تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۲
۰
plusresetminus
واسطه ها و دلالان تحریم و رانت که ضربه های سنگینی از دولت سیزدهم خوردند، امروز مرگ مهسا امینی را فرصتی برای خود کرده است و سعی می کند با استفاده از خون این دختر عرصه را برای حرکت دولت کُند کند، مرگ مهسا امینی برای این جماعت یک فرصت شیرین شده است و به هر شکلی شده نمی خواهد این فرصت را از دست دهد؛ این جریان اصلا برایش مهم نیست که اصل ماجرا در مرگ مهسا امینی چیست.
به گزارش راه آرمان؛ در آن روی سکه مرگ مهسا امینی، گروه هایی تحریم های بیشتر کشور را خواستار می شوند، افرادی هم پرچم کشور را پایین می کشند و قرآن می سوزانند؛ فراخوان ها می گوید باید بازار و کسبه تعطیل کنند، به راستی چه کسانی در روی دیگر این اتفاق بازی می کنند؟
بیش از ۴۳ سال از عمر انقلاب می گذرد و حرکت انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف روبه جلو بوده است و آمارها و اعداد که بسیاری از آن ها نیز منشا خارجی دارند گواه این مدعاست؛ البته در این میان در برخی شاخصه ها با توجه به علت های گوناگون که برخی از آن ها تحمیلی و برخی ناشی از سوء مدیریت هاست، آنگونه که می بایست عمل نشد و امروز نیز نتایج این اتفاق مشهود است که یکی از این پارامترها، پارامتر اقتصادی است.
در موضوع اقتصاد مباحثی چون کنترل تورم، خود کفایی، عدم وابستگی به فروش نفت، حفظ ارزش پول ملی، شفافیت اقتصادی، اقتصاد مولد، حذف واسطه و دلال بازی و بسیاری از موارد دیگر در حوزه اقتصاد مطرح است که هر کدام شرح و شاخه های گوناگون داشته و مباحث متعدد در آن مطرح است.
بدون شک مشکلات امروز اقتصادی کشور که در معنای عام وجود دارد و در سر سفره مردم حس می شود در سطح کلان نشات گرفته از تحریم های اقتصادی بی سابقه و البته سوء مدیریت ها در دوره های مختلف است که امروز بیش تر از همیشه احساس می شود؛ البته در این شرایط دولت سیزدهم با شعار حل این مشکلات پا به عرصه نهاد که بسیار کار سخت و البته نیاز به کارهای زیربنایی دارد.
دولت سیزدهم برای حل مشکلات اقتصادی برنامه های گوناگون را توامان کنار یکدیگر به کار گرفت که از جمله آن تعاملات خارجی برای نظم عرضه و تقاضا در کشور، کنترل نقدینگی، تلاش برای رفع تحریم ها، استفاده از شرکت های دانش بنیان، حذف بسترهای رانتی و دلال بازی در تخصیص ارزهای دولتی، استفاده از ظرفیت های داخلی انسانی و طبیعی، حمایت از تولید، کنترل تورم با بسته های حمایتی و نظارت ها از تولید تا مصرف را به کار بست و در کنار این برنامه ها دولت وارد سه عرصه شد که تا کنون به نظر می رسید جولان گاه برخی دلالان و دانه درشت هایی باشد که آزادانه در آن حرکت می کردند و میلیاردها میلیاردها پول مردم را از آن به جیب می زدند و این سه عرصه یعنی آرد، خودرو و مسکن است.
از طرفی دولت سعی کرد با تغییرات که در پرداخت یارانه انجام می دهد اثر گذاری آن را در زندگی مردم برجسته تر کند که با این برنامه نیز بخشی از واسطه ها و دلال بازی ها از بین رفت و به دولت این امکان را داد تا بتواند مدیریت بهتری در این زمینه داشته باشد؛ حال که کمی بیشتر از یکسال از عمر دولت می گذرد همه این اقدامات انجام شده است تا بتواند رفته رفته در سفره مردم نتایج آن احساس شود اما این تغییرات اقتصادی بخش عظیمی از دلالان و رانت خواران و واسطه گرانی که سال ها خون مردم را می مکیدند را در مقابل دولت قرار دهد.
آن ها سعی می کنند با وارونه نشان دادن حقایق مردم را به این اقدامات بدبین کنند و دوباره بتوانند به آنچه گذشته به چپاول می بردند دسترسی پیدا کنند و در این راه به هر شکلی که شده تلاش می کنند و حتی هزینه می کنند تامردم واقعیت ماجرا را متوجه نشده و این تغییرات اساسی اتفاق نیفتد.
از سویی دیگر گروه ها و تفکرها و کشورهایی نیز که از ریشه با نظام انقلاب اسلامی مشکل دارند و همیشه به هر شکلی شده سعی در از بین بردن اصل انقلاب داشتند امروز به خوبی درک کردند که گذر انقلاب از مشکلات اقتصادی به معنای ریشه ای ژرف و عمیق و استوار است و ازر این جهت تلاش می کنند به هر شکلی شده جلو این پیشروی را بگیرند که یکی از این اقدامات تحریم های یکی پس از دیگری است.
هدف مشترک دشمنان نظام و دلالان و واسطه گران و رانت خواران در حوزه اقتصاد باعث شده است که آن ها در یک جبهه قرار گیرند و در حالی که کشور در آستانه حرکت برای حل بخشی از این مشکلات است بیشترین فشار را در این زمان به کشور وارد می سازند به طوری که هر روز یک جریان ایجاد می شود و با هزینه های گزاف و با استفاده از فضای مجازی بر طبل آن کوبیده می شود.
این جریان بزرگ که قرار است جلو حرکت اقتصادی کشور را بگیرد در راه خود عناصر مختلفی را همراه می سازد که در برخی موارد این عناصر بسیار خواص هستند و حتی باور کردن اینکه آن فرد در این زمین بازی کند شاید سخت باشد اما وقتی میلیارد میلیارد پول به وسط میاید برخی رنگ می بازند و همراه می شوند.
البته عناصر سخت یقینا آن سلبریتی هایی نیستند که برای نقش اول شدن شب را در خانه واسطه ها سر می کردند و به گفته دوستانشان مهمانی ها و فسادهای اخلاقی میزان اهمیت نقشش را مشخص می کرد و یا سلبریتی هایی که برای چند دلاری در تبلیغات جنسی شرکت می کنند بدون شک قیمت این ها خیلی بالا نبوده و حتی گاهی فقط برای دیده شدن هم به جریان می پیوندند تابلکه بتوانند فریاد ما هستیم داشته باشند.
این جریان امروز مرگ مهسا امینی را فرصتی برای خود کرده است و سعی می کند با استفاده از خون این دختر عرصه را برای حرکت دولت کُند کند، مرگ مهسا امینی برای این جماعت یک فرصت شیرین شده است و به هر شکلی شده نمی خواهد این فرصت را از دست دهد؛ این جریان اصلا برایش مهم نیست که اصل ماجرا در مرگ مهسا امینی چیست.
بدون شک اتفاقات اخیر یکی از موضوعاتی را که هدف قرار داده است اقتصاد کشور ما در آستانه اتفاقات مهم جهانی و داخلی است که می طلبد با هوشیاری با آن برخورد کنیم چرا که این جریان تا کنون برای آنچه می خواسته هزاران مهسا امینی را قربانی کرده است و اگر لازم باشد در این مسیر از خون هزاران مهسا قربانی دیگر نیز می گذرد.
منبع: صاحب نیوز
انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdchzwnzz23ni-d.tft2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین