تاریخ انتشار :شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۷
۰
plusresetminus
مهدی بماندشتی از برگزاری کلاس پیشگیری از بیماری آنگارا در شبکه دامپزشکی فهرج خبر داد.
برگزاری کلاس پیشگیری از بیماری آنگارا در شبکه دامپزشکی فهرج
به گزارش راه آرمان؛ مهدی بمان دشتی رئیس شبکه دامپزشکی فهرج با اشاره به برگزاری دوره آموزشی پیشگیری و کنترل بیماری آنگارا ویژه مرغداران اظهار کرد: آنگارا یا سندروم آب آوردی پریکارد یک بیماری عفونی و مسری است که از علائم آن درصد ابتلا و تلفات بالا می باشد.

وی افزود: در این بیماری مایع پریکارد افزایش یافته و هپاتیت با کانون های نکروزه زیادی دیده می شود و بعضی عوامل و شرایط فارم باعث افزایش شدت بیماری می شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج بیان کرد: این ویروس نسبت به شرایط محیطی مقاوم است و قابلیت ماندگاری برای دوره های بعدی جوجه ریزی را نیز دارد و از آنجا که درمان موثری برای این بیماری وجود ندارد رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

بمان دشتی گفت: بیماری آنگارا علائم کلینیکی اختصاصی ندارد و با شروع ناگهانی تلفات ، بی حالی، ازدحام طیور و پرهای ژولیده در گله مشخص می شود و  اگر با برخی بیماری های تضعیف کننده سیستم ایمنی همانند گامبورو ، مارک و کم خونی ماکیان همراه شود می تواند شدت بیماری را افزایش دهد‌.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مرغداران جوجه های یک روزه مورد نیاز خود را از واحدهای مرغ مادری تهیه کنند که حتما واکسیناسیون آنگارا در آنها انجام شده باشد و همچنین انتقال دان به مرغداری به وسیله ماشین های مخصوص حمل دان و سرپوشیده انجام ، از ورود پرندگان وحشی از جمله کبوتر و الاغ به داخل انبار دان جلوگیری و در پایان دوره پرورش نسبت به سالم سازی کود و ضدعفونی سالن های پرورش اقدام نمایند‌.

انتهای پیام/فهرج https://armanekerman.ir/vdcezo8zpjh8wvi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما