و زمان بر است. 
اخذ مجوز تولید  ١١ میلیون تن گندله در کرمان برای افق ١۴٠۴/ ١۵ درصد حقوق معادن به کرمان برگشت داده نمی شود
به گزارش راه آرمان؛ مهدی حسینی نژاد مدیر کل سازمان صمت شمال کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: آغاز طرح گردشگری معدنی امروز با حضور خبرنگاران استان رقم خورد که برای شفاف سازی طرح های اقتصادی و توسعه ای استان کرمان بسیار مفید است.

وی در ادامه افزود: کرمان به این علت به بهشت معاون معروف شده است که ٨ میلیارد تن ذخیره انواع مواد معدنی مس، سنگ آهن، کنسانتره، کرومیت و ذغال سنگ دارد و سالانه با استخراج 120‪ میلیون تنی این مواد معدنی در رتبه بالای کشوری قرار گرفته است،

مدیر کل صمت استان اذعان کرد: ما در تکمیل ذنجیره فولادی ارزش افزوده گام های موثری برداشته ایم و شاهد رشد ١٠درصدی بوده ایم زیرا شاخص رشد ما در سال گذشته ٣٧/٧ درصد بوده است که در سال جاری به ۴٨ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه ما ناگزیریم تا در دو شاخص سرمایه گذاری و بهره برداری هدف گذاری کنیم، گفت: تا کنون ٢٠٠ هزار میلیارد تومان برای تکمیل ذنجیره ارزش افزوده در صنعت فولاد سرمایه گذاری شده است.

حسینی نژاد ادامه داد: از نرخ آمار کشوری در حال حاضر ٣۰ درصد فعالیت های فولادی در استان کرمان انجام می شود.

مدیر کل صمت شمال استان مدعی شد: در افق ١۴٠۴تولید ۵۵ میلیون تن شمش فولاد هدفگذاری شده است که  کشور برای تحقق آن نیازمند تولید ٨٨ میلیون تن کنسانتره، ٧٨ میلیون تن گندله و ۵۵ میلیون تن آهن اسفنجی است.

وی تاکید کرد: از ارقام تولیدی مطرح شده، تولید ۴١ میلیون تن کنسانتره که بیش از ۵٠ درصد تولید کل کشور است و تولید ٣٢ میلیون تن گندله و ١٧ میلیون تن هم آهن اسفنجی،  که سهم ٢۴ درصدی استان کرمان است .

حسینی نژاد افزود:  در حال حاضر برای تولید ١١ میلیون تن آهن اسفنجی مجوزات لازم صادر شده است و هنوز تا رقم ١٧ میلیون تن، باید برای تولید ۶ میلیون تن نیز مجوز صادر شود که پروسه ای سخت و زمان بر است. 

وی با بیان اینکه ۴ونیم درصد از رشد صنعتی استان در حوزه بهره وری بوده است گفت: در معاون درآلو، دره زار، میدوک و خاتون آباد نیز در خصوص تکمیل ذنجیره ارزش افزوده اقدامات خوبی صورت گرفته است. 

وی عنوان کرد: در حالی که ١۵ درصد از سهم استان باید از حقوق معادن به استان برگشت بخورد متاسفانه تنها از مبلغ ٣ هزار میلیارد تومان، ٨١٠میلیارد تومان در بودجه ١۴٠١ تصویب شده بود که با دستور رئیس جمهور مقرر شد تا کل ١۵ درصد به استان برگشت بخورد اما تعارض قانونی باید د ربودجه سال ١۴٠٢ رفع شود، که نیاز به دستور نباشد. 

وی تاکید کرد: ۶٧٠٠ پهنه معدنی در استان وجود دارند که ۴٧٠٠ پهنه اصلا به مرحله گواهی کشف نرسیده اند و عملا بدون اقدام هستند که باید رها سازی شوند و فرد جدید عملیات اکتشاف را در آنجا شروع کند. 

وی ادامه داد: در ۶ ماهه سال جاری ٧ هزار و ٨٠٠میلیارد تومان از سهم معاون برای حقوق دولتی واریز شده است که سازمان مدیریت باید اعلام کند که چقدر برگشت شده است اما طبق محاسبات ما نباید بیش از ۴٠٠میلیارد تومان برگشت داده شود. 
حسینی نژاد اذعان کرد: در سال گذشته ١٠ هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان به خزانه واریز شد که تنها ۳٠ میلیارد آن به استان عودت داده شد. 

وی ادامه داد: در حال حاضر برای ١٨٧٨ واحد پروانه بهره برداری صادر شده است که از این تعداد واحد صنعتی ۴ درصد به صورت عالی و با بیش از طرفیت اسمی به امر تولید می پردازند. 

حسینی نژاد تاکید کرد: در حال حاضر ٧۰ تا ۵٠ درصد واحد های صنعتی عملکرد خوبی دارند و 3۶ درصد فعال و ١٩ درصد هم راکد هستند و مابقی هم با کمتر از ۵٠درصد ظرفیت کار می کنند و عملا نیمه فعال هستند. 

حسینی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: از  ٣۴٣ واحد تولیدی راکد طبق بررسی های انجام شده ٩٠ درصد آنها قابلت فعال سازی دوباره را دارند که به زودی به چرخه تولید باز خواهند گشت.


انتهای پیام/طهماسبی https://armanekerman.ir/vdce7o8zojh8wpi.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین