تاریخ انتشار :جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۴
۰
plusresetminus
حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه كرمان گفت: شهر کرمان، شهر شهید قاسم سلیمانی در مقابل هنجار شکنان و یاوه گویان سکوت نخواهد کرد.
شهر حاج قاسم درمقابل هنجار شکنان و یاوه گویان سکوت نخواهد کرد/ حجاب و عفاف نماد جامعه اسلامي است
به گزارش راه آرمان؛ آيين عبادي سياسي نمازجمعه اين هفته در سراسر استان كرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه مي خوانيم:
 

امام جمعه كرمان: شهر حاج قاسم درمقابل هنجار شکنان و یاوه گویان سکوت نخواهد کرد


حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه دراستان امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه  امروز کرمان که در مصلی امام علی (ع) این شهر برگزار شد، با اشاره به تقوای الهی گفت: تمام توان خود را برای دستورات خدا صرف کنید و کار‌های خود براساس هوا و هوس نباشد و رعایت تقوای الهی ضرورت است.

وی با اشاره به مناسب‌های آخر ماه صفر ازجمله شهادت امام مجتبی (ع) امام رضا (ع) و رحلت پیامبر اسلام (ص) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس هفته مردانگی‌ها و دفاع از ارزش‌های اسلامی و به نمایش گذاشتن ایمان و اعتقاد دینی است.

وی افزود: دفاع مقدسی که جوانان برومند این کشور برای دفاع از ارزش‌ها ازیکدیگر سبقت می‌گرفتند و شب‌های ماندگاری که جوانان این ملت همچنین رزمندگان و جانبازان، بسیجیان، آزادگان و سلحشوران رشید این کشور خلق کردند.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: هفته دفاع مقدس هفته‌ای است که باعث شد کشور درطول قرون اخیر برای اولین بار یک وجب از خاک خود را ازدست ندهد و مردانه ایستادند و جنگیدند و از کشور دفاع کردند.

وی گفت: حضور شجاعانه و مقتدارانه رییس جمهور درسازمان ملل و دفاع جانانه از حقوق مردم و دفاع از ارزش‌های دینی به ویژه بحث شهید سلیمانی و پیگیری ظالمی که دستور ترور آن راداد و برافراشته کردن عکس شهید سلیمانی در سازمان ملل جای تبریک دارد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی بااشاره به حوادث تلخ روز‌های اخیر گفت: اتفاقات بدی که رقم خورد قلب و دل هر آزادی خواهی را جریحه دار کرده است.

وی تصریح کرد: از دست رفتن یک جوان غم انگیر است و همانطور که مسئولان گفتند باید ابعاد آن مشخص شود، اما این حادثه بهانه‌ای شد که برخی‌ها اتفاقاتی را انجام دادند که این‌ها معمولی نیست چرا که گروهی ازدشمن خط گرفتند جریان سازی، هشتگ سازی و هتک حرمت، توهین به حجاب، شهیدان و مقدسات اسلام به اسم دفاع از حقوق بشر انجام شد، ولی صد‌ها حقوق شهروندی  را تضعیف کردند.

امام جمعه کرمان گفت: هنجار شکنی‌ها و اهانت به حجاب، مقدسات، شهیدان از جمله شهید سلیمانی بخشودنی نیست.

نماینده ولی فقیه دراستان کرمان ادامه داد: چرا برخی‌ها زمین را برای دشمن به سرعت مهیا می‌کنند وقتی کوچکترین اتفاقی می‌افتاد از دشمن خط می‌گیرند و جریان سازی می‌کنند.

وی بیان کرد: شهر کرمان شهر شهید قاسم سلیمانی در مقابل این هنجار شکنان و یاوه گویان سکوت نخواهد کرد.

وی افزود: این افراد به اسم دفاع ازحقوق شهروندی باحرکت وحشیانه داعشی حرکت می‌کنند، این افراد به حجاب اسلامی توهین می‌کند چطور می‌خواهند از حقوق شهروندی دفاع کنند اینجاست که جهاد تببین بر ما واجب و ضروری است.

امام جمعه کرمان گفت: امیدواریم خداوند کمک دهد ما ازهمه سختی‌ها و حوادث تلخ بارهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای عبور کرده و این کشور را به دست صاحب اصلی آن امام عصر تحویل دهیم.

امام جمعه زرند: حجاب و عفاف نماد جامعه اسلامي است


حجت الاسلام شجاعی  امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه این هفته زرند گفت:
تسلیت عرض می‌کنیم ایام پایانی ماه صفر ماه حزن و ماتم و اندوه و عزای اهل بیت عصمت و طهارت و رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلام را و همچنین شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی "علیه السلام" که مصادف است با روز یکشنبه ۲۸ ماه صفر و همین طور ۳۰ ام ماه صفر روز سه‌شنبه شهادت حضرت ثامن الحجج  امام رضا علیه السلام 

خطیب نماز جمعه زرند افزود: ایامی که در آن قرار داریم مصادف است با هفته دفاع مقدس هست گرامی میداریم یاد و خاطره روز ها و درود میفرستیم به ارواح تابناک شهدا رزمندگان ، ایثارگران و آزادگان که با ایستادگی و جانفشانی خودشان این عزت و اقتدار را برای ما به ارمغان آوردند که امروزه ما در مقابل تمام مستکبران و زورگویان عالم حرف برای گفتن داشته باشیم ایستادگی و صبر در برابر هجمه های دشمن یکی از درس های دفاع مقدس هستند.

حجت الاسلام شجاعي با توجه به بازگشایی مدارس خاطر نشان کرد: جا دارد بازگشایی مدارسو شروع مهر ماه را به دانش آموزان و مربیان تبریک گفته که پس از دوسال دوری از آموزش حضوری امسال دوباره با توجه به کمرنگ شدن کرونا آموزش حضوری را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: سرمایه هر کشور نیرو های جوانان و متخصصان آن کشور هستند و همه این نیرو ها و افراد در بستر آموزش و پرورش و مدارس باید تعلیم و تربیت قرارگرفته تا آینده ساز این مرز و بوم باشند.

امام جمعه زرند با توجه به اتفاقات اخیر خاطر نشان کرد: این روزها در کشور ما حادثه تلخی خصوصا در رسانه ها در حال انتشار است که متاسفانه باعث سواستفاده دشمن شده است 
قطعا هیچکس در کشور ما از این اتفاق غم انگیز خوشحال نیست همه مردم در غم این خانواده همدردی کردند حتی ریاست جمهور هم تماس تلفنی کردند و ابراز همدردی کردند.

وی با توجه به پیگیری دستگاه قضا در خصوص فوت مرحومه امینی متذکر شد: 
دستگاه قضا و نیروی های انتظامی در حال پیگیری و شفاف سازی این موضوع هستند اما در این بین افرادی با شعار علیه نظام و تجمعات و سو استفاده از دین و توهین به قرآن کریم و حتی جسارت به پیامبر خاتم با هیچ منطق و استدلالی مورد پذیرش نیست و بسی جای تاسف دارد برای افرادی که جاهلانه در این جریانات شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام شجاعي با توجه به جریانات رخ داده اخیر گفت: از پدر و مادر ها خواهشمندیم در این روزا بیشتر مراقب فرزندان خود ، ورود و خروج آنها و حتی تماس های تلفنی آنها باشند تا خدایی نکرده با این تبلیغات دشمن  وارد جریانات نشوند.

خطیب نماز جمعه زرند گفت: هرچند جریانات و اتفاقات  اخیر مقوله امر به معروف و نهی از منکر را دستخوش تغییر کرده است اما این مسئله همچنان پابرجاست البته با رعایت قوانین، حجاب و عفاف پرچم اسلام است و نماد جامعه اسلامی ما است و دشمنان داخلی ما به هیچ وجه نمی‌توانند افکار مردم را در خصوص دین و ارادت به ائمه را مورد توهین و جسارت قرار دهند.
 

امام جمعه ريگان: براي سرافرازي پرچم ايران خون جوانان ريخته شده


امام جمعه ریگان درخطبه‌های نمازجمعه این هفته ریگان گفت: دشمن در تلاش است تا روسری را از سر بانوان برداشته و دست آمریکا را بر سرشان قرار دهد.

حجت الاسلام حبیب رضا زاده افزود: آمریکا و شبکه‌های ماهواره‌ای سعی و تلاش می‌کنند که به دشمنی خود نسبت به اسلام ادامه دهند.

وی اظهار کرد: آشوبگران مسجد آتش می‌زنند، نیروی انتظامی را کشته، بسیجی را ترور می‌کنند نفرین بر کسانی که این آتش فتنه را در بین مردم انداختند.

امام جمعه ریگان بیان کرد: این افراد داعش صفتانی هستند که طمع به شما دارند ومی خواهند از شما بهره ببرند.

رضازاده گفت: برای پرچم ایران اسلامی چه خون‌ها داده شده است که این پرچم سرافراز بماند، اما عده‌ای فتنه گر این پرچم را آتش زده اند.

وی افزود: خون مردم به جوش آمده است که عکس حاج قاسم را در این اغتشاشات آتش زدند.

رضا زاده بیان داشت : هدف این نظام همان هدف اسلام و قرآن و تشکیل حکومت پیامبر است.

وی افزود: هیچ وقت دشمن دلسوز ما ایرانیان نیست و کل برنامه اکنون کشف حجاب است.

امام جمعه بردسير: امنيت خط قرمز هر نظامي است


حجت الاسلام علی اکبر کرمانی ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم السلام گفت: شهر بردسیر باید به عنوان دارالحسن اهتمام ویژه ای نسبت به سوگواری شهادت امام حسن علیه السلام داشته باشد که ان شاء الله با حضور همه هیئت های عزاداری در روز‌ شهادت امام حسن و امام رضا علیهم السلام مراسم ویژه و‌باشکوهی را با حضور نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری خواهیم داشت.
 
وی به آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش یعنی پرداختن همزمان به دو مقوله تعلیم و تربیت و تقارن این آغاز با هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای تربیت نسل امروز با بهره گیری از ارزش های دفاع مقدس است.

خطیب جمعه بردسیر افزود: امروز باید از ارزشهای دفاع مقدس در تمام عرصه ها بهره بگیریم  و با الگوگیری از دفاع مقدس برای تربیت انسان طراز انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

وی از حضور بسیجیان، نیروهای انتظامی و فرماندهان آنها در نماز جمعه قدردانی و بیان کرد: همچنین از حضور مردم، موکب ها و ستاد اربعین در برپایی اولین پیاده روی جاماندگان اربعین با حضور بیش از ده هزار نفر  قدردانی کرد. 

امام جمعه بردسیر ضمن اظهار تاسف از مرگ مرحومه مهسا امینی و تسلیت به خانواده او گفت: هر سه قوای کشور پای کار هستند و پیگیری می کنند اما دشمنان و منافقان از این واقعه مانند همه ی وقایع کوچک‌و‌بزرگ دیگر ماهیگیری کردند و حتی کسانی که هنوز سر  سفره این نظام نشسته اند، این قضیه را بهانه ای قرار دادند برای ضربه زدن به نظام که به طور قطع هیچکدام از اینها دلشان برای آن مرحومه نسوخته و  به دنبال اهداف و منافع خودشان هستند.

خطیب جمعه بردسیر بردسیر این اغتشاشات را یک کار مدیریت شده و برنامه ریزی شده دانست و گفت: دشمن از این وقایع یک هدف بلند مدت و یک هدف کوتاه مدت دارد که  کمرنگ کردن جلوه جهانی پیاده روی اربعین و اجلاس شانگهای،  تحت الشعاع قرار دادن شرکت رئیس جمهور در سازمان ملل و حمایتی که از نیروهای نظامی و  انتظامی در امنیت ایام اربعین و تمهیدات لازم برای حضور مردم در پیاده روی اربعین  داشتند از جمله این اهداف است.
 
وی تاکید کرد: خط قرمز هر نظام هر کشور و هر مملکتی امنیتش است و 
نیروی انتظامی ما حتی برای خود اراذل و اوباش محل رجوع  برای حفظ امنیت است  و تضعیف و توهین به نیروی انتظامی،  تضعیف امنیت کشور  است.

امام جمعه بردسیر از مردم خواست تا در راستای جهاد تبیین در بحث دشمن شناسی و اتفاقات اخیر برای نوجوانان و جوانان خود روشنگری کنند و در این 
جنگ احزاب رسانه ای که دشمنان علیه ما ایجاد کرده اند با جدیت جهاد رسانه ای داشته باشند.

وی در پایان گفت: علی رغم ناخرسندی مردم از برخی مشکلات اما دشمن بداند این مردم همان مردم اربعین هستند و پای کار نظام ایستاده اند.

گفتنی است که نمازگزاران در پایان نماز جمعه مسیر امامزاده تا قبور مطهر شهدای گمنام را در حمایت از نیروی انتظامی و اعتراض به آشوبگران راهپیمایی کردند.
 

امام جمعه كهنوج: سختي ها، امتحان خدا براي مومنان است


حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه کهنوج در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن  اشاره به رحلت پیامبر اسلام گفت: این ایام رحلت شخصیتی در عالم اسلام است که خداوند متعال با بعثتش  بر مردم منت گذاشت شخصیتی که از میان خود مردم بود آمد تا اینکه مردم مردم را از ضلالت و گمراهی نجات دهد.


امام جمعه کهنوج با استناد به روایتی از امام علی علی(ع) گفت: خداوند متعال مردم را به وسیله پیامبر اکرم از گمراهی به هدایت رساند و به سبب جایگاه او آنها را از چاه جهالت خارج کرد.
 

 حجت الاسلام نجنو خاطر نشان کرد: خصلت همه رهبران دینی و همه مومنان است که نمی توانند گمراهی و غفلت مردم را ببینند یک ماموریت کلی خداوند متعال به همه انبیا داده بود و به طور ویژه این ماموریت را به پیغمبر خاتم داده است.


 وی افزود: یعنی ای پیامبر همه اقدامات تو و همه اخلاق نیکوی تو به خاطر این است که خدا حاکم باشد اما طاغوت حاکم نباشد.


خطیب جمعه کهنوج تشریح کرد: قطعاً برای تحقق این مأموریت پیغمبر سختی هایی باید تحمل کند در سوره احزاب که بعد از جنگ احزاب نازل شد قرآن قدری این جنگ را توضیح داده است.


امام جمعه کهنوج  با استناد به ایات قران  اذعان کرد: برادران و خواهران عزیز این خطاب قرآن صرفاً برای مومنین زمان پیامبر نیست بلکه برای هر گروهی در هر عصری که حکومت تشکیل بدهند و برای حاکم کردن خدا قیام کنند باید سختی بکشند همه این سختی ها امتحان برای مومنان هست.

 وی ادامه داد: آن گروه مومنین که قیام می کنند اینگونه امتحان می کنیم آن وقتی که کفار شما را محاصره همه جانبه کردند و منافقین که در میان خودتان هستند می‌گویند هر چیزی که خدا و پیغمبر به شما گفتن دروغ بوده عده هم می‌گویند دیدید  به جای نتونستید برسید حالا دیگر برگردید از حرف تان.
 
 
خطیب جمعه کهنوج تشریح کرد: وقتی که یک قیامی شکل می گیرد حکومت تشکیل می شود برای اینکه خدا حاکم شود قطعاً سختی هایی در وسط راه وجود دارد اما عکس العمل اهل ایمان در برابر همین سختی ها بایستی به چه شکل باشد.

امام جمعه فهرج: پلیس ستون اصلی امنیت کشور است

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بیان کرد: آن چیزی که در ۸ سال دفاع مقدس ما را به پیروزی رساند از خودگذشتگی و ایمان رزمندگان بود‌.

وی اعلام عضویت رسمی ایران در پیمان شانگهای را یک موفقیت چشمگیر برای دولت سیزدهم دانست و اظهار کرد: این موفقیت در شرایطی رقم خورد که در دولت قبل به برجام گره و تحقق آن بدون FATF ناشدنی عنوان شده بود.

آقاملایی تصریح کرد: عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای در حوزه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، ترانزیتی و انرژی بدون تردید فضای مناسب تری را برای مراودات بین المللی کشور فراهم خواهد آورد و پیش بینی می شود این عضویت زمینه ساز نقش فعالتر ما در عرصه های منطقه ای و بین المللی شود.

امام جمعه فهرج در ادامه با محکومیت اقدامات هنجارشکنانه اخیر در کشور گفت: بازی بچه گانه دشمن به مانند حقه های قدیم بار دیگر شکست خواهد خورد و راه به جایی نمیبرد.

وی تصریح کرد: مردم ما همان مردم راهپیمایی اربعین در سراسر کشور هستند و در برابر اهانت به مقدسات و آرمان های انقلاب ساکت نخواهند نشست.

آقاملایی با بیان اینکه پلیس ستون اصلی امنیت کشور است افزود: مردم بدانند با تضعیف پلیس مجرمان و اراذل اوباش فرصت عرض اندام خواهند داشت و امنیت مردم دچار خلل می شود.

امام جمعه فهرج خاطرنشان کرد: قضیه اخیر یک بهانه و دشمن بدنبال آشوب و هرج و مرج در کشور است لذا باید صف خود را از آشوبگران و دشمن جدا و با بصیرت حقایق را بازگو و تبیین کنیم.

امام جمعه جیرفت: سخنان خلاف مصالح جامعه از مصادیق بی تقوایی است

 حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: سخنان نسنجیده و خلاف مصالح مردم و جامعه از مصادیق بی‌تقوایی است.

امام جمعه جیرفت افزود: تمام موجودات در مقابل ذات الهی خاضع و خاشع و در حال تسبیح و ذکر خداوند تبارک و تعالی هستند.

خطیب جمعه جیرفت بیان کرد: ذکر موجودات عبادت است و همه موجودات تسبیح گوی خداوند متعال هستند و در سوره مبارکه اسراء بیان فرموده است که هیچ چیز در جهان نیست مگر ذکر و تسبیح خداوند را می ‌گویند و انسان‌ها تسبیح موجودات را درک نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: خداوند حکیم و تمام فعل و افعال آن براساس اتقان و علم و حکمت است و صفاتی که لازمه این است که انسان مجذوب آن شود خداوند دارا است.

حجت الاسلام والمسلمین تارم اظهار کرد: راه تربیت انسان‌ها از طریق قرآن مجید است و قرآن کریم کتاب قانون و هدایت و سبک زندگی انسان‌ها در آن است و آیات آن را انسان‌ها باید بخوانند و تلاوت کنند.

امام جمعه جیرفت مطرح کرد: قرآن برای تربیت و کمال انسانی است و علم و عمل توامان تربیت و آموزش با هم هستند.

وی تصریح کرد: دستورات قرآن مجید و به آوردن نماز و فریضه الهی برای امر تربیت انسان است و این در تربیت نسل جوان و تربیت اسلامی این اساس مهم و ارزشمند است.


امام جمعه نرماشیر: حجاب قانون اسلام است

حجت الاسلام روح اله کریم آبادی امام جمعه موقت شهرستان نرماشیر در خطبه‌های این هفته خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد:حجاب قانون اسلام است.

وی افزود:حکومت کشور ما اسلامی است و وظیفه حکومت اسلامی این است در برابر فتنه گرها باایستد و این از ضروریات  یک کشور اسلامی و حکومت اسلامی است.

امام جمعه موقت نرماشیر گفت:پیاده روی اربعین حسینی خاری شده بر چشم دشمنان.


حجت الاسلام کریم آبادی اذعان کرد:آنانی  که دلسوز فوت خانم امینی هستند چرا زحمات پلیس را نمیبینند و چرا دلسوز شهادت پلیس ما نیستند.


کریم آبادی افزود:فتنه گران باید به سزای اعمالشان برسند ، فتنه گران باید محاکمه شوند.


وی گفت:هفته دفاع مقدس یادآور رشادت های جوانانی است که این امنیت و آسایش را به وجود آورده اند.


امام جمعه کوهبنان: نیروی انتظامی باعث عزت و نظام اسلامی است
 
خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد:  نیروی انتظامی باعث عزت، افتخار ، شکوه ، عظمت و سربلندی برای نظام و رهبر جامعه اسلامی است که امنیت و آرامش را برای مردم به ارمغان می آورد.

نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام مرتضی جعفری با حضور جمعی از مسئولین و مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان در مسجد جامع کوهبنان واقع در محله انصار برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: منفعت وقف در راه خدا و در راه خیر به نحوی که واقف  مشخص کرده هزینه می شود در حالی که وقف مبارزه با تکاثر ، فخر فروشی ، وسیله محبوبیت انسان ، نشر فرهنگ اسلامی ، استمرار حیات طیبه و احسان ماندگار است.

خطیب جمعه کوهبنان با استناد به کلام نورانی مولای متقیان تاکید کرد: فرزند خوب ، مصحف و قرآن به جای مانده از انسان ، کاشت درخت ، حفر چاه ، ترویج رسم نیکو  استمرار حیات طیبه برای انسان است لذا جا دارد شهروندان کوهبنانی نسبت به وقف کردن اقدام کنند.

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: انقلاب اسلامی نوعی سنت حسنه و رسم نیکوست که از حضرت امام خمینی (ره) برای نسل های آینده به یادگار مانده است.

حجت الاسلام جعفری ابراز کرد: تشکر و قدردانی از مردم می کنم که کوشیدند تا مراسم اربعین به بهترین نحو هم در پیاده روی اربعین و هم در مناطق مختلف شهرستان در پیاده روی جاماندگان اربعین برگزار شود البته باید از دست اندرکاران اربعین خصوصا نیروی انتظامی که با قدرت و صلابت نظم و امنیت مراسم را رقم زدند تقدیر و تشکر کرد.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد:  نیروی انتظامی باعث عزت، افتخار ، شکوه ، عظمت و سربلندی برای رهبر جامعه اسلامی است که امنیت و آرامش را برای مردم به ارمغان می آورد در حالی که از جان ، مال و وقت خود می گذرند تا امنیت برقرار باشد.

خطیب جمعه کوهبنان یادآور شد: نیروی انتظامی همواره به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل می کند لذا شهیدانی را در این راه تقدیم اسلام،  انقلاب و پرچم مقدس کرده است.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: باید بین کسانی که اعتراض و اغتشاش دارند تفاوت قائل شد در حالی که نظام اسلامی هر گونه اغتشاش را محکوم‌ می کند لذا مردم امروز برای اعلام وفاداری به اسلام ، تجدید بیعت با ولایت و رهبری ، وحدت و انسجام ملی در سراسر کشور با تجمع و شرکت در مراسم راهپیمایی هر گونه اغتشاش و نا امنی را محکوم می کنند.

امام جمعه کوهبنان ابراز داشت: شهید سلیمانی نسبت به پرچم کشورمان حساس بود امروز دشمن این پرچم را آتش می زند لذا کسانی که همراه آنان هستند با نظام اسلامی نیستند که یا فتنه گر هستند و یا فریب خورده اند. 

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: باید از ریاست محترم جمهوری که در اجلاس سالیانه سازمان ملل شرکت  و سخنرانی انقلابی کرد در حالی که عکس شهید را به دست گرفت تقدیر و تشکر کرد.

خطیب جمعه کوهبنان با استناد به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با هفته دفاع مقدس ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس یک وظیفه همگانی است هر چه بگذرد دفاع مقدس بیشتر شناخته می شود پس حقایق دفاع مقدس باید به گوش جوانان برسد باید از سپاه و بسیج تشکر کرد البته یاد و خاطره شهیدان را گرامی می داریم.

خطیب جمعه کوهبنان گفت: دفاع مقدس مردم و نیروهای مسلح را تحت امر ولایت و رهبری متحد و یک پارچه کرد تا با توکل به خدا و توسل به اهل بیت پیروزی حاصل شد.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: دفاع مقدس آزمون وفاداری ارتش به نظام اسلامی و سر برآوردن سپاه پاسداران ، ثابت شدن اصل مقاومت نه تسلیم و راهگشا بودن این اصل در مسائل فرهنگی سیاسی و اقتصادی است.

حجت الاسلام جعفری افزود: بازگشایی مدارس را پس از دو سال و اندی شاهدیم لذا باید موازین اسلامی و بهداشتی توسط والدین ، دانش آموزان و مدیران مدارس رعایت شود.

امام جمعه کوهبنان تاکید کرد: ایام پایانی ماه صفر را تسلیت می گویم انشاالله همه ما ادامه دهنده سیره علوی ، مهدوی و فاطمی باشیم و همواره در کنار ولایت و رهبری بمانیم چون خواسته سردار دلها بود.

لازم به ذکر است که مردم ولایت مدار کوهبنان پس از اقامه نماز با فریاد های کوبنده مردم بر آمریکا ، مرگ بر منافق و.... بار دیگر با ولایت و رهبری نظام اسلامی تجدید عهد و پیمان کردند و نفرت و انزجار خود از اغتشاشگران را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه بافت: نظام، نظامی نیست که با این نسیم ها بلرزد

‏ خطیب نماز جمعه شهرستان بافت ضمن سفارش به تقوای الهی بیان کرد: یکی از نعمت ‏های بزرگ الهی، نعمت عمر است، به گونه ای که در روایات وارده شده است که در یکی از موقف های عالم ‏قیامت انسان از عمر مورد پرسش قرار می گیرد، که عمر خود را در چه راهی صرف نموده ایم، باید تلاش ‏کرد و این نعمت الهی را فقط در راه بندگی خداوند به کار گرفت. ‏

‏ خطیب نماز جمعه شهرستان بافت در ادامه به مناسبت ها و رویدادها افزود:  آیت الله سید ابراهیم رئیسی برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی ‏سازمان ملل وارد نیویورک شد. این اولین سفر آقای رئیسی در این اجلاس است. در مجمع عمومی تمامی ‌‏۱۹۳ عضو سازمان ملل متحد از حق رأی یکسان برخوردارند. رئیس مجمع بهصورت فصلی و از سوی خود ‏مجمع انتخاب میشود و تصویب قطعنامه ها در نشستهای آن مستلزم آرای دوسوم اکثریت اعضای آن ‏است.‏

وی در ادامه گفت: سفر رئیس جمهور به نیویورک به چند دلیل حائز اهمیت است دلیل اول این که این اجلاس و سخنرانی در آن میتواند بازتابدهنده نظرات برحق ایران در باره ‏موضوعات مهم جهان کنونی و آینده باشد. آیت الله رئیسی میتواند در این سفر مسائل کلان و اساسی ‏موردتوجه انقلاب اسلامی را به گوش بسیاری از انسانها، چه از طریق رسانه ها و چه با گفتگو با مقامها و ‏مسئولان دیگر کشورها برساند و در واقع ایران میتواند، از این فرصت برای حل بسیاری از معضلات و ‏مشکلات جهانی که در اسلام و انقلاب اسلامی برای آن راه حل عقلایی وجود دارد، استفاده کند.‏

دلیل دوم، این است که در یک بازه زمانی کوتاه، آقای رئیسی میتواند تعداد زیادی از دیدارهای دوجانبه و ‏چندجانبه با رؤسای جمهور سایر کشورها داشته باشد. اگر بهصورت عادی این اتفاق بخواهد بیفتد شاید به ‏بیش از چند ماه زمان نیاز باشد. از این جهت باتوجه به اینکه غالب رهبران کشورهای مختلف دنیا در اجلاس ‏سالانه سازمان ملل حضور دارند این فرصت وجود دارد تا در یک بازه زمانی چندروزه گام های خیلی جدی ‏در عرصه دیپلماسی برداشته شود. ‏

محمد زاده در ادامه گفت: سفر ‏نیویورک همچنین یکی از فرصتهای رسانهای مهم در دنیا محسوب میشود. مصاحبه با رسانه های ‏مختلف و مشهور دنیا و انعکاس نظرات برحق ایران انقلابی از لسان نماینده مردم ایران، آن هم در شرایط ‏جنگ ترکیبی رسانهای دشمن، یک فرصت مناسب محسوب میشود. آقای رئیسی در یکی دو مصاحبه ‏اخیرشان با رسانه های خارجی نشان دادند، از توانایی لازم در مواجهه هوشمندانه با سؤالات چالشی ‏برخوردارند. آقای رئیسی میتواند در قامت یک مقام ارشد جمهوری اسلامی به دور از سخنان تنش زا و ‏اجتناب از مواضع منفعلانه، خاطره حضور حضرت آیت الله خامنه ای را در سازمان ملل زنده کند.‏

وی افزود: ماجرای مهسا امینی دختری که در مقر پلیس امنیت اخلاقی جهت آموزش و توجیه قانونی ‏حضور یافته بود، و بعد از حادثه تشنج متأسفانه فوت شدند، مطابق روال سابق با موجسواری و جریانسازی ‏رسانه های معاند همراه بود. فارغ از ماهیت ماجرا که دوربین های رسمی بخشی از آن را گزارش کردند و ‏ابعاد بیشتر و دقیق تر ماجرا برای شفاف سازی صددرصد، در دست بررسی است. از اهداف آشوب گران ‏انحراف افکار عمومی از سفر رئیس جمهور به نیویورک بود. نظام، نظامی نیست که با این نسیم ها بلرزد.‏

خطیب نماز جمعه بافت در  حمایت از نیروی خدوم انتظامی بیان کرد: این مردم با تمام توان و قدرت پشتیبان ‏نیروی انتظامی هستند، ستون امنیت کشور بر عهده این عزیزان است و به صورت شبانه روزی در خدمت ‏مردم ایران اسلامی هستند.و از خدمات مهم نیروی انتظامی زحمات این عزیزان در مراسم اربعین حسینی ‏است که بیش از دو میلیون گذرنامه صادر کردند و رایزنی های با طرف عراقی داشتند تا مردم کشورمان ‏بتوانند به راحتی در این مراسم شرکت کنند. گاهی زحمات این عزیزان به چشم نمی آید، در اغتشاشات ‏اخیر چه ظلم هایی از طرف آشوبگران به نیروی انتظامی صورت گرفت.‏

امام جمعه عنبرآباد: تبیین عظمت های دفاع مقدس از وظایف ما است

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: برای کسب آرامش انسان باید ارتباط با خداوند متعال داشته باشد و اهل قناعت باشد که باعث آرامش در زندگی دنیا می شود.

وی با بیان اینکه معنای قناعت به سختی انداختن خود و خانواده نیست بلکه مدیریت اولویت ها در مسائل اقتصادی زندگی است گفت: رضایت به رضای الهی، همنشینی با مستضعفان، مدیریت و برنامه ریزی در امور از جمله موارد دستیابی به صفت قناعت برشمرده می شود.

امام جمعه عنبرآباد افزود: بازگشت زائران امام حسین علیه السلام را به وطن گرامی می‌داریم و تشکر می کنم از عزیزان موکب عنبرآباد در کربلا که به خدمت رسانی به زائران حضرت در اربعین مبادرت داشتند و همچنین مسئولین و مردم عزیز که یاریگر بودند و متولیان برگزاری مراسم اربعین در شهرستان که با شور و معرفت هرچه بهتر این مراسم را برگزار کردند و همچنین از نیروهای امنیتی، انتظامی و بسیجی که امنیت مراسمات را تامین کردند.  

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به آمریکا و سخنرانی در مجمع عموم سازمان ملل گفت: از مواضع سنجیده، منطقی، صریح و اصولی ریاست محترم جمهور تشکر می کنیم یکی از آن مواضع نقد سند ۲۰۳۰ بود و همچنین تاکید بر عدالت و نفی ظلم و سلطه استکبار و اینکه جمهوری اسلامی در مسیر اهداف خود به رغم هزینه های سنگین، این مسیر را ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: در مجمع عمومی سازمان ملل تصویر حاج قاسم سلیمانی توسط رئیس جمهور محترم بالا رفت تا جهان بداند تا وصول قطعی و حتمی نتیجه در محاکمه آمران و قاتلان این شهید عزیز از پای نخواهیم نشست.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند:" هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است که تجلیل کنیم از جهاد و از خودگذشتگی شهدا، رزمندگان، ایثارگران و خانواده محترم ایشان است".

امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: امروز وظیفه مهمی که ولی جامعه بر دوش همه ما نهاده است، تبیین و شناساندن دقیق و صحیح از عظمت های دفاع مقدس و انتقال ارزش ها به نسل جدید و جوانان است.

وی گفت: از تجارب موفق و ارزشمند دفاع مقدس، نهادن کارهای بزرگ به جوانان آنروز بود که ۸۰ درصد فرماندهان ما جوانان عزیزی بودند که حماسه ها آفریدند. 

امام جمعه عنبرآباد افزود: آمریکا با تحمیل یک‌جنگ بین المللی برعلیه ایران قصد براندازی آرمان مقابله با ظلم، فساد و تبعیض بود که توسط ایران پرچم ان‌برافراشته شده بود.

وی افزود: امروز همه دشمنان اعم از فتنه گران، آل سعود، کوموله، داعش، منافقین، اسرائیلی ها با ایجاد یک فتنه بزرگ با برهم زدن امنیت جامعه و آتش کشیدن اموال عمومی و اماکن مذهبی به دنبال تحقق کدام حقوق و ارزش ها و انسانیت ها هستند؟ بلکه اینها بهانه است برای نشانه رفتن اصل اسلام، دین، ارزش ها و معنویت که خوشان نیز اعتراف کردند اما زهی خیال باطل. 

خطیب جمعه عنبرآباد تاکید کرد: تکلیف ما در میدان تبیین جهاد و دفاع مقدس برای پایین کشیدن شعله فتنه ها، بصیرت انقلابی و اعتماد به خداوند متعال است.

وی گفت: به فتنه گران‌می‌گوییم پرچم‌این‌کشور با حُرم خون قریب به سیصد هزار شهید برافراشته شده است و تاسف دارد در دیار حاج قاسم عزیز به او اهانت شود لذا ما برائت می جوییم از همه فتنه گران و آشوبگران.



انتهاي پيام/

https://armanekerman.ir/vdcfc1dy0w6d0va.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین