تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۸
۰
plusresetminus
سردار اصغر رجائی رزمنده هشت سال دفاع مقدس در یادواره شهدای جازموریان گفت: ایمان و توکل به خدا رمز پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس و جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی منطقه در مقابل استکبار است.
ایمان و توکل به خدا رمز پیروزی رزمندگان/ارزش های دفاع مقدس باید به نسل جوان منتقل شود
به گزارش خبرنگار راه آرمان از رودبارجنوب،سردار اصغر رجائی از فرماندهان دفاع مقدس در یادوراه ۲۳شهید جازموریان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار کرد: در این هفته آحاد مردم باید حماسه آفرینیها، فدارکاریها، رشادتها و شهادت طلبی های رزمندگان اسلام را ارج نهند، چراکه سربلندی میهن عزیزمان مدیون جانفشانیهایی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.

وی به بررسی چگونگی هجوم ارتش عراق به ایران پرداخت و گفت: پس از آنکه ترفندها، توطئه های و نقشه های شوم استکبار جهانی برای شکست نظام مقدس جمهوری اسلامی راهی به جایی نبرد ، صدام به ایران حمله کرد.

سردار رجایی گفت: در ۳۱ شهریور سال ۵۹ که سپاه تازه شکل گرفته بود، ارتش از انسجام کافی برخوردار نبود و ایران با گروهکهای الحادی و منافق ، در داخل کشور درگیر بود، حملات شدید ارتش عراق به ویژه از هوا به مرزهای کشورمان آغاز شد.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: صدام و حامیان او، فکر می کردند می توانند با شکست نیروهای ایرانی درمدت سه روز خوزستان و یک هفته به تهران برسند، اما به فرمان حضرت امام خمینی (ره ) مردان و زنان و به ویژه جوانان کشور راهی جبهه های نور علیه ظلمت شدند و با رشادت، ایستادگی و مقاومت سرسختانه خود دشمنان را زمین گیر کردند.

وی افزود: امروز متولیان فرهنگی و هنرمندان وظیفه دارند پیام و هدف های هشت سال دفاع مقدس را با زبان قلم، شعر و ادب، نمایش ، عکس و فیلم و دیگر برنامه های فرهنگی هنری برای جوانان و نوجوان به تصویر بکشند.

این رزمنده دفاع مقدس اظهار کرد: مردم به عنوان پشتیبانی کننده دفاع مقدس و به ویژه نقش حائز اهمیت رهبری در اداره و هدایت جنگ باید به نسلهای بعدی انقلاب که سرمایه عظیم نظام و کشورند، انتقال یابد.

وی با اشاره به محدود بودن فرصت در دنیای مادی گفت: زمان برای همه ما به سرعت در حال گذر است و باید از فرصت‌ها برای نزدیک شدن به مسیر الهی استفاده کنیم. جهاد و فداکاری تنها منحصر به دوران دفاع مقدس نبوده است و امروز نیز امکان جهاد در عرصه‌های مختلف وجود دارد، زیرا دشمن همچنان در زمینه‌های مختلف فعال است. 

سردار اصغر رجائی در مراسم یادواره شهدای جازموریان با بیان اینکه جبهه مقاومت از دفاع مقدس الگو گرفته، افزود: در هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان با کم ترین تجهیزات و با توسل به خدا و اهل بیت (ع) توانستند در مقابل ابر قدرت های مجهز به آخرین جنگ افزارها ایستادگی کرده و پیروز شوند.

فرمانده سابق سپاه کاشان با اشاره به قدرت اتحاد مردم گفت: تمام فتنه و توطئه هایی که دشمنان از اول انقلاب طراحی کرده اند در سایه اتحاد و همدلی مردم وفادار به نظام خنثی شده است.

همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی ادامه داد: بزرگترین فتنه آمریکا اختلاف افکنی بین مذاهب اسلامی و ایجاد داعش بود و هدف از این گروهک از بین بردن شعائر اسلامی و برادر کشی و نابودی شیعه بود.

رجائی، سردار سلیمانی را نجات بخش مردم مستضعف منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: این سردار شهید اسلام با اطاعت از ولی فقیه مبنی بر از بین بردن داعش و جلوگیری از سقوط حکومت سوریه در میدان حاضر شد و با مدیریت و شجاعت و ایثار ریشه داعش را خشکاند.

انتهای پیام/پ https://armanekerman.ir/vdcjyhevtuqe8az.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما