تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۶
۰
plusresetminus
یادواره خانگی شهید سید حسن روح الامینی با حضور فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان و جمعی از خانواده های معزز شهیدان و بسیجیان در منزل فرزند شهید برگزار شد.
برگزاری یادواره خانگی شهیدسید حسن روح الامینی در کوهبنان
به گزارش راه آرمان؛ در این مراسم حجت الاسلام ابوطالب هنرهوده با بیان خاطراتی گفت: تمام شهیدان بر اطاعت از ولایت و رهبری، رعایت حجاب و عفاف، انجام واجبات خصوصا نماز آن هم به جماعت و در اول وقت سفارش کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهبنان ادامه داد: یکی از سنت های حسنه راه اندازی یادواره شهدای خانگی در کوهبنان هست که بیان خاطرات شهدا، انس و الفت با شهیدان را در بر دارد.

حجت الاسلام هنرهوده افزود: در دوره فعلی ما به شهدا، وصیت نامه، دست خط و توصیه های آنان نیاز داریم تا راه را گم نکنیم و همواره در کنار ولایت و رهبری در راستای عزت، اقتدار، صلابت و عظمت ایران اسلامی گام بر داریم و زمینه را برای ظهور و فرج حضرت فراهم کنیم.
 
شهید سیدحسن روح الامینی در تاریخ اول بهمن ماه 1315 پا به عرصه وجود نهاد او چهارمین فرزند خانواده بود  پدرش از سادات مشهور و از موذنین پر آوازه شهر کوهبنان بود که صدای زیبا و رسایی داشت.

 از همان سن کودکی همواره در کنار پدر و مادر برای تامین مخارج زندگی تلاش می کرد و به خاطر کار کشاورزی خانواده نتوانست به مدرسه برود.

در دوران جوانی پس از اتمام خدمت سربازی تشکیل خانواده داد با یکی زنان سادات مومنه و متدینه محله انصار ازدواج کرد و صاحب 11 فرزند شد.

 از سال 1347 تا 1359 به مدت 12 سال در معادن زغال سنگ کار کرد ولی به خاطر شکستن دستش از کارکردن معذور شد تا مدتی به کار نقاشی ساختمان مشغول بود که در ادامه پس از مدتی وارد سپاه شد.

 شهید بزرگوار برای افراد خانواده، پدری دلسوز و فداکار بود برای بزرگترهای فامیل احترام خاصی قائل بود به گونه ای که پیشانی بزرگترهای محله و فامیل می بوسید و می گفت؛ بوسیدن جای سجده آنها ارزش دارد.

او همواره در صحنه های اجتماعی و فرهنگی حضور ی فعال داشت از علاقه مندان به رهبر انقلاب بود لذا سخنرانی های ایشان را گوش می داد و به توصیه های ایشان عمل میکرد.

 در سن 45 سالگی عازم جبهه شد و پس از آن بیشتر وقتش را در جبهه سپری می کرد در مجموع حدود 24 ماه در جبهه بود و سرانجام در تاریخ 21 دی 1365 در عملیات کربلای 5 منطقه شلمچه به شهادت رسید.

 سفارش موکد وی توجه ویژه به ادای نماز اول وقت و خواندن قرآن بود چنانچه خودش در انجام این سفارش اهتمام ویژه داشت.

انتهای پیام/نامجو https://armanekerman.ir/vdchiwnzw23niqd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما