تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۳
۰
plusresetminus
ریاست کل دادگستری استان خبرداد:

رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در حوزه قضایی گلباف

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در بازدید از حوزه قضایی گلباف، گفت: این حوزه قضایی با کمبود نیروی انسانی در حوزه‌های اداری و قضایی روبه رو است که تلاش می‌شود این مشکل رفع شود.
رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در حوزه قضایی گلباف
به گزارش راه ارمان حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی در بازدید از حوزه قضایی گلباف، در نشست با مسئولان، رییس و کارکنان اداری دادگاه عمومی بخش گلباف، با تاکید بر اینکه اطاله دادرسی در این حوزه قضایی وجود ندارد و عملکرد این حوزه قضایی خوب، مطلوب و قابل دفاع است، گفت: این حوزه قضایی با کمبود نیروی انسانی در حوزه‌های اداری و قضایی روبه رو است که تلاش می‌شود این مشکل رفع شود.

وی افزود: در آزمون استخدامی پارسال قوه قضاییه، ۳نفر کادر اداری برای این بخش پیش بینی شده که پس از طی مراحل قانونی جذب خواهند شد.
رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: سرقت دارای بیشترین فراوانی درپرونده‌های دادگستری استان کرمان را دارد و در گلباف نیز رانندگی بدون پروانه، سرقت و تهدید یک سوم جرائم شهر را تشکیل می‌دهند که این موارد قابل مدیریت و قابل پیشگیری هستند.

حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی بیان کرد: باید بر مبنای همکاری و تعامل بین دستگاهی، برنامه‌ای تدوین شود که ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی کاهش یابد و معاونت پیشگیری از وقوع جرم نیز تاکنون برنامه‌های خوبی را به انجام رسانده است.

ریاست کل دادگستری استان  گفت: باید بر مبنای همراهی مردم و فرهنگسازی، زمینه کاهش جرائم را فراهم کرد تا شهر‌ها از جرائم خالی شوند و مردم احساس امنیت بیشتری در زندگی روزمره خود داشته باشند.

سید مصطفی توکلی، رییس حوزه قضایی گلباف نیز از مردم این منطقه به عنوان مردمی قانونمند یاد کرد و گفت: بیشترین دعاوی در گلباف مربوط به جرائم تصادفات، تخلفات راهنمایی و رانندگی و دعاوی ملکی است که بدین منظور پیشگیری از وقوع جرم پلیس راهنمایی و رانندگی در این بخش راه اندازی شد  که با این اقدام از ورود حجم زیادی از پرونده‌ها به سیستم قضایی جلوگیری شده است.

وی افزود: به زودی انجمن حمایت از زندانیان نیازمند در گلباف راه اندازی خواهد شد.

توکلی تصریح کرد: با ورود دستگاه قضایی مشکلات حقوقی و قضایی قنات آترکان که بیش از هزار نفر بهره بردار داشت، برطرف شد. 

وی ادامه داد: در گذشته پرونده‌های متعددی در سیستم قضایی مربوط به این قنات داشتیم که خوشبختانه پس از ورود سیستم قضایی و مدیریت توزیع عادلانه آب این قنات پرونده‌ها در این رابطه به حداقل ممکن رسیده است.

 رییس حوزه قضایی گلباف تصریح کرد: در حوزه قضایی گلباف، با اراذل و اوباش و مجرمان جرائم خشن و کسانی که نظم و امنیت جامعه را به مخاطره می‌اندازند با قاطعیت برخورد می کنیم.


انتهای پیام/ تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdceno8zejh8wpi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما