کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ریاست کل دادگستری استان خبرداد:

رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در حوزه قضایی گلباف

31 شهريور 1401 ساعت 15:33

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در بازدید از حوزه قضایی گلباف، گفت: این حوزه قضایی با کمبود نیروی انسانی در حوزه‌های اداری و قضایی روبه رو است که تلاش می‌شود این مشکل رفع شود.


به گزارش راه ارمان حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی در بازدید از حوزه قضایی گلباف، در نشست با مسئولان، رییس و کارکنان اداری دادگاه عمومی بخش گلباف، با تاکید بر اینکه اطاله دادرسی در این حوزه قضایی وجود ندارد و عملکرد این حوزه قضایی خوب، مطلوب و قابل دفاع است، گفت: این حوزه قضایی با کمبود نیروی انسانی در حوزه‌های اداری و قضایی روبه رو است که تلاش می‌شود این مشکل رفع شود.

وی افزود: در آزمون استخدامی پارسال قوه قضاییه، ۳نفر کادر اداری برای این بخش پیش بینی شده که پس از طی مراحل قانونی جذب خواهند شد.
رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: سرقت دارای بیشترین فراوانی درپرونده‌های دادگستری استان کرمان را دارد و در گلباف نیز رانندگی بدون پروانه، سرقت و تهدید یک سوم جرائم شهر را تشکیل می‌دهند که این موارد قابل مدیریت و قابل پیشگیری هستند.

حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی بیان کرد: باید بر مبنای همکاری و تعامل بین دستگاهی، برنامه‌ای تدوین شود که ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی کاهش یابد و معاونت پیشگیری از وقوع جرم نیز تاکنون برنامه‌های خوبی را به انجام رسانده است.

ریاست کل دادگستری استان  گفت: باید بر مبنای همراهی مردم و فرهنگسازی، زمینه کاهش جرائم را فراهم کرد تا شهر‌ها از جرائم خالی شوند و مردم احساس امنیت بیشتری در زندگی روزمره خود داشته باشند.

سید مصطفی توکلی، رییس حوزه قضایی گلباف نیز از مردم این منطقه به عنوان مردمی قانونمند یاد کرد و گفت: بیشترین دعاوی در گلباف مربوط به جرائم تصادفات، تخلفات راهنمایی و رانندگی و دعاوی ملکی است که بدین منظور پیشگیری از وقوع جرم پلیس راهنمایی و رانندگی در این بخش راه اندازی شد  که با این اقدام از ورود حجم زیادی از پرونده‌ها به سیستم قضایی جلوگیری شده است.

وی افزود: به زودی انجمن حمایت از زندانیان نیازمند در گلباف راه اندازی خواهد شد.

توکلی تصریح کرد: با ورود دستگاه قضایی مشکلات حقوقی و قضایی قنات آترکان که بیش از هزار نفر بهره بردار داشت، برطرف شد. 

وی ادامه داد: در گذشته پرونده‌های متعددی در سیستم قضایی مربوط به این قنات داشتیم که خوشبختانه پس از ورود سیستم قضایی و مدیریت توزیع عادلانه آب این قنات پرونده‌ها در این رابطه به حداقل ممکن رسیده است.

 رییس حوزه قضایی گلباف تصریح کرد: در حوزه قضایی گلباف، با اراذل و اوباش و مجرمان جرائم خشن و کسانی که نظم و امنیت جامعه را به مخاطره می‌اندازند با قاطعیت برخورد می کنیم.


انتهای پیام/ تاج الدینی


کد مطلب: 129654

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/129654/رفع-مشکل-کمبود-نیروی-انسانی-حوزه-قضایی-گلباف

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir