تاریخ انتشار :جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
۰
plusresetminus
محمد اسلامی گفت: نقش انرژی اتمی در جامعه و اقتصاد باید در زندگی مردم به کارگیری و معرفی شود، دغدغه مند بودن و یافتن مسایل و شناسایی مشکلات یکی از وظایفی است که در انرژی اتمی به آن می پردازیم.
نقش انرژی اتمی در زندگی مردم/ دفع آفلاتوکسین پسته به کمک انرژی اتمی
به گزارش راه آرمان؛ محمد اسلامی امروز در آئین جشن ملی پسته در شهر جوادیه الهیه رفسنجان از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یاد کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی نگین درخشانی در کشور است.
 
وی در ادامه اظهار کرد: نقش انرژی اتمی در جامعه و اقتصاد باید در زندگی مردم به کارگیری و معرفی شود، دغدغه مند بودن و یافتن مسایل و شناسایی مشکلات یکی از وظایفی است که در انرژی اتمی به آن می پردازیم.
 
اسلامی تصریح کرد: تمام اتهامات بی اساسی که مطرح می کنند و تحریم های ظالمانه را علیه ایران اجرا می کنند و خسته نمی شوند به خاطر تاثیرات شگفت انگیز انرژی هسته ای ای در همه حوزه ها اعم از پزشکی، صنعت، محیط زیست و کشاورزی تاثیرات عمیقی دارد که در کشور کم آن را به کار گرفتیم.
 
وی خاطر نشان کرد: یکی از محورهای حوزه کشاورزی بحث کشت و تولید است، در دستور کار انرژی اتمی قرار دارد تا فناوری ها را در استان کرمان اجرا کند.
 
اسلامی گفت: در بخش پسته نیز نتیجه تحقیقات همکاران ما استفاده از فناوری افلاتوکسین است و تولید و صادرات آن را در دستور کار داریم و امیدواریم با مشارکت فعالان این حوزه این سیستم در یکی از محلات رفسنجان نصب و استفاده شود.
 
وی افزود: در حقیقت دفع آفلاتوکسین از محصول پسته امر مهمی است که به آن در سازمان انرژی اتمی پرداخته ایم تا جایی که 70 درصد آفلاتوکسین را می توات دفع کرد و این کار در مسیر صنعتی شدن است.
 
معاون رییس جمهور خاطر نشان کرد: باید بتوانیم نتیجه تحقیقات را در محیطی که آمادگی دارد به صورت فوری گسترش دهیم تا فراگیر از آن استفاده شود.
 
وی تصریح کرد: استان کرمان توان اجرا پرتودهی را دارد و یکی از 12 قطب پرتودهی خواهد بود تا محصولات ما آفت پذیری اش از بین برود؛ همچنین ژئوفیزیک را هم در حال افزایش داریم تا در بهره وری از معادن بتوان پیش رفت.


انتهای پیام/ رفسنجان
https://armanekerman.ir/vdceoo8zojh8wfi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین